Kampania Poczty Polskiej adresowana do niepełnosprawnych

Jeżeli masz niepoukładane myśli, które nie pasują do głównych kategorii forum, to miejsce odpowiednie dla Ciebie. Zamieszczamy tu rozbiegane myśli szalonej głowy. W związku z tym, że to wolna strefa, to ta część forum jest pod ścisłym nadzorem moderatorów.

Moderator: GTW

Kampania Poczty Polskiej adresowana do niepełnosprawnych

Postautor: Redakcja » czw paź 12, 2017 7:41 am

Obrazek

Nowa kampania Poczty Polskiej adresowana do osób niepełnosprawnych

Coraz więcej placówek pocztowych bez barier architektonicznych, oferty pracy dla osób z niepełnosprawnościami i materiały informacyjne w tysiącach urzędów w całej Polsce – rozpoczęła się ogólnopolska kampania „Poczta Polska bez barier”.

Do ponad 4600 placówek pocztowych trafi blisko milion materiałów informacyjnych, z których osoby z niepełnosprawnościami mogą dowiedzieć się m.in., jak poprawić swoją sytuację na rynku pracy, jakie ulgi rehabilitacyjne im przysługują, a także w jaki sposób ubiegać się w PFRON o dofinansowanie zakupu sprzętu do rehabilitacji. Bardziej szczegółowe informacje i praktyczne rady zamieszczono na stronie internetowej kampanii: http://pocztapolskabezbarier.pl

To bardzo ważne żeby usługi powszechne były dostępne i przyjazne dla osób niepełnosprawnych. Poczta zrobiła już dużo przystosowując swoje placówki do potrzeb niepełnosprawnych oraz tworząc usługi cyfrowe, z których można korzystać nie wychodząc z domu. Kampania, która dzisiaj się zaczyna to kolejny krok w stronę zmniejszenia barier jakie muszą pokonywać niepełnosprawni – powiedział na konferencji prasowej inaugurującej projekt minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

Poczta Polska poprzez stronę internetową i aplikację Envelo oferuje szereg usług, które mogą być znaczną pomocą w codziennym funkcjonowaniu osób niepełnosprawnych. Neoznaczek, neolist i neokartka to rozwiązania, które umożliwiają wysyłanie korespondencji bez wychodzenia z domu.

Ponadto Poczta Polska oferuje osobom niepełnosprawnym (z uszkodzeniem narządu ruchu powodującym konieczność korzystania z wózka inwalidzkiego) oraz niewidomym lub ociemniałym możliwość telefonicznego zgłoszenia zapotrzebowania na realizację usług pocztowych. Mając na uwadze szczególne potrzeby tej grupy klientów spółka ułatwia odbiór przesyłek pocztowych lub kwot pieniężnych określonych w przekazach pocztowych doręczając je za pośrednictwem listonoszy, którzy dostarczają je bezpośrednio do miejsca zamieszkania, z pominięciem oddawczej skrzynki pocztowej oraz bez konieczności odbierania przesyłki w placówce pocztowej. Doręczanie przesyłek w tym rejestrowanych oraz kwot pieniężnych określonych w przekazach oraz przyjmowanie od osoby niepełnosprawnej w miejscu jej zamieszkania prawidłowo opłaconej przesyłki nie będącej przesyłką rejestrowaną, odbywa się na wniosek osoby niepełnosprawnej, bez pobierania dodatkowych opłat.

Wsparcie dla niepełnosprawnych i ich rodzin jest jednym z priorytetów rządu. Wyrazem tego jest m.in. program "Za życiem", który ma spełnić oczekiwania osób z niepełnosprawnościami. Oprócz tego programu kluczowe znaczenie w walce z dyskryminacją niepełnosprawnych ma poprawienie dostępności do rynku pracy, likwidacja barier architektonicznych oraz ułatwienie osobom niepełnosprawnym dostępności do usług. Dlatego resort rodziny podpisał porozumienie z Pocztą Polską, które służy podniesieniu jakości usług dla klientów niepełnosprawnych - stwierdziła Elżbieta Rafalska, minister rodziny, pracy i polityki społecznej.

Poczta Polska pracuje również nad zwiększaniem dostępności architektonicznej swoich budynków, a modelowe placówki otrzymują certyfikat „Obiekt bez barier”. Tym tytułem zostały wyróżnione m.in. urzędy zlokalizowane w uzdrowiskach i innych miejscach, w których z usług pocztowych korzysta wielu niepełnosprawnych klientów. Fundacja Integracja przeprowadzała audyt architektoniczny tych placówek, w celu określenia istniejących barier dla osób z różnym rodzajem niepełnosprawności oraz potwierdzenia dostępności architektonicznej placówek pocztowych.

Coraz więcej placówek pocztowych jest przystosowanych do obsługi niepełnosprawnych. Dbamy o to, by w urzędach znajdowały się obniżone skrzynki i okienka, podjazdy czy dzwonki do przywoływania obsługi. To rozwiązania, które ułatwiają korzystanie z naszych usług osobom poruszającym się na wózkach – podkreśla Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej.

Aby sprawdzić, czy dana placówka jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, wystarczy skorzystać z wyszukiwarki na stronach Poczty Polskiej: http://placowki.poczta-polska.pl/ Ogłoszenia o pracę są publikowane na stronie http://www.poczta-polska.pl w zakładce „Praca”.

Justyna Siwek
rzecznik prasowy
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Wróć do Wolna strefa forum powiatu piaseczyńskiego

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 10 gości

cron