pelek pisze:Witam, od kilku dni dostanie oferty w kwestii pozycjonowania strony itp. Jednak do końca nie wiem czy to skuteczna i opłacalna usługa?
Nie wiem czy odpowiedź nie przychodzi za późno...
W skrócie można napisać to zależy. Sporo od charakteru biznesu - jak masz spożywczak na osiedlu to pozycjonowanie raczej nie napędzi Ci klientów do niego. Jeśli handlujesz w necie to w zasadzie w większości przypadków (wyjątek to wybitnie niszowe usługi) nie ma wyjścia i trzeba jakoś promować serwis.
Druga sprawa to zależy na kogo trafisz. Podstawa to dobre sprecyzowanie słów kluczowych. Tu najłatwiej się naciąć bo firmy często dobierają słowa kluczowe tak, żeby im było wygodnie wypozycjonować stronę czyli na frazy, które nie mają żadnego potencjału sprzedażowego. W zasadzie warto by było mieć jakie takie pojęcie albo dać komuś z pojęciem do weryfikacji zaproponowane frazy żeby nie popłynąć. Po dobrym dobraniu fraz, optymalizacji strony i przyłożeniu dobrych linków efekty powinny być widoczne dosyć szybko. Kiedyś była to najtańsza forma reklamy, teraz sporo się zmieniło i pozycje kosztują. Ale powinny też generować obroty - wszak ludzie teraz są uzależnieni od neta i google.