Strona 5 z 19

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Post: śr gru 03, 2014 11:13 pm
autor: Kamil M
W związku z brakiem publikacji projektu uchwały dotyczącej budżetu gminy Lesznowola na rok 2015 w biuletynie informacji publicznej wystąpiłem z oficjalnym pismem w tej sprawie. Danie tylko budżetu do wglądu w biurze rady gminy uważam za krzywdzące wobec wielu obywateli naszej gminy. Nie każdy ma czas, aby przyjechać w godzinach urzędowania i przeglądać budżet na przyszły rok. Takie uchwały winne być dlatego publikowane w internecie, aby każdy miał swobodny dostęp do tych informacji.

Rzeczone pismo:

„Wniosek o udostępnienie projektu budżetu na rok 2015 w biuletynie informacji publicznej gminy Lesznowola

Na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 roku wnoszę o udostępnienie w biuletynie informacji publicznej gminy Lesznowola projektu budżetu na rok 2015.

Niestety nie mogę zgodzić się z wykładnią gminy, że udostępnienie projektu budżetu w biurze rady jest całkowitym wypełnieniem zapisów ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dostęp do informacji dla mieszkańców powinien być jak najszerszy, a to gwarantuje tylko publikacja w biuletynie informacji publicznej gminy Lesznowola. Dlatego wnoszę o jak najszybszą publikację projektu budżetu na rok 2015. Ustawodawstwo w tej mierze jest po stronie obywateli, którzy mają zagwarantowany swobodny dostęp do informacji publicznej”.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Stowarzyszenie Niezależne Porozumienie Mieszkańców

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Post: pn gru 08, 2014 10:37 pm
autor: Kamil M
W dniu 8 grudnia 2014 r. wybrano radnych do pracy w poszczególnych komisjach gminy Lesznowola. Tym razem rządzący obóz wójt Marii Jolanty Batyckiej-Wąsik uwzględnił w składach poszczególnych komisji opozycyjnych radnych. Jednak z obydwu stron nie zabrakło przysłowiowej partii szachów, która ostatecznie wygrały obydwie strony.

Na samym początku sesji ustalono ilu radnych wejdzie do konkretnych komisji. W przypadku Komisji Polityki Gospodarczej, Komisji Polityki Społecznej i Komisji Polityki Przestrzennej Rolnej i Urbanistyki zdecydowano, że będzie w nowej kadencji po 10 radnych. Taki wniosek z resztą zgłosiła radna Justyna Gawęda. Następnie zdecydowano, że w przypadku Komisji Statutowej skład liczebny będzie mniejszy i wyniesie 7 radnych. Taki wniosek zgłosił z resztą radny Marcin Kania. Następnie przystąpiono do głosowania kandydatur radnych do poszczególnych merytorycznych komisji gminy Lesznowola.

Na samym początku rozpoczęto wybieranie członków do Komisji Polityki Gospodarczej. Ze strony wójtowej zgłoszono następujące kandydatury : Konrad Borowski, Krzysztof Klimaszewski, Łukasz Grochala, Marek Sokołowski, Wiesława Komorowska, Justyna Gawęda, Mirosław Wilusz, Jerzy Wiśniewski, Marian Dusza. W przypadku opozycyjnych komitetów zgłoszona została Katarzyna Przemyska. Cała dziesiątka weszła w skład komisji. Zgłoszono jeszcze dwie kandydatury: Annę Niezabitowską i Kamila Bogutę, ale solidarnie zrezygnowali z kandydowania do Komisji Polityki Gospodarczej. Po przerwie zarządzonej podczas głosowań rezygnację ze składu komisji złożył Piotr Gąsiorowski i w jego miejsce powołano Jerzego Wiśniewskiego.

W przypadku Komisji Polityki Społecznej zgłoszono ze strony komitetu wójtowej następujące kandydatury : Janina Tomera, Sławomir Świtek, Justyna Gawęda, Jerzy Wiśniewski, Łukasz Grochala, Marcin Kania i Mariusz Socha. W przypadku opozycji zgłoszono kandydaturę Anny Niezabitowskiej, Kamila Boguty i Katarzyny Przemyskiej. Wszyscy kandydaci zyskali przychylności i będą pracować w Komisji Polityki Społecznej w nowej kadencji 2014-2018 samorządu w Lesznowoli.

Dużym powodzeniem cieszyła się Komisja Polityki Przestrzennej Rolnej i Urbanistycznej do pracy w tej komisji zgłoszono, aż 11 radnych. Ze strony komitetu wójtowej zgłoszono : Michała Otrębę, Mariusza Sochę, Marcina Kanię, Konrada Borowskiego, Mariana Duszę, Mirosława Wilusza, Zenona Wójcika i Krzysztofa Klimaszewskiego. Całość kandydatów z obozu rządzącego weszła do prac komisji. W przypadku opozycji zgłoszono : Tomka Filipowicza, Annę Niezabitowską i Kamila Bogutę. Po głosowaniu wybrana została Anna Niezabitowska, ale po przerwie w głosowaniach wycofała swoja kandydaturę z prac w komisji. Tym samym członkiem został Kamil Boguta, który podczas trzech głosowań dostał tylko 8 głosów za swoja kandydaturą i, aż 12 przeciw przy jednym głosie wstrzymującym się. Co ciekawe kandydaturę Kamila Boguty głosowano trzykrotnie, bo nie można było dokładnie policzyć ile głosów zostało oddanych na tego radnego. Sytuacja przypominała komedie rodem z Barei. Mam nadzieję, że w końcu zostanie zainstalowany system, który będzie liczył głosy za radnych. Aktualnie na początku sesji jest wybierany radny, który ma liczyć głosy. Ten system sprawdzał się w przypadku, kiedy rada liczyła 15 radnych. Aktualnie mamy, aż 21 przedstawicieli i trudno jest już liczyć metoda ręczną. Czas na komputeryzację gmino Lesznowola !.

Na samym końcu wybrano przedstawicieli komisji statutowej. W jej skład weszli : Janina Tomera, Łukasz Grochala, Anna Niezabitowska, Marek Sokołowski, Wiesława Komorowska, Piotr Gąsiorowski i Kamil Boguta. Także w przypadku tej ważnej komisji jest dwóch przedstawicieli opozycyjnych klubów wobec wójt Marii Jolanty Batyckiej-Wąsik.

Po dzisiejszej sesji Rady Gminy Lesznowola widać, że wreszcie do prac komisji została dopuszczona opozycja. Wyciągnięto wreszcie wnioski z sytuacji jaka miała miejsce w przypadku wyborów do komisji rewizyjnej. Mam nadzieje, że wkrótce również tam pojawi się jeden przedstawiciel opozycyjnego klubu.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Krajowe Porozumienie Mieszkańców

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Post: wt gru 16, 2014 10:22 pm
autor: Kamil M
UWAGA ! Od 1 lutego 2015 r. wprowadzony zostaje na terenie Gminy Lesznowola obowiązek przygotowania odpadów komunalnych w workach kolorowych i oznaczonych do tego pojemnikach.

Ulotka dla mnie jest kuriozalna i do tego bardzo restrykcyjna. Według niej nasze pojemniki na śmieci muszą być zbudowane jako bolidy Formuły 1 :) Dawno nie czytałem tylu mądrych zapisów…Ciekawe czy normalny mieszkaniec zrozumie te wszystkie normy :) Oto dokładne zapisy ulotki :

- Odpady komunalne należy przygotowywać do odbioru we właściwie oznakowanych pojemnikach i odpowiednich workach. Worki powinny być w odpowiednich kolorach i o odpowiedniej pojemności od 60 do 120 litrów oraz wadze do 30 kg zgodnie z przepisami BHP.
- Mieszkańcy sami wyposażają się w pojemniki i worki.
- Worki w innych kolorach będą odbierane do 31 stycznia 2015 r. pod warunkiem ich prawidłowego oznakowania (proszę przeczytać następną stronę jakie kolory pojemników i jak segregować).
- Po 31 stycznia 2015 r. odpady komunalne będą odbierane we właściwych workach pod względem koloru, wagi do 30 kg i pojemności od 60 do 120 litrów (proszę przeczytać następną stronę jakie kolory pojemników i jak segregować).
- Kolorowe worki dostępne są w sklepach na terenie gminy (lista sklepów na następnej stronie).
- Pojemniki winne spełniać wymagania normy PN-EN 840-1:2013-05 i być wykonane z tworzywa PE-HD (polietylen o dużej gęstości); muszą być wyposażone w szczelną klapę zamykającą, układ jezdny z minimum dwoma kołami o średnicy 200mm, dostosowane do grzebieniowego systemu załadowczego uchwyty pojemników muszą być dostosowane do automatycznego załadunku oraz posiadać atest higieniczny PZH (Państwowego Zakładu Higieny), znak jakości, znak zgodności z powołaną normą oraz CE; za uszkodzenia pojemników nie spełniających wyżej wymienionych norm odpowiada właściciel.
- Pojemniki muszą być odpowiednio oznaczone, poprzez odpowiedni kolor pojemnika lub naklejkę na pojemniku, dodatkowo w przypadku firm – nazwę firmy (proszę przeczytać następną stronę jakie kolory pojemników i jak segregować).
- Do obowiązków mieszkańca i firmy od której odbierane są odpady należy utrzymanie pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym i technicznym.
- Nieprawidłowe przygotowanie odpadów będzie powodować problemy z ich odbiorem gdy jest niewłaściwa segregacja, nieodpowiednie kolory worków, nieoznakowane pojemniki.
- Worki powinny być na tyle wytrzymałe, aby nie uległy uszkodzeniu w czasie załadunku do śmieciarki.

Jak segregować odpady :

Pojemnik lub worek na szkło (od 60 do 120 litrów) – koloru zielonego – wrzucamy opakowania szklane, butelki, słoiki pozbawione metalowych lub plastikowych nakrętek i kapsli.

Pojemnik lub worek na szkło (od 60 do 120 litrów) – koloru czerwonego – papier, plastik, metal, wielomateriałowe i zużytą odzież. Wrzucamy : papier, karton, tekturę, opakowania wielomateriałowe (np. opakowania po mleku, soku), wszystkie tworzywa sztuczne butelki po napojach typu PET, puste butelki plastikowe po kosmetykach, środkach czystości, plastikowe opakowania po żywności (np. po jogurtach, kefirach, serkach), folia i torebki z tworzyw sztucznych, złom żelazny, złom metali kolorowych (np. puszki po napojach i konserwach), zużytą odzież.

Pojemnik lub worek na szkło (od 60 do 120 litrów) – koloru czarnego – Wrzucamy : resztki pożywienia, odpadki kuchenne, porcelanę, talerze, styropian z opakowań, gumę, wystudzony popiół węglowy, artykuły higieniczne (np. pampersy, waciki, patyczki higieniczne, watę), potłuczone szyby, zabrudzony tłusty papier i inne opakowania olejami spożywczymi.

Pojemnik lub worek na szkło (od 60 do 120 litrów) – koloru brązowego – W trosce o prawidłowy ich odbiór opady zielone zawsze powinny być wystawione przed nieruchomością. Wrzucamy : ulegające biodegradacji odpady powstające w wyniku uprawiania i pielęgnacji terenów zieleni odpady pochodzenia roślinnego z ogrodów, zieleńców, targowisk czy cmentarzy. W szczególności są to trawa, chwasty, liście, zwiędłe kwiaty oraz drobne gałązki drzew i krzewów.

Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych działa na terenie PUK Sita Piaseczno w Piasecznie ul. Techniczna 6, czynny od poniedziałku do soboty 9:00-17:00.

Kolorowe worki można zakupić w sklepach na terenie naszej gminy :

Nowa Wola :
ul. Krasickiego 119
ul. Krasickiego 215

Nowa Iwiczna:
ul. Krasickiego 119

Magdalenka:
ul. Lipowa 59

Lesznowola:
ul. Słoneczna 179

Władysławów:
ul. Wojska Polskiego 52

Mroków:
ul. Szkolna 1
ul. Marii Świątkiewicz 32B

Zgorzała:
ul. Postępu 146

Wola Mrokowska:
ul. Rejonowa 1B

Jastrzębiec:
ul. Postępu 1

Łazy:
ul. Przyszłości 5
ul. Łączności 20

Mysiadło:
ul. Łabędzia 14

Część zapisów zaprezentowanych w tej ulotce jest co najmniej dziwnych. Przecież wystarczyło napisać prostym językiem, że pojemnik powinien być czysty i posiadać dwa uchwyty i dwa kółka. Już widzę jak pracownicy firmy Sita Piaseczno będą sprawdzać czy pojemnik ma wymagania normy PN-EN 840-1:2013-05 i czy jest wykonany z tworzywa PE-HD. Mi osobiście HD kojarzy się z rozdzielczością telewizyjną :) zapewne jak większości naszych mieszkańców.

Podsumowując zaprezentowana ulotka jest mało przejrzysta i zawiera zdecydowanie za dużo treści. Ktoś zapewne chciał się wykazać swoją merytoryczna i fachową wiedzą. Niestety trzeba zauważyć, że doszło tutaj do przerostu treści nad formą…

Obrazek

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Post: pt gru 19, 2014 11:46 pm
autor: Kamil M
Na III sesji Rady Gminy Lesznowola podjęto nowy budżet na rok 2015. Wszyscy obecni na sesji radni byli jednogłośnie za przyjęciem najważniejszego aktu prawa miejscowego. Z mojego punktu widzenia jest to budżet wielu obietnic i niestety rosnącego zadłużenia.

Na samym początku głos jak to zwykle bywa zabrała wójt Maria Jolanta Batycka-Wąsik, która zauważyła, że w budżecie na rok 2015 umieszczono wiele wniosków mieszkańców jakie były zgłaszane podczas zebrań wiejskich. Niestety nie wszystkie postulaty udało się zapisać w budżecie na rok 2015. Dlatego zdaniem wójt gminy Lesznowola tak ważne są priorytetowe inwestycje, które winne być realizowane w pierwszej kolejności.

W nowym roku nie zabraknie również nowych przedsięwzięć na terenie naszej gminy. W sumie wójt Maria Jolanta Batycka-Wąsik naliczyła, aż 70 pozycji dotyczących tylko inwestycji, które rozpoczęły się w 2014 roku i finalnie mają zakończyć się w 2016. Nie zabrakło również wyznaczenia priorytetów jakimi kieruje się zarząd gminy Lesznowola. Po pierwsze oczywiście edukacja i wychowanie szkolne. W budżecie na rok 2015 przeznaczono, aż 81 985 939,00 zł na wydatki związane właśnie z oświatą, co stanowi, aż 47,2% ogólnych wydatków budżetowych. Warto również odnotować, że przychody z tytułu subwencji oświatowej również są w nadchodzącym roku 2015 na wyższym poziomie i wyniosą – 30 395 353,00 zł. Drugim priorytetem dla obecnej władzy w Lesznowoli będzie gospodarka wodna i wodociągowa. W poprzedniej kadencji samorządu terytorialnego w Lesznowoli udało się zakończyć procesy inwestycyjne dotyczące budowy Stacji Uzdatniania Wody na terenie gminy. W nowej kadencji również nie zabraknie projektów związanych z rozbudową Stacji Uzdatniania Wody czy też realizacją nowych sieci kanalizacyjnych. W związku z tymi ambitnymi planami założono na lata 2015-2016 zaciąganie kolejnych niskoprocentowych pożyczek w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. W 2015 roku gmina Lesznowola chce zaciągnąć pożyczki na inwestycję związane z gospodarką wodną i wodociągową łącznie wynoszące, aż 6 900 000,00 zł, które mają być w całości przeznaczone na następujące przedsięwzięcia :

- Budowa kanalizacji w Starej Iwicznej, Łoziskach i Jazgarzewszczyźnie – 2 650 000,00 zł

- Budowa kanalizacji w Podolszynie i Janczewicach – 1 850 000,00 zł

- Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Wólce Kosowskiej – 2 400 000,00 zł

Kontynuację tych wyżej wymienionych zadań planuje się również w 2016 roku. W związku z tym także w 2016 roku gmina Lesznowola planuje zaciągnięcie kolejnych pożyczek z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na łączną kwotę 7 700 000,00 zł. Środki zostaną rozdysponowane w następujący sposób :

- Budowa kanalizacji w Starej Iwicznej, Łoziskach i Jazgarzewszczyźnie – 2 650 000,00 zł

- Budowa kanalizacji w Podolszynie i Janczewicach – 1 850 000,00 zł

- Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Wólce Kosowskiej – 3 200 000,00 zł

Odnośnie pożyczek jakie gmina ma zamiar zaciągnąć w latach 2015-2016 wypowiedziała się wójt gminy Lesznowola, która zauważyła, że gmina ciągle będzie korzystać z pożyczek o niskim oprocentowaniu. W przypadku pożyczek zaciągniętych w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej jest szansa przy spłacie 50% środków na umorzenie reszty spłaty. Jednak nie zmienia to sytuacji, że zaciągnięte pożyczki wpłyną bezpośrednio na poziom zadłużenia gminy Lesznowola w latach 2015-2016. Według projektu uchwały dotyczącej Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2015-2024 i projektu uchwały budżetowej na rok 2015 zadłużenie na koniec roku budżetowego 2014 wyniosło – 52 387 670,00 zł, a w kolejnych latach wyniesie :

rok budżetowy 2015 – 59 287 670,00 zł

rok budżetowy 2016 – 66 987 670,00 zł

Warto jeszcze przy kwestiach zadłużenia wspomnieć, że uchwała budżetowa na rok 2015 upoważniła wójt gminy Lesznowola do zaciąganie zobowiązań finansowych na sfinansowanie przejściowego deficytu do wysokości 15 000 000,00 zł.

Trzecim priorytetem dla gminy Lesznowola będą inwestycje, zwłaszcza te drogowe. Bardzo ważny elementem będzie też optymalizacja zagospodarowania gruntów KPGO Mysiadło. Warto zauważyć, że na ostatniej sesji kadencji 2010-2014 gminy Lesznowola podjęto nowy miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla obrębu KPGO Mysiadło. W przypadku inwestycji drogowych to rok 2015 będzie wyjątkowo bogaty. Planuje się dziesięć dużych inwestycji drogowych na terenie właściwie całej gminy. Wreszcie widać tutaj ideę budowy zrównoważonego rozwoju gminy Lesznowola, bo inwestycje ciągną się właściwie od Mysiadła, aż do Woli Mrokowskiej :

1. Łazy budowa ul. Kwiatowej z odwodnieniem, oświetleniem 1 820 000,00 zł

2. Łazy budowa ul. Spokojnej, Marzeń i Szmaragdowej wraz z odwodnieniem 1 700 000,00 zł

3. Nowa Iwiczna budowa ul. Willowej 1 530 000,00 zł

4. Marysin budowa ul. Zdrowotnej od Al. Krakowskiej do ul. Ludowej 1 098 000,00 zł

5. Wola Mrokowska przebudowa ul. Ogrodowej (zadanie własne powiatu współfinansowane przez gminę Lesznowola) 1 093 798,00 zł

6. Wilcza Góra budowa ul. Jasnej 1 070 000,00 zł

7. Mysiadło budowa ul. Aronii, Agrestowej i Porzeczkowej 620 000,00 zł

8. Zamienie budowa III etapu ul. Błędnej 614 000,00 zł

9. Nowa Iwiczna, Zgorzała budowa Al. Zgody 330 000,00 zł

10. Stefanowo rozbudowa ul. Uroczej 220 000,00 zł

Przedstawione limity wydatków dotyczą budżetu roku 2015, a niektóre inwestycje są realizowane w latach 2014-2016.

Duże nakłady finansowe są także przewidziane w inwestycjach oświatowych. Najważniejszym zadaniem w najbliższym roku budżetowym będzie nadbudowa Zespołu Szkół w Mrokowie i budowa nowej hali sportowej. Inwestycja łącznie pochłonie w 2015 roku kwotę 6 407 890,00 zł, a w roku 2016 kolejne 6 400 000,00 zł. Także w latach 2015-2016 jest planowana adaptacja budynków w Łazach i w Zgorzale na szkoły podstawowe i Centra Integracji Społecznej. Łącznie w latach 2015-2016 przeznaczono na ten cel kwotę 5 600 000,00 zł. W tym adaptacja budynku w Łazach będzie kosztować 2 600 000,00 zł, a w Zgorzale nakłady będą trochę wyższe i wyniosą 3 000 000,00 zł.

Na sam koniec warto przypomnieć jeszcze najważniejsze liczby dotyczące przyszłorocznego budżetu gminy Lesznowola:

Planowane dochody ogółem wyniosą – 166 807 163,00 zł w tym:

- dochody bieżące w kwocie – 160 964 063,00 zł

- dochody majątkowe w kwocie – 5 843 100,00 zł

Planowane wydatki ogółem wyniosą – 173 707 163,00 zł w tym:

- wydatki bieżące w kwocie – 135 461 034,00 zł

- wydatki majątkowe w kwocie – 38 246 129,00 zł

Deficyt budżetowy w roku 2015 wyniesie:

- 6 900 000,00 zł, które zostanie sfinansowane z zaciągniętych pożyczek w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Dochody ze sprzedaży majątku zaplanowano w kwocie 5 160 000,00 zł. Chodzi o sprzedaż nieruchomości w Magdalence i Zamieniu.

Wydatki związane z administracją publiczną w 2015 roku wyniosą łącznie 14 993 518,00 zł i będą wyższe względem analogicznego roku budżetowego 2014 o 778 881,00 zł. W 2014 wydatki związane z administracja publiczną wyniosły łącznie 14 214 637,00 zł. Bardzo dużym kosztem dotyczącym wydatków gminy Lesznowola w 2015 roku będzie promocja jednostek samorządu terytorialnego, która wyniesie, aż 690 000,00 zł. W tym 90 000,00 zł zostanie przeznaczone na zakup materiałów i wyposażenia, a reszta środków finansowych w kwocie 600 000,00 zł będzie przeznaczona na zakup materiałów pozostałych. Przez bardzo duże dochody w roku budżetowy 2014 gmina Lesznowola w 2015 roku na rzecz tzw. „janosikowego” będzie musiała zapłacić, aż 8 457 359,00 zł i jest to o blisko 1 500 000,00 zł więcej, niż w 2014 roku. Niestety nadal mieszkańcy gminy Lesznowola będą ponosić bardzo duże koszty dotyczące obsługi administracyjnego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi. W roku budżetowym 2015 koszty z tym związane wyniosą, aż 1 082 024,00 zł. Na szczęście jest też dobra wiadomość dotycząca lesznowolskiego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi. Z nadwyżki wpłat wniesionych tytułem opłaty śmieciowej w 2015 roku ma być zrealizowany Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na terenie gminy Lesznowola. Całość kosztów realizacji tego projektu powinna zamknąć się w kwocie 1 200 000,00 zł. Aktualnie mieszkańcy gminy Lesznowola mają tylko do swojej dyspozycji PSZOK, który znajduje się na ul. Technicznej w Piasecznie.

Po obszernej prezentacji projektu budżetu i projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2015-2024 wójt gminy Lesznowola Maria Jolanta Batycka-Wąsik życzyła wszystkim, aby założenia budżetowe udało się w pełni zrealizować. Regionalna Izba Obrachunkowa w Warszawie pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu na rok 2015 i Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2015-2024. To samo zrobiły merytoryczne komisje gminy Lesznowola. Budżet został jednogłośnie przyjęty przez wszystkich radnych obecnych na III sesji Rady Gminy Lesznowola.

Jeżeli chodzi o mój komentarz dotyczący budżetu na rok 2015 to nadal martwią mnie bardzo duże koszty administracji publicznej. Znowu w tym dziale mogliśmy zaobserwować wzrost wydatków. Nie lepiej prezentuje się sytuacja z kosztami dotyczącymi obsługi administracyjnej systemu gospodarowania odpadami komunalnymi. Mimo bardzo złych praktyk dotyczących zadłużenia gminy w latach 2012-2013 znowu rośną zobowiązania gminy z tytułu pożyczek. Zamiast zmniejszać zadłużenie, które nadal pozostaje na bardzo wysokim poziomie – 52 387 670,00 zł zwiększamy je o kolejne 6 900 000,00 zł w roku budżetowym 2015 i o kolejne 7 700 000,00 zł w roku budżetowym 2016. Niestety kolejna uchwała budżetowa pokazuje, że środki z Unii Europejskiej będą stanowiły promil naszych wydatków. Całość wydatków związanych z pomocą unijną wyniesie 1 149 540,00 zł, w tym z funduszu spójności w 2015 roku otrzymamy 895 010,00 zł. Projekty na jakie gmina Lesznowola otrzymała pomoc ze środków Unii Europejskich zaliczają się do tzw. projektów miękkich. W 2015 roku zrealizujemy następujące przedsięwzięcia :

- wielokulturowa szkoła w gminie Lesznowola

- przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu oraz podnoszenie kompetencji cyfrowych w gminie Lesznowola

- program rozwoju obszaru metropolitarnego Warszawy – PROM.

Niestety bez zmiany filozofii budowania gminy nadal będziemy opierać się na dzierżawie naszego majątku i pożyczkach. Jest to droga donikąd, bo jednego roku spłacamy większość naszego zadłużenia, aby w kolejnym go zwiększać. Przed nami tak naprawdę ostatnia szansa na pozyskanie dużych środków z Unii Europejskiej. Polska tylko w nadchodzącej perspektywie budżetowej 2014-2018 ma realne szanse na wyrwanie środków finansowych z Brukseli. Następna perspektywa budżetowa nie będzie już tak korzystna dla Polski. Dlatego należy startować w jak największej ilości konkursów, aby pozyskać jak najwięcej funduszy strukturalnych. Należy w końcu wprowadzić „Kartę Gminy Lesznowola”, która by zachęcała mieszkańców do płacenia podatków w naszej gminie. Trzeba także zoptymalizować wydatki związaną z administracja publiczną i funkcjonowaniem gminy. Niestety nadal widać w tych działach wzrosty wydatków względem poprzednich lat. Na pewno in plus trzeba zaliczyć wydatki związane z inwestycjami. Budowa nowych dróg to impuls do dalszego rozwoju. Choć w tym przypadku na pewno zabrakło wpisania do Wieloletniej Prognozy Finansowej 2015-2024 realizacji drugiego etapu Centrum Edukacji i Sportu w Mysiadle. Ta inwestycja jest kluczowa dla rodzin mieszkających w Mysiadle, Zgorzale i Zamieniu. Sama budowa Centrum Integracji Społecznej w Zgorzale to bardzo krótkowzroczne rozwiązanie trudnej sytuacji dzieci uczęszczających do CEiS Mysiadło. Bez realizacji dalszego CEiS Mysiadło dzieci nadal będą uczyły się do godziny 17. Czas w końcu na zmianę tej trudnej sytuacji.

Już od 2 stycznia 2015 roku będziemy wstanie weryfikować nowy budżet i zadania jakie do niego zostały wpisane.

Źródło: uchwała budżetowa 2014, projekt uchwały budżetowej 2015, projekt uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej 2015-2024, uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie Wa.372.2014 i Wa.375.2014.

Obrazek
Podczas III sesji Rady Gminy Lesznowola podjęto jednogłośnie o przyjęciu budżetu na rok 2015 i Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2015-2024.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Krajowe Porozumienie Mieszkańców

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Post: ndz gru 21, 2014 8:10 pm
autor: Kamil M
Na III sesji Rady Gminy Lesznowola uzupełniono skład komisji rewizyjnej o radnego Tomasza Filipowicza, który będzie jedynym reprezentantem opozycji w tej komisji. Uzupełnienie składu komisji rewizyjnej było konsekwencją powołania pierwszego w historii gminy Lesznowola klubu radnych „Dialog i Współpraca”. W skład nowego klubu radnych weszła Anna Niezabitowska (Nowa Wola, Podolszyn), Katarzyna Przemyska (Mysiadło) i Tomasz Filipowicz (Władysławów, Wilcza Góra).

Nowy klub radnych „Dialog i Współpraca” będzie miał swoich przedstawicieli we wszystkich merytorycznych komisjach gminy Lesznowola:

Komisja rewizyjna – Tomasz Filipowicz

Komisja Polityki Gospodarczej – Katarzyna Przemyska

Komisja Polityki Społecznej – Anna Niezabitowska, Katarzyna Przemyska

Komisja Polityki Przestrzennej, Rolnej i Urbanistyki – Tomasz Filipowicz

Komisja statutowa – Anna Niezabitowska

Nowemu klubowi radnych życzymy samych sukcesów i jak najwięcej spraw załatwionych dla mieszkańców podczas VII kadencji gminy Lesznowola.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Krajowe Porozumienie Mieszkańców

Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Post: ndz gru 21, 2014 11:17 pm
autor: Marcin KANIA
Sprostowanie!

Pierwszy Klub Radnych powstał w kadencji 2006 - 2010. Był to Klub Radnych Nowa Iwiczna.
Drugi Klub Radnych powstał w kadencji 2010 - 2014. Był to również Klub Radnych Nowa Iwiczna.

Pozdrawiam

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Post: pn gru 22, 2014 12:12 pm
autor: Kamil M
Trudno było dostrzec ten klub, bo jego aktywność skończyła się na wprowadzeniu jednego radnego do komisji rewizyjnej, a finalnie wszyscy radni z tego koła weszli do KWW M.J Batyckiej-Wąsik. Liczę na to, że ten nowy opozycyjny klub będzie bardzo aktywny. Razem są wstanie zrobić więcej dla naszej społeczności i będę im bardzo kibicował.

Drogi Panie Kania, a może Pan mi wytłumaczy czemu nie ma w biuletynie informacji publicznej gminy Lesznowola projektu budżetu 2015 i projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2015-2024. Proszę dać mi podstawę prawną, która pozwala wam na nie udostępnienie tej informacji waszym mieszkańcom, bo ja znam podstawy prawne, które do tego was obligują. Normalnie jak w minionym systemie. Myślałem, że ustrój komunistyczny skończył się w dniu 1 czerwca 1989 r. Mieliście się zmienić i być bardziej otwarci na mieszkańców, a ciągle to samo. Proszę o odpowiedź na moje pytanie, bo łamiecie zapisy ustawy o samorządzie gminnym i ustawy o dostępie do informacji publicznej nie publikując projektów wyżej wymienionych uchwał.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Krajowe Porozumienie Mieszkańców

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Post: pn gru 22, 2014 12:50 pm
autor: Marcin KANIA
Marcin KANIA pisze:Sprostowanie!

Pierwszy Klub Radnych powstał w kadencji 2006 - 2010. Był to Klub Radnych Nowa Iwiczna.
Drugi Klub Radnych powstał w kadencji 2010 - 2014. Był to również Klub Radnych Nowa Iwiczna.

Pozdrawiam


Jak wynika z powyższej informacji, Klub Radnych "Dialog i Współpraca" nie jest pierwszym klubem w historii Gminy Lesznowola.

Uprzejmie proszę o dołożenie staraności w pisaniu artykułu/ów.

Pozdrawiam

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Post: pn gru 22, 2014 9:24 pm
autor: Kamil M
Uprzejmie proszę o informację dlaczego projekt budżetu i Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Lesznowola nie jest udostępniony w biuletynie informacji publicznej gminy Lesznowola dla mieszkańców ?. Nigdy wcześniej nie było takich praktyk stosownych przez gminę....Niestety Panie radny Kania nie odpowiedział Pan na zadane pytanie. Pan umie tylko odnosić się do drobnych literówek czy też pomyłek pisarskich :) Dlaczego nie ma w WPF-ie uwzględnionej budowy dalszego etapu Centrum Edukacji i Sportu w Mysiadle ?.

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Post: pn gru 22, 2014 9:41 pm
autor: Marcin KANIA
Ponownie proszę o dołożenie staraności w pisaniu artykułu/ów.

Budżet, WPF:
Redakcja Biuletynu Informacji Publicznej
Administrator:
Karolina Sobolewska
Urząd Gminy Lesznowola
pok. 108
tel. (22) 757 93 40 (42)

Etap II wkrótce będzie :good:

Pozdrawiam

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Post: pn gru 29, 2014 9:06 pm
autor: Kamil M
Mimo wielu zapewnień ze strony gminy w sprawie udostępnienia uchwały budżetowej na rok 2015, nadal widoczny jest jej brak w biuletynie informacji publicznej gminy Lesznowola. W tej sprawie dostałem nawet pismo od wicewójta Marka Ruszkowskiego. Oto jego treść:

„W odpowiedzi na wniosek z dnia 04.12.2014 r. na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej uprzejmie informuję, że projekt budżetu na 2015 rok zostanie zamieszczony jak pozostałe projekty uchwał przed terminem sesji, na której będzie on rozpoznawany jak inne projekty uchwał”.

Niestety mimo tych zapewnień w piśmie z dnia 16 grudnia 2014 r., nie tylko nie udostępniono projektu uchwały budżetowej na rok 2015 przed sesją budżetową, która odbyła się w dniu 19 grudnia 2014 r., ale także po blisko 14 dniach od podjęcia budżetu przez Radę Gminy Lesznowola nadal nie ma jej dostępnej w biuletynie informacji publicznej gminy Lesznowola. Sytuacja jest kuriozalna i po prostu niezrozumiała, bo każda uchwała winna być publikowana przez gminę w biuletynie informacji publicznej. Co ciekawe na głównej stronie internetowej gminy Lesznowola zamieszczono krótką notkę o przyjęciu budżetu i co ciekawe pojawił się niby LINK do rzeczonej uchwały budżetowej na rok 2015. Jednak odnośnik okazał się nie aktywny. Tym samym nadal gmina Lesznowola nie opublikowała uchwały budżetowej na rok 2015 i Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2015-2024, co jest łamaniem obowiązującego prawa…

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Krajowe Porozumienie Mieszkańców

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Post: ndz sty 04, 2015 10:37 pm
autor: Kamil M
W tegorocznym budżecie zaplanowano dwie duże inwestycje drogowe w miejscowości Łazy. Do realizacji przeznaczono ul. Kwiatową i ul. Spokojną, Marzeń i Szmaragdową. Niestety na razie rozpisano tylko przetarg na realizację ul. Kwiatowej. W przypadku ul. Spokojnej, Marzeń i Szmaragdowej wystąpiły komplikacje z pozyskaniem gruntów potrzebnych do przebudowy ulic. Co gorsze większość mieszkańców trzech wspominanych ulic, wie nie wiele na temat przebudowy ich ulic…

Od kilku lat ul. Spokojna w Łazach czekała na przebudowę. Wielu mieszkańców liczyło na to, że wreszcie w 2015 roku zyskają nową ulicę na miarę XXI wieku. Dobrze wiemy, że aktualnie ul. Spokojna jest drogą gruntową, a to rodzi wiele problemów w trakcie całego roku. Zimą w dziurach na drodze jest lód, wiosną stoi woda po roztopach, latem szybciej jadące samochody tworzą wielką warstwę kurzu, a jesienią znowu mamy wodę stojącą w tworzących się koleinach. Dodatkowo na skrzyżowaniu ul. Spokojnej i ul. Wąskiej tworzy się po każdy większym opadzie deszczu czy też zimowych roztopach wielka kałuża, która skutecznie utrudnia życie lokalnym mieszkańcom. Jedyną nadzieją na rozwiązanie tych wszystkich problemów jest budowa nowej ul. Spokojnej, która ma nie tylko zyskać nową nawierzchnię, ale także ma mieć przy swoim biegu rów melioracyjny. Ten długo wyczekiwany rów melioracyjny będzie miał za zadanie oprowadzić nadmiar wody stojący na ul. Wąskiej.

Jednak, aby doszło do tych wszystkich zmian potrzebne jest pozyskanie od właścicieli posesji znajdujących się wzdłuż ul. Spokojnej nowych gruntów pod planowaną inwestycję. Nowa ul. Spokojna ma mieć nie tylko miejsce na drogę, ale także na chodnik i rów melioracyjny. Dlatego trzeba pozyskać nowe grunty pod ten cel. Po pierwsze na dwóch zwężeniach znajdujących się na skrzyżowaniu ul. Spokojnej z ul. Łączności i na skrzyżowaniu ul. Spokojnej z ul. Wąską. Niestety tutaj pojawia się problem. Jedna z rodzin nie zgadza się na wycenę jaką zaproponowała gmina za przejęcie kawałka gruntu pod nowo planowaną drogę. Aktualnie stawka za wykup 1m2 gruntu pod drogę kosztuje 80 zł. Dla wspomnianej rodziny ta stawka jest zbyt mała. Dlatego nie wykluczone, że sprawa wykupu tego kawałka gruntu może zakończyć się w Sądzie Rejonowym w Piasecznie. Stąd nie może nas już dziwić fakt braku rozpisania przetargu na budowę ul. Spokojnej, Marzeń i Szmaragdowej.

Jednak pozostaje kilka pytań w tej sprawie !. Po pierwsze kuleją konsultacje społeczne. Mieszkańcy ul. Spokojnej nie mają pewności czy z ich działek zostaną zabrane grunty pod nowo planowaną ul. Spokojną. Wiadomo było z góry, że dwie działki narożne przy ul. Łączności i ul. Wąskiej stracą część swojego gruntu, bo w tych miejscach jest już dzisiaj bardzo duże zwężenie. Na wyżej wspominanych odcinkach drogi może przejechać tylko jeden samochód. Jednak w dalszym przebiegu ul. Spokojna jest dość szeroka i dwa samochody mijają się bez problemu. Dlatego mieszkańcy posesji znajdujących się w dalszej części ulicy nie mają wiedzy czy stracą część swojego gruntu, a jak stracą to jaki pas działki zostanie zabrany pod nową ul. Spokojną ?. Z moich informacji wynika, że mogą stracić około 1 metra swoich działek pod nowy przebieg drogi. Jednak w tak ważnych kwestiach nie powinniśmy domniemywać, tylko powinniśmy mieć odpowiednią wiedzę na ten temat. Dlatego tak ważne w tej kwestii byłyby konsultacje społeczne z mieszkańcami ul. Spokojnej i ulic przyległych. Na konsultacjach mieszkańcy mogliby się zapoznać z dokładnym planem inwestycyjnym na, którym dokładnie widać nowy przebieg ul. Spokojnej w Łazach. Tego niestety zabrakło… Oczywiście można przypomnieć, że w poprzedniej kadencji radni chodzili i rozmawiali z właścicielami posesji na temat nowego przebiegu ulic w tej częściach Łaz, takie rozmowy odbywały się choćby na ul. Marzeń. Warto jednak zaznaczyć, że w przypadku tej ulicy nie było zgody właścicieli na oddanie własnego gruntu pod nowo planowaną ul. Marzeń. Jednak tutaj nie stanowi to żadnego problemu, bo ul. Marzeń jest ulicą lokalną o nie wielkim natężeniu ruchu. W tym miejscu wystarczy sama droga bez chodnika. Podobne rozwiązanie zastosowano już w naszej gminie. W Lesznowoli tak został zbudowany odcinek ul. Okrężnej od skrzyżowania z ul. Słoneczną. Jednak w przypadku ul. Spokojnej sama droga to zdecydowanie za mało. W tym miejscu jest potrzebny również chodnik i rów melioracyjny, bo ul. Spokojna jest ważną drogą dla tej części Łaz. Jednak, aby tego dokonać potrzebny jest nowy grunt. Niestety tak jak już wcześniej wspominałem jest z tym bardzo duży problem. Dlatego nadal nie ma rozpisanego przetargu na budowę ul. Spokojnej, Marzeń i Szmaragdowej w Łazach. Właściwie nie wiadomo kiedy te sprawy zostaną uregulowane i będzie można rozpocząć proces inwestycyjny…

Wiele w tej sprawie zależy nie tylko od jednej rodziny, która nie zgadza się na wycenę swojego gruntu, ale także od przedstawicieli gminy. To nasi radni, pracownicy referatu czy też sołtys Łaz I powinni przeprowadzić z mieszkańcami konsultacje społeczne. Bez dobrej woli wszystkich ze stron inwestycja może utknąć w martwym punkcie. Co gorsze przeznaczone na tą inwestycję środki finansowe mogą nie zostać wykorzystane, a w konsekwencji przeznaczone na inny cel. Warto o tym pamiętać, bo na nową ul. Spokojną, Marzeń i Szmaragdową czekamy od lat…Obyśmy nie musieli czekać dłużej…

Obrazek
Widok na ul. Spokojną przed zwężeniem znajdującym się przy skrzyżowaniu ul. Spokojnej z ul. Wąską w Łazach.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Krajowe Porozumienie Mieszkańców

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Post: pn sty 05, 2015 7:32 pm
autor: Kamil M
Na IV sesji Rady Gminy Lesznowola została poruszona kwestia powstania prywatnej spalarni śmieci w Woli Gołkowskiej. Choć ta miejscowość leży w gminie Piaseczno, to bliskość Woli Gołkowskiej do naszej gminy spowodowało podjęcie tematu przez między innymi wójt Marię Jolantę Batycką-Wąsik.

Temat został poruszony w sprawach różnych. Okazało się, że w Lesznowoli kilku mieszkańców zaczęło się interesować wizją budowy prywatnej spalarni śmieci w Woli Gołkowskiej. W tej sprawie wypowiedziała się wójta Maria Jolanta Batycka-Wąsik, która powiedziała, że chce, aby w najbliższym czasie merytoryczne komisje gminy Lesznowola wydały swoje stanowisko w sprawie budowy prywatnej spalarni śmieci w Woli Gołkowskiej. Wójt Gminy Lesznowola podkreślała, że budowa termicznej instalacji do usuwania odpadów w najbliższej okolicy gminy Lesznowola będzie miała bardzo zły wpływ na nasza lokalną społeczność. W szczególności na mieszkańców sołectwa Łazy i Magdalenka. Jednak nie podano właściwie co mogłoby źle wpływać na mieszkańców tych wymienionych miejscowości. Zapewne miałby to być dym wydobywający się z kominów spalarni śmieci. Jednak warto przypomnieć, że w Nadarzynie, który także jest w nie dalekiej odległości od sołectwa Łazy istnieje już tego typu instalacja na teremie firmy Hetman. Z tego powodu nie odnotowaliśmy żadnych negatywnych skutków dla naszej społeczności. W ostatnich latach największym zagrożeniem dla naszego sołectwa były pożary hal magazynowych w Wólce Kosowskiej. Na szczęście po naszej stronie był zawsze wiatr, który wiał w przeciwnym kierunku.

Dlatego wątpię, aby budowa nowej instalacji termicznej w Woli Gołkowskiej miała mieć negatywny wpływ akurat na gminę Lesznowola. Inaczej sprawa wygląda dla mieszkańców Woli Gołkowskiej i Robercina, bo to w ich sąsiedztwie ma powstać prywatna spalarnia śmieci. Na pewno trzeba będzie się liczyć ze zmożonym ruchem kołowym ciężarówek wiozących śmieci do spalarni. Przy aktualnym układzie drogowym może być to bardzo kłopotliwe. Dopiero uruchomienie drogi ekspresowej S7 byłoby wybawieniem w tej sprawie. Dodatkowo zachodzi obawa zanieczyszczenia gruntów i ewentualnie lokalnego środowiska poprzez emisję gazów wytworzonych podczas spalania śmieci. W efekcie spalania mogą wytworzyć się : dwutlenki węgla, tlenki węgla, dwutlenki siarki, tlenki azotu, chlorowdory czy fluorowodry. Mimo tego, że śmieci palone są w temperaturze 1000 stopni nie wszystkie substancje organiczne ulegną spaleniu. Efektem tego będzie obecność w spalinach ze spalarni odpadów blisko 350 różnego rodzaju związków chemicznych. Dlatego tak bardzo kluczową sprawą będzie ograniczenie emisji zanieczyszczeń wytwarzanych przez termiczną instalację do usuwania odpadów. Chodzi o to, aby ilość powstających w procesie spalania zanieczyszczeń była jak najmniejsza dla lokalnego środowiska.

Mieszkańcy Woli Gołkowskiej są przeciwni powstaniu nowej spalarni śmieci w ich okolicy. Dlatego powołali już stowarzyszenie mieszkańcy Woli Gołkowskiej i okolic, które ma pomóc w walce przeciwko prywatnemu inwestorowi. Niestety na razie nie wiele działań stowarzyszenia można znaleźć. Na facebooku zamieszczono następującą informację dotyczącą budowy spalarni śmieci w Woli Gołkowskiej :

„Planowana budowa spalarni odpadów bardzo niebezpiecznych w Woli Gołkowskiej wpłynie bardzo negatywnie na całą okolicę. Przyczyni się do znacznego pogorszenia życia mieszkańców wszystkich okolicznych miejscowości: Antoninów, Kuleszówka, Władysławów, Robercin, Mieszkowo, Głosków, Gołków, Bobrowiec, Łazy, Magdalenka … . Działania władz i inwestora pokazują na nie liczenie się z mieszkańcami i próbie uruchomienia spalarni wbrew woli społeczeństwa. Planowana inwestycja jest bardzo nie korzystna dla całej okolicy i pokazuje, jak nadużywane są różne przepisy i normy społeczne w celu osiągnięcia zysku. Powiedzmy STOP takim działaniom i wyraźmy nasz sprzeciw, kiedy jeszcze nie jest za późno”.

Tylko tyle udało mi się znaleźć na ten temat. Zapewne stowarzyszenie i skupieni wokół niego mieszkańcy będą kładli główny nacisk właśnie na emisję niebezpiecznych gazów ze spalarni śmieci, a dodatkowo na aspekt przyrodniczy. Na ternie Woli Gołkowskiej są użytki ekologiczne. Należy do nich zespół dworsko – parkowy o powierzchni 3,64 h. Na terenie parku znajdują się trzy dęby będące pomnikami przyrody. Dodatkowo nie daleko miejscowości jest Chojnowski Park Krajobrazowy. To są te kluczowe sprawy, które trzeba poruszyć w trakcie długiego i żmudnego procesu dialogu społecznego między obydwoma stronami. Na pewno stroną będzie też gmina Piaseczno, która sama miała plany budowy spalarni śmieci śmieci w 2012 roku. Jednak miała być ona umiejscowiona w Piasecznie na ul. Technicznej, a nie w Woli Gołkowskiej.

Osobiście życzę mieszkańcom wytrwałości i dążenia do wyznaczonego celu. Przed nimi bardzo trudna droga legislacyjna i oby wygrali dla własnego bezpieczeństwa i walorów krajobrazowych swojej miejscowości.

Źródło: studium uwarunkowań gminy Piaseczno, profil Stowarzyszenia Mieszkańcy Woli Gołkowskiej i Okolic.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Krajowe Porozumienie Mieszkańców

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Post: pt sty 09, 2015 9:55 pm
autor: Kamil M
Niestety potwierdza się informacja, że wójt gminy Lesznowola wypowiedziała umowę dotyczącą funkcjonowania filii Wydziału Architektury i Komunikacji w Lesznowoli. Jako jeden z powodów takiej decyzji podano koszta wynikające z utrzymania pracowników pracujących w lesznowolskich filiach wydziałów należących do Starostwa Powiatowego w Piasecznie. Wynagrodzenia pracowników Wydziałów Architektury i Komunikacji pokrywane są w całości z budżetu gminy Lesznowola. Jednak czy był to powód do zerwania umowy i to w czasie zmiany Zarządu Starostwa Powiatowego w Piasecznie ?.

Niestety powyższa decyzja jest bardzo szkodliwa dla mieszkańców naszej gminy. Pracownicy Wydziałów Architektury i Komunikacji są zawsze do naszej dyspozycji i to w naszym urzędzie możemy załatwić wszystkie sprawy związane choćby z rejestracją pojazdów. Nie wszystkie gminy powiatu piaseczyńskiego mają na swoim terenie filie wspominanych wydziałów. Takim przywilejem w przypadku filii Wydziałów Komunikacji i Transportu mogą się tylko poszczycić mieszkańcy Lesznowoli i Góry Kalwarii. Lepsza sytuacja jest z filiami Wydziałów Architektury, które są w trzech gminach : Lesznowola, Góra Kalwaria i Tarczyn. Mieszkańcy innych gmin wszystkie sprawy związane z Architekturą i Komunikacją muszą załatwiać bezpośrednio w wydziałach zlokalizowanych w Starostwie Powiatowym w Piasecznie.

W ostatnim czasie narosły problemy w naszych wydziałach między innymi w Wydziale Komunikacji. Długie kolejki powodowały zniecierpliwienie petentów czekających do rejestracji pojazdów. Do tego dochodziło awarie prądu, które skutecznie wyłączały system numerkowy prowadzony w tym wydziale. Jednak nie powinno to mieć żadnego wpływu na rezygnację z tak ważnego i strategicznego wydziału w naszej gminie. Panie pracujące w lesznowolskiej filii zawsze działają na maksymalnych obrotach, aby obsłużyć wszystkich oczekujących, którzy pobrali numerek. Nawet dochodziło do sytuacji, że w dniu wolnym, kiedy to jest czas na uporządkowanie wielu spraw urzędowych. Pracownicy lesznowolskiej filii wydziału komunikacji wydawali nowe dowody rejestracyjne. Ot tak po prostu, tak z czystej życzliwości.

Niestety jedna decyzja wójt gminy Lesznowola może spowodować, że będziemy musieli sprawy związane z architekturą i komunikacją załatwiać w Piasecznie. Liczę, że tak się nie stanie. Są już pozytywne zapewnienia od nowego zarządu powiatu piaseczyńskiego odnośnie dalszej działalności lesznowolskich filii. Takie zaprezentował członek zarządu Ksawery Gut na swoim publicznym profilu na facebooku : „Doskonale o tym pamiętam, nic się nie zmieniło Zarząd Powiatu nadal chce aby filia była w Lesznowoli”. Jednocześnie podkreślił, że to Pani wójt wypowiedziała umowy dotyczące działalności filii wydziałów Architektury i Komunikacji w Lesznowoli. Również radny Marcin Kania, który zaangażował się w tą sprawę podkreślał, że jego zdaniem jest ogromna szansa na osiągnięcie kompromisu na linii Starostwo Powiatowe – UG Lesznowola.

Wszyscy liczymy na pozytywne rozstrzygnięcie. Całe to zamieszanie do jakiego doszło było tak naprawdę nikomu nie potrzebne. Gdzieś między paragrafami finansowymi zapomniano o mieszkańcach Lesznowoli, którzy łożą podatki na dobre funkcjonowanie Urzędu Gminy Lesznowola. Nie tak dawno odbyły się wybory samorządowe w których komitet wyborczy wyborców Marii Jolanty Batyckiej – Wąsik zapewniał nas, że jednym z priorytetów będzie wysoki standard usług świadczonych przez Urząd Gminy…Oczywiście Wydział Architektury i Komunikacji nie leży w kompetencjach naszej gminy, ale te filie działają już od kilku lat. Także z tego mogę wywnioskować, że w przytoczonym punkcie wyborczym było wpisane dalsze funkcjonowanie filii wydziałów Starostwa Powiatowego w Piasecznie. Liczę na pozytywne załatwienie tej sprawy dla naszych mieszkańców.

Obrazek
Co dalej Pani wójt z filiami wydziałów Architektury i Komunikacji w Lesznowoli ?

Źródło: Profil facebookowym członka zarządu powiatu piaseczyńskiego Ksawerego Guta, Program wyborczy KWW M.J. Batyckiej-Wąsik.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Krajowe Porozumienie Mieszkańców

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Post: pn sty 12, 2015 5:38 pm
autor: Kamil M
Niestety znowu na terenie gminy Lesznowola są zniszczone wiaty przystankowe. Tym razem została wybita szyba na przystanku Lesznowola Pole i została wywrócona przez wiatr wiata przystankowa na przystanku Magdalenka Graniczna.

W związku z tym wszystkim napisałem pismo do gminy Lesznowola o poprawę sytuacji związanej właśnie ze zniszczonymi wiatami przystankowymi w Lesznowoli i Magdalence.

Rzeczone pismo:

„Witam,

Zwracam się do Państwa z uprzejmą prośbą dotyczącą stanu wiat przystankowych na terenie naszej gminy. Niestety znowu dali o siebie znać wandale, którzy wybili szybę na przystanku Lesznowola Pole. Wybita szyba stwarza duże niebezpieczeństwo dla pasażerów oczekujących na autobus. Opiłki szła znajdują się pod wiatą przystankową jak i poza nią. Zdjęcie jest załącznikiem do tego e-maila. Proszę o zabezpieczenie przystanku, aby był bezpieczny dla pasażerów, a także o wstawienie nowej szyby.

W przypadku przystanku Magdalenka Graniczna zadziałały siły natury. Wiejący w ostatnich dniach z bardzo dużą prędkością wiatr wyrwał całą wiatę przystankową. Aktualnie wiata przystankowa leży w rowie za przystankiem. Proszę o ponownym montaż wiaty w swoim prawidłowym miejscu.

Liczę na Państwa pomoc w przedstawionych problemach”.

Obrazek
Tak wygląda zniszczona wiata przystankowa na przystanku Magdalenka Graniczna.

Obrazek
Wybita szyba na przystanku Lesznowola Pole.

W dniu dzisiejszym jechałem do Warszawy. Tym razem miałem przyjemność poruszać się ul. Postępu w kierunku warszawskiego Ursynowa. Niestety po drodze natknąłem się na bardzo dużą wyrwę w jezdni w miejscowości Zgorzała na wysokości ul. Postępu 178.

Wspomniana we wstępie wyrwa w ulicy jest bardzo duża. Wielu kierowców stara się ją ominąć. Niestety aktualnie mamy bardzo złe warunki pogodowe. Od południa w naszej gminie nie przestaje padać deszcz, który pogarsza warunki jezdne dla kierowców. Po zapadnięciu zmroku sytuacja będzie jeszcze gorsza, a widoczność tej wyrwy będzie zdecydowanie mniejsza. Nie wykluczone, że samochody zaczną wjeżdżać w ten fragment uszkodzonej nawierzchni. To niestety może spowodować uszkodzenia pojazdów kierujących się ul. Postępu w kierunku warszawskiego Ursynowa. W związku z tym tą sprawę zgłosiłem do nowego Zarządu Powiatu Piaseczyńskiego. Liczę na to, że w najbliższych dniach Zarząd Dróg Powiatowych w Piasecznie załata tą wyrwę znajdującą się na ul. Postępu w Zgorzale.

Obrazek
Zniszczona nawierzchnia na ul. Postępu w miejscowości Zgorzała.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Krajowe Porozumienie Mieszkańców