Kancelaria adwokacka adwokata Marcina Hołówki w Piasecznie

Masz firmę, jesteś osobą prywatną masz swoją stronę internetową? Znasz fajny i ciekawy adres strony internetowej związanej z powiatem piaseczyńskim? Pokaż stronę innym.

Moderator: GTW

Kancelaria adwokacka adwokata Marcina Hołówki w Piasecznie

Postautor: mholowka » czw wrz 26, 2013 12:41 pm

Kancelaria świadczy usługi zakładania spółek z o.o.

Oferujemy pełną obsługę rejestracji najpopularniejszej formy prowadzenia działalności gospodarczej - spółki z o.o..

Nasza oferta obejmuje:
- przygotowanie umowy spółki z o.o.,
- umówienie wizyty u notariusza i asystowanie podczas czynności notarialnych,
- przygotowanie oraz złożenie dokumentów do odpowiednich urzędów i sądu.

Założenie spółki z o.o. przebiega zasadniczo w następujący sposób:
1. Przygotowanie umowy spółki we współpracy z notariuszem.
Minimalny kapitał zakładowy wynosi 5 tys. zł - wnoszą go wspólnicy w formie gotówki lub aportem. Przy kapitale zakładowym w spółce z o.o., w wysokości 5 tys. zł opłaty notarialne (w tym: taksa notarialna, podatek pcc, odpisy i wzory podpisów) wynoszą ok. 500,00 zł.
2. Rejestracja spółki w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS).
Do rejestracji w KRS potrzebne są: wnioski o wpis do KRS, umowa spółki, notarialne wzory podpisów członków zarządu, umowa najmu. Opłata sądowa za rejestrację spółki w KRS wynosi 600,00 zł.
3. Zgłoszenie do urzędu statystycznego.
4. Zgłoszenie do urzędu skarbowego (US): o nadanie nr NIP i zgłoszenie do vat (opłata 170,00 zł).
5. Zgłoszenie do zakładu ubezpieczeń społecznych (ZUS).

Więcej informacji na temat kancelarii: http://www.holowka.com.pl
Ostatnio zmieniony wt paź 22, 2013 7:10 am przez mholowka, łącznie zmieniany 1 raz
ˆ Kancelaria adwokacka adwokata Marcina Hołówki ul. Raszyńska 14 lok. 6, 05-500 Piaseczno, tel. (22) 408 1010; fax (22) 408 1412; www.holowka.com.pl.

Zapraszam na blog: http://prawnik-piaseczno.pl oraz blog: http://zakladanie-spolek.com.pl.
mholowka
 
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 26, 2013 12:36 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Bezpłatne wzory dokumentów do pobrania

Postautor: mholowka » pn paź 07, 2013 7:59 am

Zapraszam do odwiedzienia strony http://www.holowka.com.pl/pl/dokumenty.html na której zgromadzone są wzory dokumentów do wykorzystania w różnych sytuacjach życia codziennego.

Baza wzorów dokumentów jest regularnie aktualizowana i powiększana o nowe wzory dokumentów.
mholowka
 
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 26, 2013 12:36 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Komu przysługuje adwokat z urzędu?

Postautor: mholowka » śr paź 09, 2013 1:15 pm

Każdy obywatel spełniający odpowiednie wymogi może domagać się ustanowienia adwokata lub radcy prawnego z urzędu.

O pełnomocnika z urzędu (adwokata, radcę prawnego) może się starać:

1. strona zwolniona przez sąd od ponoszenia kosztów sądowych, przy czym nie ma znaczenia czy została ona zwolniona w całości czy w części (art. 117 § 1 k.p.c.);
2. osoba fizyczna, niezwolniona od kosztów sądowych, jeżeli złoży oświadczenie, z którego wynika, iż nie jest w stanie ponieść kosztów wynagrodzenia pełnomocnika bez uszczerbku utrzymania koniecznego dla siebie i rodziny (art. 117 § 2 k.p.c.);
3. osoba prawna lub inna jednostka organizacyjna, której ustawa przyznaje zdolność sądową, niezwolniona przez sąd od kosztów sądowych, jeżeli wykaże, że nie ma dostatecznych środków na poniesienie kosztów wynagrodzenia pełnomocnika (art. 117 § 3 k.p.c.).

Wskazać należy, iż niemożność poniesienia kosztów wynagrodzenia adwokata lub radcy prawnego musi mieć charakter obiektywny, tj. taki na który strona nie ma żadnego wpływu. Jeżeli strona zdolna do pracy nie wykorzystuje w całości swoich możliwości zarobkowych albo fikcyjnie pozbawia się swojego majątku to nie przysługuje jej prawo do zwolnienia od kosztów sądowych oraz ustanowienia pełnomocnika z urzędu (por. orzeczenie Sądu Najwyższego z dnia 4 września 1974 roku).

Wniosek o ustanowienie adwokata lub radcy prawnego należy zgłosić wraz z wnioskiem o zwolnienie od kosztów sądowych lub osobno, na piśmie lub ustnie do protokołu, w sądzie, w którym sprawa ma być rozpoznawana lub już się toczy. Do takiego wniosku osoba fizyczna zobowiązana jest dołączyć oświadczenie obejmujące szczegółowe dane o swoim stanie rodzinnym, majątku, dochodach i źródłach utrzymania http://www.holowka.com.pl/uploads/dokumenty/zal.24.oswiadczenie-o-stanie-rodzinnym-majatku-dochodach-i-zrodlach-utrzymania.doc. Natomiast osoba prawna lub inna jednostka organizacyjna, której ustawa przyznaje zdolność sądową zobowiązana jest we wniosku wskazać okoliczności, potwierdzające, iż nie ma dostatecznych środków na uiszczenie wynagrodzenia adwokata albo radcy prawnego. Zarówno w przypadku osoby fizycznej, jak i osoby prawnej, jednostki organizacyjnej, której ustawa przyznaje zdolność sądową istotną rolę dowodową odgrywają dokumenty, potwierdzające sytuację majątkową strony (zaświadczenie o dochodach, wyciąg z konta bankowego, rachunki, faktury, wskazujące na wysokość kosztów, ponoszonych przez stronę itp.). W tym miejscu warto wspomnieć, iż wniosek o ustanowienie pełnomocnika z urzędu wolny jest od opłaty sądowej.

Sąd uwzględni wniosek strony o ustanowienie adwokata lub radcy prawnego, jeżeli uzna udział adwokata lub radcy prawnego w sprawie za potrzebny. Przyjmuje się, iż udział adwokata (radcy prawnego) w sprawie jest niezbędny w sytuacji, gdy strona jest nieporadna w samodzielnym podejmowaniu czynności procesowych (np. z uwagi na chorobę, wiek) albo gdy sprawa jest skomplikowana pod względem faktycznym i prawnym i strona nie jest w stanie wykorzystać prawnych możliwości jej prawidłowego prowadzenia (por. orzeczenie Sądu Najwyższego z dnia 2 marca 2005 roku, sygn. akt III CKN 533/04, niepubl.) Natomiast w przypadku uznania przez sąd, iż nie zachodzą przesłanki do uwzględnienia wniosku, sąd wyda postanowienie o odmowie ustanowienia adwokata lub radcy prawnego, które następnie doręcza stronie. Postanowienie o odmowie ustanowienia pełnomocnika z urzędu jest zaskarżalne zażaleniem, które wnosi się do sądu odwoławczego za pośrednictwem sądu, który wydał ww. postanowienie w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia.

Warto zauważyć, iż w przypadku oddalenia wniosku o ustanowienie adwokata lub radcy prawnego, strona nie może ponownie domagać się ustanowienia pełnomocnika z urzędu, powołując się na te same okoliczności, które były przez nią podnoszone we wcześniejszym wniosku. Tak sformułowany wniosek podlega odrzuceniu. Na postanowienie w tym przedmiocie zażalenie już nie przysługuje.
ˆ Kancelaria adwokacka adwokata Marcina Hołówki ul. Raszyńska 14 lok. 6, 05-500 Piaseczno, tel. (22) 408 1010; fax (22) 408 1412; www.holowka.com.pl.

Zapraszam na blog: http://prawnik-piaseczno.pl oraz blog: http://zakladanie-spolek.com.pl.
mholowka
 
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 26, 2013 12:36 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Jak założyć firmę transportową?

Postautor: mholowka » pt paź 18, 2013 9:42 am

Jakie dokumenty należy zgromadzić oraz ile będą wynosić opłaty by założyć firmę transportową? Podstawowe odpowiedzi na ten temat są zgromadzone tu:

http://www.holowka.com.pl/pl/rejestracja-sp-z-o-o/firma-transportowa.html
mholowka
 
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 26, 2013 12:36 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Bro bono

Postautor: mholowka » wt paź 22, 2013 7:06 am

Zapraszamy wszystkie osoby znajdujące się w trudnej sytuacji majątkowej do skorzystania z nieodpłatnych porad prawnych.

Porady udzielane są w siedzibie kancelarii w

Piasecznie, ul. Raszyńska 14 lok. 6
w każdy czwartek
w godzinach: 12:00 - 14:00

Z bezpłatnych porad prawnych można skorzystać wyłącznie po uprzednim telefonicznym zarezerwowaniu terminu spotkania - tel. 22 408 1010.
mholowka
 
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 26, 2013 12:36 pm
Lokalizacja: Piaseczno

JAK ZA£OżYć FIRMę BUDOWLANĄ?

Postautor: mholowka » wt paź 22, 2013 7:10 am

I Koncesje, zezwolenia
Zasadą w gospodarce rynkowej jest wolność prowadzenia działalności gospodarczej, jednak w niektórych dziedzinach jest wymagane zezwolenie (koncesja, licencja).
Na wstępie rozważań dotyczących formalnych uwarunkowań rozpoczęcia działalności gospodarczej jako firma budowlana należy sprawdzić zapisy Ustawy o Swobodzie Działalności Gospodarczej, czy ta branża nie wymaga koncesji lub zezwolenia.
Zgodnie z Rozdziałem 4 w/w ustawy aby założyć jednoosobową działalność gospodarczą-firmę budowlaną nie trzeba mieć żadnych certyfikatów i pozwoleń ani koncesji. W przedmiocie działalności mamy do wyboru ktorąś z pozycji Sekcji F „Budownictwo” Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD 2007).
Usługi budowlane może świadczyć każda osoba. Nie są wymagane żadne zezwolenia, nie trzeba mieć ukończonej szkoły budowlanej czy specjalnych kursów. Firmę budowlaną może założyć inżynier budownictwa, ale też osoba po zawodówce budowlanej lub samouk, który posiadł tylko praktyczne umiejętności niezbędne na budowie.

II CEIDG (Centralna Ewidencja I Informacja o Działalności Gospodarczej), REGON, ZUS
Aby założyć firmę budowlaną, trzeba udać się do urzędu miasta lub gminy i zarejestrować działalność gospodarczą poprzez złożenie wniosku CEIDG-1. Zgodnie z obowiązującą zasadą „jednego okienka” tym jednym wnioskiem zgłaszamy się również do Urzędu Skarbowego podając wybraną przez siebie formę opodatkowania i występując o nadanie nr NIP jeśli jeszcze nie został nam nadany. Ten sam wniosek zgłasza naszą działalność również do rejestru REGON oraz jako płatnika składek do ZUSu.
W ZUSie dodatkowo należy złożyć odrębne zgłoszenia ZUS ZUA dla każdej osoby, która będzie objęta ubezpieczeniem społecznym (właściciel firmy, pracownicy, osoby współpracujące).

Rachunek bankowy, księgowość
Gdy już mamy odpowiednie zgłoszenia w odpowiednich urzędach i ewidencjach (CEIDG, Urząd Skarbowy, REGON i ZUS) warto pomyśleć o założeniu firmowego rachunku bankowego oraz wybraniu księgowego, który będzie prowadził naszą księgowość. Wszystkie te informacje (nr konta, nr REGON oraz dane księgowego/biura rachunkowego) należy zebrać i uaktualnić na wniosku CEIDG-1 w urzędu miasta lub gminy. Dane te, zwłaszcza dane rachunku bankowego zostaną wówczas ujawnione w US oraz ZUSie. Należy pamiętać, iż w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej księgowość można prowadzić we własnym zakresie-o takim wyborze również informujemy Urząd Skarbowy.
Ostatni krok to wyrobienie pieczątki. I można zaczynać!
ˆ Kancelaria adwokacka adwokata Marcina Hołówki ul. Raszyńska 14 lok. 6, 05-500 Piaseczno, tel. (22) 408 1010; fax (22) 408 1412; www.holowka.com.pl.

Zapraszam na blog: http://prawnik-piaseczno.pl oraz blog: http://zakladanie-spolek.com.pl.
mholowka
 
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 26, 2013 12:36 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Kancelaria adwokacka adwokata Marcina Hołówki w Piaseczn

Postautor: mholowka » ndz wrz 07, 2014 6:36 am

Osoby planujące założenie spółki z o.o. chcą wiedzieć jakie są koszty rejestracji tego podmiotu. W internecie można znaleźć wiele odpowiedzi na to pytanie.

Jednak rzetelne wyjaśnienie ile będzie kosztowało założenie spółki z o.o. Jest przedstawione we wpisie: http://zakladanie-spolek.com.pl/koszty-zalozenia-spolki-z-ograniczona-odpowiedzialnoscia/.
mholowka
 
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 26, 2013 12:36 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Kancelaria adwokacka adwokata Marcina Hołówki w Piasecznie

Postautor: mholowka » czw paź 23, 2014 7:22 pm

Osoby zainteresowane darmowymi dokumentami prawnymi przydatnymi na różne okazje powinny odwiedzić tę stronę: http://prawnik-piaseczno.pl/bezplatne-w ... -pobrania/
ˆ Kancelaria adwokacka adwokata Marcina Hołówki ul. Raszyńska 14 lok. 6, 05-500 Piaseczno, tel. (22) 408 1010; fax (22) 408 1412; www.holowka.com.pl.

Zapraszam na blog: http://prawnik-piaseczno.pl oraz blog: http://zakladanie-spolek.com.pl.
mholowka
 
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 26, 2013 12:36 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Kancelaria adwokacka adwokata Marcina Hołówki w Piaseczn

Postautor: mholowka » wt cze 23, 2015 5:50 pm

Dla osób ceniących sobie swój czas Ministerstwo Sprawiedliwości przewidziało nowy sposób rejestracji spółki z o.o. Chodzi o tzw. Spółkę S24, czyli spółkę z o.o., której rejestracja trwa 24 godziny i co ciekawsze, nie wymaga wizyty u notariusza. Szczegóły rejestracji są opisane tu: http://zakladanie-spolek.com.pl/spolka-s24-spolka-zakladana-internet. W Późniejszym funkcjonowaniu spółka założona przez internet niczym specjalnie się nie różni od tradycyjnie założonej spółki z o.o. Różnice dotyczą jedynie założenia, a więc szybciej, taniej o taksę notarialną można założyć S24, ale też mamy mniejszy wpływ na treść umowy spółki, gdyż rejestracja spółki przez internet wymusza dokonanie wyboru z kilku dostępnych opcji treści umowy spółki z o.o.
mholowka
 
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 26, 2013 12:36 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Kancelaria adwokacka adwokata Marcina Hołówki w Piaseczn

Postautor: mholowka » śr wrz 16, 2015 8:05 pm

Może ktoś zastanawia się, w jakich sytuacjach pracodawca może dyscyplinarnie rozwiązać umowę o pracę. Więcej na ten temat jest opisane tu: http://prawnik-piaseczno.pl/rozwiazanie-umowy-o-prace-bez-wypowiedzenia. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia może być przeprowadzone w kilku wyjątkowych sytuacjach.
ˆ Kancelaria adwokacka adwokata Marcina Hołówki ul. Raszyńska 14 lok. 6, 05-500 Piaseczno, tel. (22) 408 1010; fax (22) 408 1412; www.holowka.com.pl.

Zapraszam na blog: http://prawnik-piaseczno.pl oraz blog: http://zakladanie-spolek.com.pl.
mholowka
 
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 26, 2013 12:36 pm
Lokalizacja: Piaseczno


Wróć do Strony firm i mieszkańców powiatu piaseczyńskiego

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron