Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Pisz tutaj o nurtujących problemach mieszkańców gminy Lesznowola, ich pomysłach oraz propozycjach rozwiązania.

Moderator: GTW

Koniec sprostowań!!!

Postautor: Marcin KANIA » ndz lut 22, 2015 10:39 pm

Ponownie proszę o dołożenie staranności w pisaniu artykułów.

Skoro nadal uważa Pan, że część Pana artykułu: "Natomiast ci, którzy pełnili funkcję przewodniczącego rady gminy, wiceprzewodniczącego rady gminy oraz przewodniczących komisji rady gminy wraz z zastępcami dostawali 1748,80 zł."

jest tylko... wg. Pana "Pana małą pomyłką" i "Pana omyłką pisarską...

To również i ja nadal traktuję mój komentarz: "Ponownie proszę więc o dołożenie staranności w pisaniu artykułów. Jednocześnie wyrażam swoje zaniepokojenie i oburzenie Pana (i nie tylko Pana) działaniami. Pana działania (i nie tylko Pana) nie tylko zagrażają, ale wręcz szkodzą interesom Gminy Lesznowola. Proszę o zaniechanie dotychczasowych praktyk (w tym wysyłania obraźliwych sms-ów do radnych)."

jako "mała pomyłka" i "omyłka pisarska".

I w związku z tym nadal uważam, że jesteśmy basta :P

Nadmienię, że kwota 1.748,80 zł. przysługiwała TYLKO Przewodniczącemu Rady Gminy, Wiceprzewodniczącemu Rady Gminy i Przewodniczącym Komisji Rady Gminy.

Proszę opublikować w całości Pana sms-y do poniedziałku 23 lutego 2015 r. do godziny 23:59.

Proszę o informację, jaki wykonuje Pan zawód, i czy jest on "zawodem zaufania publicznego"?

Pozdrawiam
Marcin Kania
Dążę do wyznaczonego celu...

Radny Gminy Lesznowola Powiat Piaseczyński Mysiadło

Obrazek
Awatar użytkownika
Marcin KANIA
 
Posty: 1687
Rejestracja: pt mar 02, 2007 5:30 pm
Lokalizacja: Mysiadło/Gmina Lesznowola

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Postautor: Kamil M » wt lut 24, 2015 12:26 am

Powiem szczerze, że dawno nie spotkałem się z czymś takim. Napisał Pan jawne kłamstwo prosiłem Pana radnego o sprostowanie tego pomówienie. Tymczasem Pan tego nie zrobił, tylko powielił dalej to kłamstwo ! Wie Pan jest drobna i subtelna różnica między pomyłką dotyczącą diet zastępców przewodniczących komisji rady gminy, bo obywatel ma prawo zrobić taki błąd. Nie musi posiadać całej wiedzy na ten temat. Wielokrotnie pokazywałem, że w gminie Lesznowola dostęp do informacji publicznej jest ograniczony. Za to drogi Panie nie grozi żadna kara. Natomiast jawne pomawianie mojej osoby jest już ubrane w odpowiednie paragrafy prawne. Pan pisze coś o publikacji sms-ów. Drogi Panie radny powtarzam po raz kolejny nikogo nie obraziłem. Do tego te smsy nie były skierowane do Pana osoby i nie były skierowane do radnych jak Pan to zręcznie ujął ! Jest to jawne kłamstwo z Pana strony ! Ja tej sytuacji zostawić nie mogę. W środę podejmę decyzję co do dalsze drogi. Pana zachowanie dawno wykroczyło poza wszelkie normy. Zostałem pomówiony i będę bronił swoich praw. Mnie Pana spamowanie i koniec sprostowań nie interesuje, bo Pan nie przeprosił tylko dalej pomawia moją osobę. Dla mnie jest to sytuacja po prostu nie spotykana i nie mieszcząca mi się w głowie...to mój ostatni komentarz. Nie widzę dalszego sensu naszej rozmowy !
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Postautor: Kamil M » wt lut 24, 2015 12:41 pm

Wreszcie mogę wam zaprezentować konstruktywne działania :)

Kilka dni temu odezwał się do mnie portal referendumlokalne.pl, który wrócił do naszej akcji przeprowadzenia referendum lokalnego w sprawie przekazania gruntów Archidiecezji Warszawskiej za 1% nominalnej jej wartości. Myślę, że lektura tego wywiadu będzie ciekawa dla wielu liderów lokalnych, a także będzie inspiracją do podejmowania oddolnych działań. Na razie została udostępniona pierwsza część wywiadu :

W połowie 2014 r. w podwarszawskiej gminie Lesznowola grupa mieszkańców próbowała doprowadzić do referendum. Ostatecznie referendum nie udało się przeprowadzić. Co dziś na ten temat mówi Kamil Myszyński – ówczesny pełnomocnik inicjatora?

Sama inicjatywa referendalna była specyficzna. Mieszkańcy chcieli doprowadzić do głosowania referendalnego w sprzeciwie planowanemu przekazaniu około 1,5 hektarowej działki na rzecz Archidiecezji Warszawskiej. Szczególnie bulwersował fakt, że działka miała być przekazana za 1% jej rynkowej wartości. Inicjatorom nie udało się jednak doprowadzić do referendum, ponieważ nie zebrali wystarczającego poparcia mieszkańców gminy. W pierwszej części rozmowy z Panem Kamilem Myszyńskim dowiemy się więcej o powodach inicjatywy, procesie zbierania poparcia dla referendum, stosunku władz do pomysłu głosowania oraz kosztach inicjatywy.

Tomasz Zakrzewski (redaktor naczelny portalu referendumlokalne.pl): Co było powodem podjęcia decyzji o przeprowadzeniu referendum w Lesznowoli?

Kamil Myszyński (pełnomocnik inicjatora referendum w Lesznowoli, Mazowiecki Samorząd XXI w., Krajowe Porozumienie Mieszkańców): Jeśli chodzi o podstawy decyzji o przeprowadzeniu referendum to był to brak zgody na oddanie działki leżącej w samym centrum Mysiadła za 1% nominalnej wartości gruntu na rzecz Archidiecezji Warszawskiej. Oczywiście zezwalały na to przepisy. Jednak oddanie 1,5 h cennego gruntu w naszej ocenie było dużym błędem, zwłaszcza przy obecnym stanie finansów Gminy Lesznowola. Jej zadłużenie sięga powyżej 52 milionów złotych zł, a w tym roku ma być jeszcze wyższe. Grunty w dobrych lokalizacji powinny być okazją dla gminy do pozyskania nowych przychodów i spłaty części zadłużenia lub też źródłem pieniędzy na realizację inwestycji takich jak: oświetlenie, drogi czy kanalizacja. Pod koniec zeszłego roku Rada Gminy w Lesznowoli postanowiła pozyskać kredyty w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska na realizację kanalizacji w miejscowościach Łoziska i Jazgazewszczyzna, a także na budowę oczyszczalni ścieków. W latach 2015-2016 będzie to łącznie ponad 14 milionów złotych kolejnej pożyczki. Sprzedaż gruntu w Mysiadle po rynkowych cenach pozwoliłaby gmina na nie zaciąganie pożyczek na realizację inwestycji i płacenie dodatkowego oprocentowania.

Jak przebiegał proces zbierania poparcia mieszkańców? Jaki był ich stosunek do referendum?

Proces zbierania podpisów niestety zawiódł. Było 10 członków założycieli komitetu referendalnego. Jednak realnie działało tylko czterech z nich. Myślę, że powodem takiego stanu rzeczy było to, że w dzisiejszych czasach jesteśmy bardzo zaganianymi ludźmi i na inicjatywy tego typu brakuje czasu. Sami mieszkańcy bywali sceptyczni. Przykładowo sam usłyszałem zarzut, że skoro osobiście nie mieszkam w Mysiadle to sprzedaż tam znajdującej się działki nie jest moim problemem. Nie potrafiono również dostrzec szerszego kontekstu sprawy i zysków ze sprzedaży gruntu po rynkowych cenach. Tak jak już to powiedziałem uzyskane środki z transakcji mogłoby być przeznaczone na budowę infrastruktury, również na terenie całej gminy. Znaczna część osób uważała inicjatywę za walkę z kościołem, a to nie było naszym zamysłem. Chodziło o nasze dobro wspólne.

Jak do organizacji referendum podchodziły władze Gminy Lesznowola?

Dziś mogę powiedzieć, że władze lokalne nie były przychylne inicjatywie. Zamieszanie z zawiadomieniem władz gminy o inicjowaniu referendum doprowadziło do tego, że formalnie tego typu pismo składaliśmy dwukrotnie. Za pierwszym razem błędnie uznaliśmy, że dopiero odpowiedź gminy będzie początkiem czasu na zbieranie podpisów mieszkańców pod wnioskiem o przeprowadzenie referendum. Odpowiedź nadeszła dopiero na 14 dni przed końcem rzeczywistego terminu. W tej sytuacji nie było sensu zbierać podpisów. Dlatego złożyliśmy drugie zawiadomienie. Tym razem zaczęły się przepychanki prawne; próbowano nam wmówić, że problematyka drugiego wniosku referendalnego jest taka sama, jak tego pierwszego i z tej przyczyny referendum nie może być przeprowadzone. Samo przygotowywanie odpowiedzi na pisma gminy pochłaniało wiele energii i czasu, który powinien być wykorzystywany na zbieranie podpisów mieszkańców. Przy okazji naszego drugiego pisma bardzo pomogły nam media lokalne, które na pierwszej stronie gazety informowały o przebiegu inicjatywy. To był bardzo duży plus, bo dziennikarz, który zajmował się tą sprawą niejako mobilizował władze gminy do działania.

Jakie były koszty podjętych działań?

Koszty ciężko oszacować, bo raczej nastawiliśmy się na informowanie mieszkańców przez internet czy też portale społecznościowe. Dodatkowo wykonaliśmy plakaty referendalne, które zostały wywieszone na ogólnodostępnych tablicach informacyjnych. W mojej opinii na działania referendalne wydaliśmy do 200 zł. Może też tutaj leżał problem. Niestety w czasie przygotowań do referendum nie byliśmy w stanie zaangażować większych środków pieniężnych, np. na rozesłanie ulotek pocztą i tym samym dotarcie do wielu mieszkańców (koszt takiej operacji to około 2700 zł.).

Co sprawiło, że ostatecznie nie udało się zebrać wystarczającej liczby podpisów mieszkańców gminy?

Myślę, że promocja naszych działań była zbyt mała. Już po zakończeniu inicjatywy mieszkańcy kontaktowali się z nami i deklarowali, że chętnie by nas poparli. Dodawali też, że wcześniej nic o referendum nie wiedzieli. W gminach wiejskich ciężko jest dotrzeć do lokalnej społeczności. Z perspektywy czasu w nasze działania zaangażowałbym więcej osób, bo można realizować referendum skromnymi środkami finansowymi, ale trzeba mieć lidera społeczności wiejskiej z każdej miejscowości. Aktualnie rozpoczęliśmy nową inicjatywę dotyczące utrzymania Wydziałów Architektury i Komunikacji funkcjonujących w naszej gminie, ponieważ gmina uznała, że nie będzie finansować zadań Starostwa Powiatowego z własnych środków. W akcji, która ma formę apelu a nie referendum uczestniczy o wiele więcej osób.

Źródło: http://www.referendumlokalne.pl

http://www.referendumlokalne.pl/index.php/9-uncategorised/137-wywiad-z-kamilem-myszynskim-pelnomocnikiem-inicjatora-referendum-w-lesznowoli-czesc-1

Za tydzień będzie druga część wywiadu.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Postautor: marcel12 » śr lut 25, 2015 7:07 am

Panie Myszyński, jesteś taki sam jak twój guru czyli Janusz Palikot. Dużo krzyku, populizmu, podejrzewam, że i spalonych ziół, a 1% jak był tak jest i wszyscy z otoczenia odchodzą.
marcel12
 
Posty: 8
Rejestracja: czw sie 08, 2013 11:21 am

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Postautor: Kamil M » czw mar 12, 2015 3:26 pm

W nocy z dnia 10 na 11 stycznia 2015 r. została zerwana papa zabezpieczająca dach Centrum Integracji Społecznej w Łazach. Od dwóch miesięcy nikt z tą sprawa nic nie robił. W związku z zaistniałą sytuacją postanowiłem skierować pismo do Wójt Gminy Lesznowola w tej sprawie.

Rzeczone pismo:

Chciałem zwrócić Państwa uwagę na zerwaną papę z budynku Centrum Integracji Społecznej w Łazach. W nocy z dnia 10 na 11 stycznia 2015 r. w Warszawie i w okolicznych miejscowościach przeszła olbrzymia wichura, która zrywała dachy i łamała drzewa. Zniszczenia jakie poczyniła były bardzo duże. Wystarczy wspomnieć, że została wspominanej nocy zerwana linia energetyczna i niestety znaczna część papy z dachu Centrum Integracji Społecznej w Łazach.

Wyrządzane zniszczenia w budynku Centrum Integracji Społecznej w Łazach przez wiatr spowodowały duże zagrożenie dla desek pokrywających dach, które są ułożone bezpośrednio pod papą. Niezabezpieczone deski są narażone na czynniki atmosferyczne i biologiczne. Zwłaszcza bardzo niebezpieczne są czynniki atmosferyczne w postaci deszczu (wody). Pod wpływem wody drewno pęcznieje i kurczy się. Powoduje to pękanie i odkształcanie się drewna. Dodatkowo zawilgocone drewno jest bardzo podatne na rozwój grzybów. Na terenie Magdalenki i Łaz widać bardzo dobrze, że jest bardzo duża wilgotność powietrza. Wiele płotów drewnianych bez odpowiedniej pielęgnacji jest atakowane przez grzyby. Nie wykluczone, że niezabezpieczone drewno na dachu Centrum Integracji Społecznej w Łazach może ulec degradacji i zniszczeniu. To może spowodować konieczność wymiany wszystkich drewnianych elementów dachowych. Dla gminy są to dodatkowe koszty i opóźnienia w budowie nowej filii szkoły podstawowej i świetlicy środowiskowej w Łazach.

W związku z powyższym wnoszę o zabezpieczenie dachu budynku Centrum Integracji Społecznej w Łazach. Dziwię się, że od dwóch miesięcy nie podjęto żadnych działań zmierzających do naprawy zniszczeń wyrządzonych przez wiatr w styczniu 2015 r”.

Mam nadzieję, że Urząd Gminy Lesznowola podejmie działania zmierzające do zabezpieczenia dachu i zapobiegnie dalszej degradacji odsłoniętego drewna.

Obrazek
Na zdjęciu jest widoczna degradacja powierzchni papy na dachu Centrum Integracji Społecznej w Łazach. Brak zabezpieczenia zniszczonej powierzchni spowoduje dalsze zniszczenia w pokrywie dachowej.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Krajowe Porozumienie Mieszkańców
Ostatnio zmieniony wt kwie 28, 2015 11:24 pm przez Kamil M, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Postautor: Kamil M » czw mar 12, 2015 4:45 pm

W związku z brakiem informacji odnośnie budowy chodnika wzdłuż Al. Krakowskiej na odcinku od ul. Podleśnej do ul. Wąskiej w Łazach od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie skierowałem kolejne pismo w tej sprawie.

Rzeczone pismo:

„Na początku 2014 r. skierowaliśmy do Państwa pismo wraz z 60 podpisami mieszkańców miejscowości Łazy dotyczące budowy chodnika wzdłuż Al. Krakowskiej na odcinku od ul. Podleśnej do ul. Wąskiej. W odpowiedzi otrzymaliśmy informację, że rzeczona inwestycja ma być wpisana do realizacji w 2015 r. Jednak od tego czasu nie mamy żadnych wiadomości od Państwa w tej mierze. Dlatego ponawiamy naszą prośbę dotyczącą realizacji chodnika wzdłuż Al. Krakowskiej w Łazach na odcinku od ul. Podleśnej do ul. Wąskiej.

Chodnik na wyżej wymienionym odcinku drogi jest bardzo potrzebny. Pasażerowie korzystający z komunikacji podmiejskiej codziennie muszą iść poboczem Al. Krakowskiej. Niestety wiąże się to dla nich z bardzo dużym niebezpieczeństwem. Droga krajowa nr. 7 jest bardzo popularnym szlakiem komunikacyjnym w naszym kraju. Dlatego Al. Krakowską podróżuje wiele aut osobowych jak i ciężarowych. Piesi w starciu z tymi pojazdami nie mają właściwie szans. Dlatego tak bardzo potrzebna jest realizacja chodnika, który zapewni pieszym pełne bezpieczeństwo w drodze do przystanku komunikacji podmiejskiej “Podleśna” w Łazach.

Mam nadzieję, że Państwo wkrótce rozpoczną realizację chodnika wzdłuż Al. Krakowskiej na odcinku od ul. Podleśnej do ul. Wąskiej w Łazach. Koszt tej inwestycji nie będzie bardzo uciążliwy dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie, bo mówimy tutaj o budowie około 300 metrów chodnika. Z resztą w budżecie GDDKiA są przeznaczone środki finansowe na poprawę bezpieczeństwa. Budowa chodnika w naszej miejscowości to właśnie podniesienie bezpieczeństwa tych najsłabszych użytkowników drogi czyli pieszych”.

Mam olbrzymią nadzieję, że Generalna Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie rozpocznie budowę chodnika wzdłuż Al. Krakowskiej w Łazach jeszcze w tym roku. Ta inwestycja jest kluczowa dla mieszkańców korzystających z komunikacji podmiejskiej, zwłaszcza z przystanku „Podleśna”.

Obrazek
Na zdjęciu widać kończący się chodnik przy filii Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łazach. Dalej piesi muszą iść poboczem Al. Krakowskiej. Na zdjęciu widoczny jest też bardzo duży ruch samochodowy, w tym pędzące tiry.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Krajowe Porozumie Mieszkańców
Ostatnio zmieniony wt kwie 28, 2015 11:24 pm przez Kamil M, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Postautor: Kamil M » czw mar 12, 2015 5:03 pm

Nowy Rok 2015 jest dla nas wszystkich wytężonym okresem pracy. Musieliśmy na samym początku roku zdać sprawozdanie powyborcze Komitetu Wyborczego Wyborców Mazowiecki Samorząd XXI w., a do tego trzeba było rozliczyć akcję charytatywną Wigilia Pełna Prezentów, a na sam koniec przyszło rozliczenie stowarzyszenia Niezależne Porozumienie Mieszkańców. Tyle zajęć jednak nie spowodowało braku wypracowania nowej koncepcji działania i budowy nowych struktur lokalnych w Lesznowoli i powiecie piaseczyńskim. Decyzją członków stowarzyszenie Niezależne Porozumienie Mieszkańców zostanie wygaszone w najbliższym czasie. W miejsce lokalnego NPM-u powołaliśmy stowarzyszenie Mazowiecki Samorząd XXI w., które skupi się podobnie jak NPM na budowie w pełni demokratycznego społeczeństwa lokalnego, będzie podejmowało lokalne problemy dotyczące mieszkańców, będzie budowało szerokie porozumienie opozycyjne w Lesznowoli. Wiele zadań i sporo nowych członków są gwarantami zmian w naszej gminie i powiecie. Współpraca na polu powiatowym była już podczas wyborów samorządowych, gdzie powstał sojusz lokalnych komitetów. Liczę, że w ciągu trzech lat będziemy wstanie zbudować szerokie struktury obywatelskie, które odpartyjnią nasze gminy czy też Starostwo Powiatowe.

Obrazek
Oficjalne logo stowarzyszenia

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Mazowiecki Samorząd XXI w.
Krajowe Porozumienie Mieszkańców
Ostatnio zmieniony wt kwie 28, 2015 11:27 pm przez Kamil M, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Postautor: Kamil M » sob mar 14, 2015 3:15 pm

Właściwie już od 30 grudnia 2014 r. wnieśliśmy dwa pisma dotyczące udostępnienia nam umów notarialnych dotyczących dobrowolnemu poddaniu się egzekucji przez Gminę Lesznowola. Niestety na razie nie otrzymaliśmy tych umów i ich zapisów. Sprawa jest bardzo ważna, bo w uchwałach dotyczących dobrowolnemu poddaniu się egzekucji padają bardzo duże kwoty, które ciężko zaklasyfikować. Oczekujemy ze strony gminy wyjaśnień czego dotyczące te kwoty i czemu gmina poddała się dobrowolnej egzekucji. Ostatnie pismo dotyczące udostępnienia umów notarialnych zostało wniesione w dniu 09 marca 2015 r. na Kancelarię Urzędu Gminy Lesznowola.

W ostatni piśmie z dnia 09 marca 2015 r. wnosiliśmy o udostępnienie umów notarialnych nr. Rep.A.1015/2014 z dnia 29 września 2014 roku i nr. Rep.A.9531/2014 z dnia 22 września 2014 roku. Okazuje się jednak, że to nie koniec, bo właśnie dzisiaj odkryłem kolejną umowę notarialną, którą przeoczyłem, bo myślałem, że jest to dobrowolne poddanie się egzekucji przez prywatnego właściciela nieruchomości, który zalegał gminie z opłatami z tytułu lokalnych podatków. Nic bardziej mylnego ! Zgodnie z uchwałą nr Uchwała nr 551 / XLIII / 2014 Rady Gminy Lesznowola z dnia 29 lipca 2014 r. Gmina Lesznowola poddała się egzekucji w trybie art. 77 § 1 pkt. 4 i pkt. 5 kodeksu postępowania cywilnego do kwoty 39 634 000,00 zł , co do obowiązku zwrotu SETE Spółka z o.o. zapłaconej na rachunek bankowy Gminy Lesznowola kwoty zaliczki wraz z odsetkami w wysokości odpowiadającej odsetkom ustawowym obliczonym od kwoty 26 600 000,00 zł za okres od dnia zapłaty Gminie zaliczki do dnia zwrotu. W uzasadnieniu do tej uchwały pojawia się numer umowy notarialnej Rep.A.4373/2014 z dnia 9 maja 2014 r.To już kolejna umowa notarialna, który budzi nasze wątpliwości. Wcześniejsze dwie, o których pisaliśmy już wcześniej były na łączną kwotę 72 074 146,00 zł. Co ciekawe przy okazji uchwały Nr 614 / XLVI / 2014 pojawia się również firma SETE Spółka z o.o. Jeżeli zliczymy wszystkie należności jakim poddała się Gmina Lesznowola w 2014 r. to wyjdzie nam zawrotna kwota 111 708 146,00 zł ! Ja już naprawdę nie wiem co się dzieje w naszej gminie ! Co ciekawe w myśl uchwały nr 551/XLIII/2014 pojawia się kwestia ustawowych odsetek od kwoty 26 000 000,00 zł. Może to wskazywać, że mamy do czynienia z pożyczkami jakie zostały dane gminie. Czy tak jest na pewno ?. Tego nie wiemy, cały czas staramy się o udostępnienie odpowiednich dokumentów. Nie zmienia to jednak mojego zdania, że ja jestem bardzo mocno przerażony tym wszystkim…Wójt Gminy Lesznowola powinna wyjaśnić wszystkie kwestie dotyczące poddania się dobrowolnego egzekucji. Sprawa jest naprawdę bardzo ważna i może mieć wpływ na przyszłość naszej gminy. Warto na koniec zauważyć, że gmina powinna działać w sposób transparentny. Nasze pisma, które skierowaliśmy w dniu 30 grudnia 2014 r. i 09 marca 2015 r. na Kancelarię Urzędu Gminy Lesznowola były na mocy ustawy o dostępie do informacji publicznej. W myśl tejże ustawy, prawo do informacji publicznej ma zawierać aktualną wiedzę o sprawach publicznych. Warto zaznaczyć, że stronie społecznej przysługuje prawo do uzyskania informacji publicznej, w tym także do uzyskania informacji przetworzonej. Bardzo często na nie wygodne pisma, kierownictwo gminy wskazuje, że informacja jaką stara się uzyskać strona społeczna jest informacją przetworzoną. Do tego typu informacji mamy także pełnoprawne prawo. Interes społeczny w sprawie umów notarialnych nr.Rep.A.4373/2014 z dnia 9 maja 2014 r., nr Rep.A.1015/2014 z dnia 29 września 2014 roku i nr. Rep.A.9531/2014 z dnia 22 września 2014 roku jest bezsporny i oczywisty.

P.S Może radny Marcin Kania z komitetu Marii Jolanty Batyckiej-Wąsik wytłumaczy nam czemu na podstawie umów notarialnych gmina Lesznowola poddała się egzekucji wobec firmy SETE i SENA. Ostatnio nasz radny był bardzo aktywny w tym temacie. Mam nadzieję, że również teraz zabierze głos w tej sprawie.

Obrazek

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Krajowe Porozumienie Mieszkańców
Ostatnio zmieniony wt kwie 28, 2015 11:25 pm przez Kamil M, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Postautor: Kamil M » czw mar 19, 2015 8:43 pm

Ostatnie pismo jakie skierowaliśmy na Kancelarię Gminy Lesznowola w sprawie udostępnienie umów notarialnych dotyczących poddania się egzekucji przez gminę Lesznowola. To Pismo jest z dnia 18 marca 2015 r. i dotyczy umowy notarialnej nr. Rep.A.4373/2014 z dnia 9 maja 2014 r.

Wniosek o udostępnienie umowy notarialnej nr. Rep.A.4373/2014 z dnia 9 maja 2014 r.

Na podstawie art. 1 ust. 1, art. 2 ust. 1-2 i art. 3 ust. 1-2 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 roku wnoszę o udostępnienie umowy notarialnej nr. Rep.A.4373/2014 z dnia 9 maja 2014 r.


UZASADNIENIE

W myśl ustawy o dostępie do informacji publicznej, prawo do informacji obejmuje uprawnienia do niezwłocznego uzyskania informacji publicznej zawierającą aktualną wiedzę o sprawach publicznych. Do udostępnienia informacji publicznej zobowiązane są władzy publiczne oraz inne podmioty wykonujące zadania publiczne. W tym oczywiście samorządy terytorialne. Warto zaznaczyć, że stronie społecznej przysługuje prawo do uzyskania informacji publicznej, w tym uzyskania informacji przetworzonej.

Oczekujemy od Gminy Lesznowola wyczerpujących odpowiedzi w tej sprawie. Czekamy do kwietnia na odpowiedzi. Ich brak spowoduje skierowanie pism do dalszej instancji.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Krajowe Porozumienie Mieszkańców
Ostatnio zmieniony wt kwie 28, 2015 11:25 pm przez Kamil M, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Postautor: Kamil M » pt mar 20, 2015 6:51 pm

Dzisiaj odebrałem już część podpisów w sprawie obrony Wydziałów Architektury i Komunikacji Starostwa Powiatowego działających na terenie Urzędu Gminy Lesznowola. Tylko z terenu dwóch miejscowości Mysiadła i Starej Iwicznej jest ponad 100 podpisów popierających pozostanie wydziałów w Lesznowoli. Wiem już, że z terenu miejscowości Łazy będzie kolejne 80 podpisów, a to oczywiście nie wszystkie arkusze jakie zostały dane naszym znajomym i przyjaciołom. Cały czas zbieramy podpisy i staramy się obronić nasze wydziały. Mam nadzieję, że nasza wspólna akcja zakończy się sukcesem. Dziękuję Wojtkowi, Markowi i Wojtkowi za wspaniałą zbiórkę podpisów na terenie Mysiadła i Starej Iwicznej.

Obrazek
Mieszkańcy zbierają podpisy pod wnioskiem o pozostanie wydziałów Architektury i Komunikacji Starostwa Powiatowego w Urzędzie Gminy Lesznowola.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński​
Krajowe Porozumienie Mieszkańców
Ostatnio zmieniony wt kwie 28, 2015 11:25 pm przez Kamil M, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Postautor: Kamil M » pt mar 27, 2015 12:10 pm

Na VII sesji Rady Powiatu Piaseczyńskiego przedstawiono sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie. Główne problemy jakie zaobserwowano w roku 2014 to są włamania z kradzieżą, wzrost przestępczości gospodarczej. Zwłaszcza w kontekście Wólki Kosowskiej, gdzie wykryto wiele podrobionego mienia. W raporcie widać też sukcesy Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie i komisariatów podległych. Rok 2014 to zdecydowanie mniej nietrzeźwych kierowców na drogach, a także spadek przestępczości narkotykowej. Zobaczymy jak wygląda raport w kontekście całego powiatu i naszej gminy Lesznowola.

Bardzo dużym problemem naszej Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie były wakaty na stanowiskach. Często ten temat był podejmowany na debatach o bezpieczeństwie jakie były przeprowadzane z mieszkańcami powiatu piaseczyńskiego. Wreszcie w roku 2014 udało się zmniejszyć braki w funkcjonariuszach policji. Na koniec roku 2014 były już tylko 9 miejsc wakatów nie obsadzonych w Komendzie Powiatowej Policji w Piasecznie. Początek roku 2015 był jeszcze lepszy, bo udało się zatrudnić kolejne cztery osoby. Na koniec roku 2014 w Komendzie Powiatowej Policji w Piasecznie było 185 funkcjonariuszy policji.

Bardzo interesujące są wyniki dotyczące czasu reakcji naszej powiatowej policji. Na terenach miejskich średni czas reakcji po zgłoszeniu wydarzenia wyniósł 7 minut i 11 sekund. W przypadku terenów wiejskich czas reakcji był ciut wyższy – 8 minut i 43 sekundy. Warto zaznaczyć, że Komenda Główna Policji na rok 2014 przyjęła wyższe założenia dotyczące czasu reakcji Policji na zgłoszone interwencje. W przypadku terenów miejskich czas reakcji miał wynieść 10 minut, zaś jeśli chodzi o tereny wiejskie to przewidziany czas reakcji miał wynosić 15 minut. Naszej Komendzie Powiatowej Policji w Piasecznie udało się zmniejszyć zakładany czas reakcji przez Komendę Główną Policji.

Niestety w roku 2014 bardzo dużym problemem był kradzież z włamaniem. W poprzednim roku doszło do, aż 450 tego typu przestępstw. Liczby te nie powinny nas dziwić. W samej gminie Lesznowola doszło do wielu tego typu przestępstw. Najgorzej tradycyjnie było w Nowej Iwicznej i Mysiadle. Nowy rok potwierdza tylko te statystyki. Co ciekawe rok 2013 był spokojniejszy pod względem włamań z kradzieżą. Odnotowano tylko 396 takich przypadków. Aby poprawić bezpieczeństwa mieszkańców w tym aspekcie na pewno potrzebne są częstszej patrole. W 2014 roku skierowano na teren powiatu 17373 policjantów, z czego codzienną służbę patrolową na terenie powiatu pełniło 48 funkcjonariuszy. Warto zaznaczyć, że gminy starają się wspierać działania policji i służbę ponadnormatywną. W tym celu Komenda Powiatowa Policji w Piasecznie otrzymuje dofinansowanie z gminnych budżetów. Gmina Lesznowola w roku 2014 przeznaczyła 186 tyś zł wsparcia finansowego dla Policji. Znaczna część tych środków została przeznaczona na dodatkowe patrole, a także na zakup nowego radiowozu dla Komisariatu Policji w Lesznowoli. Warto zaznaczyć, że z ogółu wpłat samorządów lokalnych, aż 308 tyś zł właśnie zostało przeznaczone na ponadnormatywne patrole. W ramach tej formy służby zrealizowano na terenie powiatu piaseczyńskiego 1190 ośmiogodzinnych patroli. Dzięki dodatkowym środkom finansowym udało się zatrzymać na gorącym uczynku, aż 89 sprawców. Co nie zmienia faktu, że oczekujemy jeszcze lepszego działania naszej powiatowej Policji w tym aspekcie.

Na terenie powiatu piaseczyńskiego bardzo ważną kwestią jest bezpieczeństwo ruchu drogowego. Wszystko przez to, że na terenie powiatu piaseczyńskiego mamy drogi krajowe i drogi wojewódzkie, które generują wiele wypadków i kolizji drogowych. W planie działalności na rok 2014 jaki przyjęła Komenda Główna Policji zauważono właśnie, że należy zwiększyć ilość policjantów ruchu drogowego pełniących bezpośrednio służbę na drogach. Procentowy udział policjantów ruchu drogowego pełniących służbę na drogach miał wynieść w roku 2014, aż 46%. W przypadku Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie widać, że te wytyczne zostały dotrzymane. Widzimy to bezpośrednio po liczbach zaprezentowanych w raporcie i ilości patroli piaseczyńskiej drogówki. Rok 2014 to niestety wzrost liczby kolizji drogowych – 1489, ale na szczęście doszło do spadku liczby wypadków na terenie powiatu. W roku 2014 odnotowano 105 wypadków w których zginęło 14 osób i 107 zostało rannych. Najniebezpieczniejszym skrzyżowaniem w Lesznowoli jest skrzyżowanie ul. Słonecznej i ul. Postępu w Kolonii Lesznowola. Nie lepiej wygląda sytuacja na skrzyżowaniach na drodze krajowe nr. 7 w Wólce Kosowskiej, Mrokowie czy też Łazach. W ostatnim czasie zaobserwowałem w godzinach nocnych patrole piaseczyńskiej drogówki stojące na skrzyżowaniu Al. Krakowskiej z ul. Łączności w Łazach.

Spadł odsetek nietrzeźwych kierowców na piaseczyńskich drogach. W 2014 odnotowano tylko 192 nietrzeźwych kierowców. Jednak mł. insp. Robert Chmielewski zwracał uwagę podczas prezentacji na to, że od roku 2014 nie są liczeniu już nietrzeźwi rowerzyści, którzy jeszcze w roku 2013 byli wliczani do statystyk. Aktualnie jazda rowerem pod wpływem alkoholu jest traktowana jako wykroczenie.

W ostatnich dwóch latach bardzo na terenie powiatu piaseczyńskiego wzrosła przestępczość gospodarcza. Widać to bardzo na danych statystycznych. W 2012 doszło tylko do 380 takich zdarzeń. Jednak już w latach 2013-2014 był, aż dwukrotny wzrost tego rodzaju przestępczości. W 2014 doszło do 621 przestępstw gospodarczych, a w roku 2013 do 616. Najwięcej tego typu wydarzeń, blisko połowa miało miejsce w Wólce Kosowskiej. Na Wólkę Kosowską zwracano uwagę przy kilku sprawozdaniach. Nawet Powiatowy Inspektor Sanitarny zauważył, że jego pracownikom bardzo ciężko jest przeprowadzać kontrolę na terenie hal magazynowych w Wólce Kosowskiej. Opowiedział pewną anegdotę jak podczas kontroli zgasło światło, a po jego zapalenia pojawiło się około 30 Wietnamczyków dłubiących sobie nożami w paznokciach…Niestety Wólka Kosowska stała się bardzo dużym problemem dla powiatu piaseczyńskiego jeśli chodzi o przestępczość gospodarczą.

W raporcie wskazano także spadek przestępczości narkotykowej. W 2014 było tylko 96 tego typu przestępstw. Nie zanotowano również żadnych problemów dotyczących dopalaczy na terenie powiatu piaseczyńskiego. Jeśli chodzi o narkotyki to na terenie powiatu piaseczyńskiego dominuje głównie marihuana i amfetamina. Według zapewnień naszej Policji nie pojawiają się inne narkotyki.

Sprawozdanie Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie potwierdza, że wiele wytycznych Komendy Głównej Policji zostało pozytywnie wdrożone do życia na terenie naszego powiatu piaseczyńskiego. Niestety w poprzednim roku zanotowaliśmy bardzo duży wzrost liczny włamań do domów z kradzieżą. Niestety także na początku tego roku na terenie powiatu jak i gminy Lesznowola znowu dochodzi do tego typu przestępstw. Rozwiązaniem tej trudnej sytuacji będą nadal zwiększone patrole policji. Dlatego duże ukłony dla gmin naszego powiatu, które aktywnie wspierają w tej mierze naszą powiatową policję. W przypadku gminy Lesznowola na pewno dobrym pomysłem byłoby uruchomienie nowego Komisariatu Policji na terenie Mysiadła. Właśnie w Nowej Iwicznej i Mysiadle dochodzi do największej ilości włamań do prywatnych nieruchomości. Dzielnicowy to zdecydowanie za mało dla tego terenu.

Obrazek
Ocena roczna z działalności Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie na VII sesji Rady Powiatu Piaseczyńskiego.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński​
Krajowe Porozumienie Mieszkańców
Ostatnio zmieniony wt kwie 28, 2015 11:25 pm przez Kamil M, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Postautor: Kamil M » pt mar 27, 2015 3:37 pm

Niestety w marcu mieliśmy bardzo dużo pożarów traw na terenie powiatu piaseczyńskiego. Według informacji jaka została poddana na VII sesji Rady Powiatu Piaseczyńskiego w tym roku na terenie powiatu było, aż 404 interwencje dotyczące właśnie pożarów traw. Dla porównania w 2014 roku ilość wszystkich interwencji związanych z pożarami traw wyniosła tylko 683. Straż Pożarna apeluje o zdrowy rozsądek i zapobieganie podpaleniom nieużytków.

Powiatowa Straż Pożarna wspólnie z samorządami lokalnymi stara się zaradzić problemom związanym z pożarami traw. Pożary nie tylko są niebezpieczne dla mieszkańców, ale także dla zwierząt. W tym roku nasi strażacy mają pełne ręce roboty. W pierwszym kwartale 2015 r. doszło już do 404 interwencji związanych z paleniem się traw. Dla porównania w całym roku 2014 ilość interwencji związanych z podpaleniem traw wyniosła 683. Niestety ilość pożarów i interwencji spowodowała, że w pierwszym kwartale 2015 r. Powiatowa Straż Pożarna zużyła już półroczne zapasy paliwa. Większość pożarów na terenie powiatu piaseczyńskiego wynika z naszej niefrasobliwości, ale także mamy do czynienia z umyślnymi podpaleniami. W ciągu ostatnich dwóch tygodni na terenie miejscowości Łazy doszło do dwóch pożarów traw. Obydwa pożary były w bardzo bliskiej odległości od zabudowy jednorodzinnej. Pierwszy wydarzył się nie daleko ul. Łączności w Łazach, a drugi na ul. Produkcyjnej między miejscowościami Łazy i Kuleszówka. Obydwa pożary były bardzo niebezpieczne dla mieszkańców. Dlatego w tej sprawie jest potrzebny zdrowy rozsądek i brak umyślnych podpaleń traw. Sprawę pogarszają jeszcze wiejące wiatry, które powodują rozprzestrzenia się pożarów po nowych połaciach suchej trawy.

Obrazek
Spalona ziemia nie daleko miejscowości Łazy przy ul. Produkcyjnej. Na zdjęciu widoczne są zniszczenia spowodowane przez pożar.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Krajowe Porozumienie Mieszkańców
Ostatnio zmieniony wt kwie 28, 2015 11:26 pm przez Kamil M, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Postautor: Kamil M » wt mar 31, 2015 9:20 pm

Po czterech latach przerwy, wreszcie powraca funduszu sołecki w gminie Lesznowola. W roku budżetowym 2016 sołectwa gminy Lesznowola będą miały do wykorzystania, aż 1 212 957, 51 zł. Przed wieloma sołtysami i radami sołeckim naprawdę wielkie wyzwanie, aby wykorzystać całość puli przeznaczonej na konkretne sołectwo. Jednak nie wszystkim sołtysom spodobał się pomysł wyodrębnienia funduszu sołeckiego…

Przez ostatnie cztery lata 2012-2015 w gminie Lesznowola obowiązywały specjalne przepisy dotyczące przeznaczania środków finansowych na rzecz sołectw. Każde sołectwo gminy Lesznowola otrzymywało na rzecz swojego jednego mieszkańca równowartość 10 zł. Taki system promował wielkie sołectwa jak Mysiadło, Nową Iwiczną czy też Łazy I. Mieszkańcy tych większych miejscowości mieli do wykorzystania dość pokaźne środki finansowe. Dobrym przykładem w tej mierze było sołectwo Łazy I, które dzięki tzw. „funduszowi 10 złotowemu”, miało w danym roku budżetowym do wykorzystania blisko 17 tyś zł. Na drugim biegunie były mniejsze sołectwa jak Łazy II (774 mieszkańców), Marysin (234 mieszkańców) czy też Janczewice (190 mieszkańców), które otrzymywały nie wielkie środki finansowe. Z tych nie wielkich funduszy trudno było zrobić jakąś większą inwestycję na terenie sołectwa. Dlatego część inwestycji związanych choćby z zakupem nowych zabawek czy też z kwestiami odwodnionymi brała na siebie gmina. Wszystko było pokłosiem decyzji jaką podjęła Rada Gminy Lesznowola w marcu 2011 roku. Wówczas zdecydowano się na nie wyodrębnianie funduszu sołeckiego rozumianego na podstawie ustawy o funduszu sołeckim. W związku z tą decyzją postanowiono wyodrębnić tzw. „funduszu 10 złotowy”. W poprzednich latach gmina Lesznowola przeznaczała mniej więcej 220 tyś zł na rzecz zadań, które realizowały sołectwa. W roku 2016 pula środków wzrośnie, aż pięciokrotnie dzięki wyodrębnieniu funduszu sołeckiego i osiągnie poziom - 1 212 957, 51 zł.

Nie wszyscy sołtysi byli zadowoleni z wyodrębnienia funduszu sołeckiego. Wszystko przez to, że poprzednie regulacje czyli tzw. „fundusz 10 złotowy”, który obowiązywał w latach 2012-2015 pozwalał sołectwom na przeznaczanie własnych środków finansowych na rzecz integracji społecznej. Wiele sołectw w ramach tych środków realizowało choćby wyjazdy integracyjne. Dlatego sołtysi na sesji Rady Gminy Lesznowola argumentowali, że byli dotąd zadowoleni z wycieczek, które realizowali w ramach funduszu sołeckiego. Nowe regulacje i wyodrębnienie funduszu sołeckiego w roku budżetowym 2016 nie pozwoli już na przeznaczanie środków finansowych na tzw. integrację społeczną. Wszystko przez zapisy art. 2 ust 6 ustawy o funduszu sołeckim z dnia 21 lutego 2014 r. – środki funduszu przeznacza się na realizację przedsięwzięć, które zgłoszone we wniosku, o którym mowa w art. 5, są zadaniami własnymi gminy, służą poprawie życia mieszkańców i są zgodne ze strategią rozwoju gminy. W tych wszystkich zadaniach nie ma żadnej wzmianki dotyczącej integracji społecznej. Do tej kwestii również odniosła się Wójt Gminy Lesznowola Pani Maria Jolanta Batycka-Wąsik – Każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Nie ma innych możliwości, które nie są zapisane w ustawie. Inwestycje muszą być zgodne ze strategią gminy i ustawą. Co ciekawe wachlarz inwestycji jakie będą mogły być realizowane w ramach funduszu sołeckiego w roku 2016 jest bardzo szeroki:

- kwestie związane z ładem przestrzennym

- gminne drogi, ulice, mosty i place

- czyszczenie ścieków i rowów melioracyjnych

- usuwanie wysypisk śmieci

- lokalny transport zbiorowy

- wspieranie rodziny

- kultura

- kultura fizyczna i turystyka

- zieleń

- ochrona przeciwpożarowa

- polityka prorodzinna

- pomoc jednostkom pomocniczym

- wspieranie Ochotniczych Straży Pożarnych czy też Organizacji Pożytku Publicznego

To oczywiście tylko część zadań jakie zostały zapisane w ustawie o samorządzie gminnym i w strategii rozwoju gminy Lesznowola do 2021 roku. Już tylko po tych paru punktach widać, że sołectwa dostaną wielkie możliwości do inwestowania własnych środków, które powinny wpłynąć na ich szybszy rozwój. Kwestie wydatkowania środków finansowych w ramach tzw. „funduszu 10 złotowego” podniosła również radna Katarzyna Przemyska, która zauważyła, że tylko dwa sołectwa nie przeznaczyły swoich pieniędzy na kulturę. Po tej wypowiedzi Pani radnej widać, że ostatnie cztery lata były bardzo mało efektywnie wykorzystywane jeśli chodzi o drobne inwestycje sołeckie. Teraz jest bardzo duża szansa na zmianę tego trendu. Większe środki, to większe możliwości dla sołtysów i rad sołeckich. Podkreślała tą kwestię również Pani wójt – Aktywni sołtysi nadal będą działać. Środki będą mogły być wydawane na inne cele, które ucieszą wielu mieszkańców.

Podjęta uchwała o wyodrębnieniu funduszu sołeckiego na rok 2016 powinna stać się milowym krokiem w kierunku większego samostanowienia sołectw gminy Lesznowola. Nowe regulacje to także szansa na rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, które samo będzie decydować o konkretnych inwestycjach. Przed wrześniem 2015 r., odbędą się szkolenia dla sołtysów, które powinny rozwijać wiele wątpliwości z kwestiami na co mogą być wydatkowane środki finansowe z funduszu sołeckiego. Warto dodać, że wnioski sołeckie dotyczące inwestycji na rok 2016 muszą być skierowane do Wójt Gminy Lesznowola w nieprzekraczalnym terminie do 30 września. Wniosek sołectwa powinien zawierać wykaz przedsięwzięć przewidzianych do realizacji w roku 2016 wraz z oszacowanymi kosztami i ich uzasadnieniem.

Środki funduszu sołeckiego na rok 2016 z przeznaczeniem na konkretne miejscowości:

Garbatka – 23 009,37 zł

Jabłonowo – 74 217,30 zł

Janczewice – 14 103,29 zł

Jazgarzewszczyzna – 65 461,68 zł

Lesznowola - 74 217,30 zł

Łazy I - 74 217,30 zł

Łazy II – 57 446,21 zł

Magdalenka - 74 217,30 zł

Marysin – 17 368,85 zł

Mroków - 74 217,30 zł

Mysiadło - 74 217,30 zł

Nowa Iwiczna - 74 217,30 zł

Nowa Wola - 74 217,30 zł

Podolszyn – 16 478,25 zł

Stara Iwiczna - 74 217,30 zł

Stefanowo – 42 454,31 zł

Wilcza Góra – 47 649,52 zł

Wola Mrokowska – 54 477,52 zł

Władysławów – 30 282,67 zł

Wólka Kosowska - 74 217,30 zł

Zgorzała – 60 785,99 zł

Zamienie – 41 266,83 zł

Łącznie : 1 212 957,51 zł.

Obrazek

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Krajowe Porozumienie Mieszkańców
Ostatnio zmieniony wt kwie 28, 2015 11:26 pm przez Kamil M, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Postautor: Kamil M » śr kwie 01, 2015 6:50 pm

W ostatnich dwóch dniach otrzymałem kolejne podpisy w sprawie obrony filii wydziałów Architektury i Komunikacji Starostwa Powiatowego w Gminie Lesznowola. W sumie mamy już 276 podpisów popierających dalsze funkcjonowania naszych wydziałów.

Początkowo, kiedy rozpoczynaliśmy akcję zbiórki podpisów w sprawie obrony filii wydziałów Architektury i Komunikacji Starostwa Powiatowego w Gminie Lesznowola nie sądziliśmy, że będzie tak duży odzew mieszkańców. Ostatnio sądziłem, że akcja zakończy się na 200 podpisach. Tymczasem dzisiaj otrzymałem, aż 118 podpisów z terenu Marysina, Łaz, Lesznowoli, Mrokowa, Stefanowa i Stachowa. Wielkie podziękowania dla Grzegorza za tak duży wkład w zbiórkę podpisów. Dzień wcześniej dostałem także podpisy z Magdalenki od Pani Marii. Pod petycją podpisują się właściwie mieszkańcy wszystkich naszych miejscowości, bo przecież mamy też podpisy z Wólki Kosowskiej, Kolonii Warszawskiej, Władysławowa, Starej Iwicznej, Nowej Iwicznej czy też Mysiadła. Jeszcze jutro jadę do Kosowa po kolejne podpisy.

Na dniach składamy już oficjalne pismo wraz z podpisami na Kancelarię Urzędu Gminy Lesznowola i na Kancelarię Starostwa Powiatowego w Piasecznie. Wykonaliśmy ogrom pracy, niech teraz nasze władze lokalne odniosą się do naszego wniosku o pozostawienie filii wydziałów Architektury i Komunikacji Starostwa Powiatowego w Urzędzie Gminy Lesznowola. Warto dodać, że roczne pensje pracowników tych wydziałów, to tylko 204 tyś zł. W skali dochodów Gminy Lesznowola są to naprawdę nie wielkie środki finansowe. Oczywiście utrzymywanie tych wydziałów nie leży w kompetencji naszej gminy. Jednak od kilkunastu lat filie tych wydziałów funkcjonowały w naszej gminie. W tym czasie obsłużono wielu zadowolonych petentów. Czemu teraz to niszczyć ?.

Obrazek
Czy filie wydziałów Architektury i Komunikacji Starostwa Powiatowego w Piasecznie pozostaną w Urzędzie Gminy Lesznowola ?. Mieszkańcy nadal w to wierzą i składają swoje podpisy pod petycją w obronie tych wydziałów.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Krajowe Porozumienie Mieszkańców
Ostatnio zmieniony wt kwie 28, 2015 11:26 pm przez Kamil M, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Re: Prawa mieszkańców do informacji publicznej

Postautor: Kamil M » śr kwie 08, 2015 4:33 pm

Na zdjęciu widoczny jest kawałek nowego planu miejscowego dla miejscowości Łazy. Zakreskowałem jedno pole, które widoczne jest w górnej części planu. Otóż w tym miejscu planowane jest wprowadzenie zabudowy jednorodzinnej ekstensywnej... Fragment jest dość duży, bo obejmuje nieruchomości zlokalizowane na ul. Wąskiej, ul. Dolnej, ul. Marzeń i na ul. Szmaragdowej. Czym jest zabudowa jednorodzinna ekstensywna ?. Zabudowa ekstensywna to tak naprawdę nie wiele możliwości dla mieszkańca do dalszej rozbudowy swojej nieruchomości. Na terenie zabudowy jednorodzinnej ekstensywnej można postawić tylko jeden budynek wolnostojący na 25% powierzchni całej działki. Co ciekawe powierzchnia biologiczna dla tego terenu to, aż 75% całości. Warto dodać, że dom jednorodzinny można postawić na zabudowie jednorodzinnej ekstensywnej tylko w przypadku posiadania 1 500 metrów działki. Mniejszy teren nie pozwoli na budowę swojego wymarzonego domu. Oczywiście nie muszą martwić się mieszkańcy, którzy już wcześniej zbudowali własne nieruchomości, ale co z tymi, którzy będą dopiero planowali swoje budowy ?. Niestety źle wygląda sytuacja moich najbliższych sąsiadów na ul. Marzeń, bo ich działki nie mają powierzchni 1500 metrów. Czy władze gminy dobrze przejrzały podział działek w planowanej strefie mieszkalnictwa ekstensywnego ?. Ja mam co do tego bardzo duże wątpliwości...Co ciekawe po drugiej strony ul. Marzeń jest przewidziana już zabudowa mieszkaniowa. Tutaj wystarczy tylko 900 metrów działki do postawienia swojej nieruchomości. W tym nieruchomości mogą zajmować, aż 40% działki, a powierzchnia biologiczna dla tego terenu przewidziana nowym planem wynosi tylko 60%. Co może być powodem takie podziału działek ?. Nie wykluczone, że zabudowa jednorodzinna ekstensywna planowana na ul. Wąskiej, Marzeń i Szmaragdowej ma być swojego rodzaju buforem między zabudową usługową i Al. Krakowską, a domami zlokalizowanymi w dalszej części miejscowości Łazy. Jednak czy to jest powód, aby karać nas zabudową ekstensywną ?. To nie jedyny problem jaki dostrzegłem w tym planie. Kolejny to przebieg dwóch planowanych dróg wzdłuż kanałku biegnącego do Walendowa. Początkowo te drogi były planowane zaraz na tyłach ogrodzeń mieszkańców ul. Łączności. Jednak ci do takiego przebieg nowych dróg wnieśli swój sprzeciw, który został uwzględniony poprzez przesunięcie tych ulic w okolice kanałku. Problem w tym, że na drodze tych dróg staną nieruchomości innych mieszkańców z którymi nawet na ten temat nie rozmawiano. Oczywiście trudno komunikować się z każdym mieszkańcem, ale w te sposób można uniknąć dalszych pretensji tych ludzi.

Na koniec warto podkreślić, że oczywiście były spotkania w sprawie planu i składano wiele uwag do niego. Jednak dla mnie pozostaje niezrozumiała sytuacja, że Wójt Gminy Lesznowola informuje mieszkańców poprzez biuletyn informacji publicznej o wyłożeniu planu do wglądu dla nich. Jednak w żaden sposób nie określa o jaki teren danego sołectwa chodzi. Bez osobistego przyjścia mieszkańca do wydziału i dokładnego obejrzenia planu nie dowiemy się co jest przedmiotem danego wyłożenia. Tym samym zmiany, które mają dotyczyć naszego najbliższego otoczenia mogą być znane dopiero po wprowadzenia nie korzystnych dla nas rozwiązań. Wtedy jednak będzie za późno, na jakiekolwiek działania. Dlatego tak ważna jest szeroka informacja o zmianach planowanych w naszych miejscowościach. Wielka w tym rola naszych radnych, ale także sołtysów. To oni powinni nas poinformować o wyłożeniu planu i planowanych dyskusjach nad miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego dla konkretnego sołectwa naszej gminy. Niestety tak teraz nie jest...

Obrazek
Czy miejscowości Łazy jest potrzebna zabudowa ekstensywna ?

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński​
Krajowe Porozumienie Mieszkańców
Ostatnio zmieniony wt kwie 28, 2015 11:26 pm przez Kamil M, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

PoprzedniaNastępna

Wróć do Sprawy mieszkańców gminy Lesznowola

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron