Komunikacja w Gminie Lesznowola

Pisz tutaj o nurtujących problemach mieszkańców gminy Lesznowola, ich pomysłach oraz propozycjach rozwiązania.

Moderator: GTW

Postautor: Kamil M » wt lis 19, 2013 8:20 pm

Niestety w dniu 19 listopada br. na kursie linii L-3 doszło do bardzo dużego przeciążenia pasażerskiego. Autobusem odjeżdżającym o godz. 15:10 z Piaseczno jechało w sumie 29 pasażerów !. Sytuacja jest bardzo poważna i w znaczący sposób zagraża podróżującym autobusem marki Mercedes Sprinter o numerze WPR35446. Zwłaszcza, że nie ma nawet poręczy do trzymania się podczas jazdy !. W związku z tą sytuacją skierowałem pismo do Urzędu Gminy Lesznowola, Zarządu Transportu Miejskiego m.st Warszawy i firmy SEKAR-TRANs z prośbą o szybką reakcję i poprawę bezpieczeństwa dla pasażerów.

Rzeczone pismo:

Witam serdecznie,


Proszę Państwa miałem w dniu 19 listopada br. wątpliwą przyjemność podróżowania autobusem Mercedes Sprinter o numerze rejestracyjnym WPR35446 obsługującym linię uzupełniającą L-3. Autobus planowo wyruszył z PKP Piaseczno o godz. 15:10 i udał się w kierunku Jastrzębca. Niestety dość szybko okazało się, że jest bardzo duże zainteresowanie tym kursem wśród pasażerów. Już na dworcu PKP wsiadło około 8 pasażerów. Jednak najgorsze miało dopiero nastąpić po przystanku Nadarzyńska mieliśmy już w autobusie co najmniej 4 pasażerów stojących co dało łączna liczbę pasażerów w liczbie 20 w busie, który jest przeznaczony dla 16 pasażerów i to siedzących. Z resztą Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienie na obowiązujący przetarg z firmę SEKAR-TRANS nawet nie przewidywała stojących pasażerów na linii uzupełniającej L-3, tylko na linii L-1 !. Mimo tego ciągle dochodzi do naruszeń i nadmiaru pasażerów na kursach 8:16 z sołectwa £azy do PKP Piaseczno czy właśnie na kursie 15:10 z PKP Piaseczno do Jastrzębca. Co ciekawe kurs realizowany w dniu 19 listopada br. był jeszcze ciekawszy na przystanku Kusocińskiego, bo tam czekało kolejnych 9 pasażerów. Nie wiem jak weszli ci ludzi do autobusu, ale udało się ich upchnąć i autobus wyruszył w dalszą trasę z 29 pasażerami na pokładzie !. To jest już rekord świata !. Co ciekawe ilość pasażerów spadała w umiarkowany sposób. Na przystanku Stara Iwiczna Nowa i Kielecka wysiadło tylko dwóch pasażerów. Za każdym razem wszyscy stojący musieli wysiadać, aby wypuścić pasażerów chcących wysiąść. Wydawało się, że rozluźnienie nastąpi na przystanku Szkolna w Lesznowoli. Także tutaj nie nastąpiła znacząca poprawa, bo co prawda z sześc osób wysiadało, ale wsiadło pięć nowych. Tym samym w Lesznowoli nadal w autobusie przebywało 24 pasażerów, co oznacza, że limit 16 osób był znacząco przekroczony. Dopiero na przystanku Rolna w £azach ilość pasażerów osiągnęła 16 osób.

Muszę przyznać, że dzisiejsza sytuacja była dla mnie ogromnym szokiem !. Bardzo dobrze mam w pamięci wydarzenia związane z tragicznym wypadkiem w Nowym Mieście nad Pilicą i gdyby doszło do jakiejkolwiek kolizji w dniu dzisiejszym mogłoby dojść do kolejnej tragedii. Już na początku tego roku przerabialiśmy sytuację z porannym kursami dla dzieci. Tutaj rzeczywiście udało się nam w znaczący sposób poprawić sytuację. Jednak zapomnieliśmy o kursach wracających z Piaseczna. Sytuacja jest naprawdę dramatyczna. Pasażerowie z niej się śmieją, jednak jest to śmiech przez łzy. Dodam, że oczywiście osoby stojące w przejściu nadal nie mają czego się trzymać, bo brakuje poręczy. Także nawet tak podstawowe warunki bezpieczeństwa nie są zachowane. Tutaj warto zaapelować do gminy Lesznowola, aby przy następnym przetargu w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienie została obowiązkowo zapisana poręcz w każdym autobusie obsługującym linię uzupełniające L-1, L-3 i L-4.

Na koniec dodam, że potrzebne jest przeprowadzenie wnikliwych badań potoków pasażerskich i sprawdzenie popytu na linię uzupełniające w naszej gminie. Widać po ostatnich kursach, że lawino rośnie zainteresowanie nasza komunikacją miejską. Mimo tego nie ma odpowiedniego taboru i warunków do aktualnej podaży na usługi transportowe i komunikacyjne.

Proszę Państwa o interwencję i przeciwdziałanie podobnym sytuacją, które miały miejsce w dniu 19 listopada br. Bez tego nie zachowamy nawet podstawowych warunków bezpieczeństwa dla pasażerów i mieszkańców gminy Lesznowola.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Stowarzyszenie Dom Wszystkich Polska

Otrzymują:
- wójt gminy Lesznowola
- Zarząd Transportu Miejskiego m.st Warszawy
- firma SEKAR-TRANS

Obrazek
Mam ogromną nadzieję, że w końcu ktoś zareaguje na to co dzieje się na linii L-3 w gminie Lesznowola.

Pozdrawiam Kamil Myszyński
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » śr lis 20, 2013 5:05 pm

Czasami wiele osób uważa moją pracę za bezsensowną, a jednak wczorajsza sytuacja na linii L-3 i pismo spowodowały reakcję firmy SEKAR-TRANS. Warto dodać, że również kierowca powiedziała o sytuacji firmie.

Dostałem dzisiaj następujące sprawy:

LINIA L3 godz. 15.10

Panie Kamilu sprawa z kursem Lini L3 o godz. 15.10 została już przez nas poruszona na prośbę i sugestie kierowcy. Dziś jeszcze powtórnie przedstawie sytuację do Ztm-u.

Barierki

Co do barierek to mam nadzieje że uda nam się zamknąć temat do końca tego miesiąca.

Jak widać warto reagować na sytuację w gminie i pomagać mieszkańcom, bo przynosi to konkretne owoce dla nas wszystkich.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Stowarzyszenie Dom Wszystkich Polska
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » śr lis 27, 2013 8:43 am

W przyszłym roku pasażerów linii kolejowych czeka wiele utrudnień związanych z remontami. Problemy również nie ominą linii kolejowej do Radomia. W przyszłym roku ma być remontowany odcinek kolejowy od stacji Warszawa Okęcie do Piaseczno. Na tej części trasy do dyspozycji składów Kolei Mazowieckich będzie tylko jeden tor. Przez to pociągi będą jeździły zdecydowanie wolnej, a część wypadnie ze składu.

Na trudne miesiące muszą się także przygotować pasażerowie linii radomskiej. Według wstępnych zapowiedzi od marca szykuje się zamknięcie jednego toru między stacjami Warszawa - Okęcie i Piaseczno. To oznacza, że część pociągów zostanie odwołanych. Od 15 grudnia pociągi między Warszawą i Radomiem będą się niemiłosiernie wlec. Oprócz jednego składu przyspieszonego, który dotrze tam w 2 godziny i 8 minut, większość pociągów pokona ten odcinek w ciągu 2 godzin i 30 minut lub nawet 3 godzin. Z powodu słabej frekwencji Koleje Mazowieckie rezygnują z pary pociągów przyspieszonych, które kursowały około południa (około godz. 11 z Warszawy i około godz. 13 z Radomia).

Obrazek

Źródło: www.gazeta.pl/warszawa

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Stowarzyszenie Dom Wszystkich Polska
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » czw lis 28, 2013 9:11 pm

Lesznowola, Piaseczno. Pasażerowie korzystający z busów linii L-3 (Jastrzębiec – PKP Piaseczno) uskarżają się na tłok w czasie niektórych kursów – o 8.05 z Jastrzębca i o 15.10 z Piaseczna. Do 16-osobowych mercedesów wchodzi wówczas prawie dwa razy więcej pasażerów. – Czy nie można podstawić większych pojazdów? – pyta nas jeden z mieszkańców. Jak się dowiadujemy – niestety nie można. Marek Ruszkowski, wicewójt Lesznowoli, tłumaczy, że w przetargu określono, iż przewoźnik do końca 2014 roku będzie jeździć busami. – Nie możemy zmieniać zasad w trakcie gry – przekonuje Ruszkowski. Jego zdaniem kłopoty wzięły się stąd, że z początkiem tego roku trasę L-3 przedłużono do przystanku PKP Piaseczno. Z tej przyczyny kursy zyskały większą popularność. – Wcześniej nie było tłoczno – twierdzi wicewójt. Pasażerowie jednak nie ustępują:zastanawiają się nad powiadomieniem Inspekcji Transportu Drogowego.(źródło: nadwisla.pl)

Muszę przyznać, że jestem bardzo zaskoczony słowa wicewójta Ruszkowskiego. Nigdzie nie ma napisane, że do umowy nie można zrobić aneksu. Tylko on wiąże się z dodatkowymi kosztami na rzecz firmy SEKAR-TRANS realizującej kursy na liniach L-1, L-3 i L-4. Na ostatniej sesji Rady Gminy Lesznowola tyle mówiono o nowych zyskach z wydzierżawienia terenów KPGO Mysiadło, że warto część tych środków finansowych zaangażować właśnie na dopłatę do linii lokalnych. Jak znam życie to winni są sami pasażerowi, bo po jeżdżą do pociągów w Piasecznie. Problem jednak w tym, że z dworca PKP wcale tak dużo pasażerów nie jeździ, ale jak wiadomo nikt z gminy nie jeździ naszymi "eLkami" poza mną. Dodam tylko, że największym zalew pasażerów występuje na przystanku Wojska Polskiego i Kusocińskiego. Obydwa były na poprzedniej trasie L-3 przed wydłużeniem do dworca PKP Piaseczno.


Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Stowarzyszenie Dom Wszystkich Polska
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

przywrócenie podstawowych tras linii 707 i L-1

Postautor: Redakcja » ndz gru 01, 2013 11:04 am

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Postautor: Kamil M » pn gru 16, 2013 6:58 pm

Niestety mimo zapewnień firmy SEKAR-TRANS, nadal nie zamontowała poręczy dla stojących pasażerów w busie marki Mercedes Sprinter o numerze rejestracyjnym WPR35446 na linii lokalnej L-3. Naprawdę nie rozumiem tego przedsiębiorstwa, bo bezpieczeństwo pasażerów powinno być priorytetem. W tym przypadku tego po prostu nie ma !.

Witam serdecznie,

Niestety nadal nie ma poręczy dla pasażerów stojących w autobusie marki Mercedes Sprinter o numerze rejestracyjnym WPR35446 na linii lokalnej L-3. W dniu 20 listopada 2013 r. Państwo poinformowaliście mnie, że do końca listopada br. poręcz zostanie zamontowana w autobusie. Mimo tego nic w tym temacie nie uległo zmianie. Warto przypomnieć treść e-maila właśnie z 20 listopada br.:

„Barierki
Co do barierek to mam nadzieje że uda nam się zamknąć temat do końca tego miesiąca”.


Nadal nie mogę zrozumieć czemu Państwo nie są wstanie zamontować poręczy dla pasażerów stojących w busie obsługującym linię lokalną L-3 !. Tą inicjatywę na rzecz bezpieczeństwa podróżujących wsparła gmina Lesznowola, która jest głównym zamawiającym od Państwa usługi transportowe na liniach lokalnych : L-1, L-3 i L-4. Mimo tego nadal nie ma poręczy. W związku z tym zachęcam Państwa do podróży linią lokalną L-3 o godz. 15:10 z dworca PKP Piaseczno w kierunku Jastrzębca. Wówczas linię L-3 obsługuje autobus o numerze rejestracyjnym WPR35446. Zwykle o tej porze dnia podróżuje wielu pasażerów, którzy stoją w wąskim przejściu. Mało, że nie mają gdzie usiąść to do tego nie mają się czego trzymać, bo jedyne uchwyty są tylko przy siedziskach. Niestety jest to za mało dla zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa dla podróżujących. Jedynak widzę, że po Państwa stronie nie ma żadnego zainteresowania tą sprawą. Na grudniowej sesji Rady Gminy Lesznowola poruszę tą sprawę.

Na razie zero odzewu ze strony firmy SEKAR-TRANS !. Do dzisiaj nie rozumiem czemu to przedsiębiorstwo zostało wybrane do realizowania połączeń na liniach lokalnych L-1, L-3 i L-4 w gminie Lesznowola. Poprzedni przewoźnik firma PKS Grójec gwarantowała wysoką jakość w ciut droższej cenie. Mimo tego zdecydowano się na przewoźnika bez doświadczenia w regularnych kursach liniowych…

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Stowarzyszenie Dom Wszystkich Polska
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Redakcja » śr lut 05, 2014 11:54 am

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11350
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Postautor: Kamil M » śr mar 05, 2014 8:40 pm

Niestety znowu duże problemy w porannym szczycie zgotowały nam Koleje Mazowieckie. Tym razem były one związane z przyśpieszonym pociągiem "Radomiak". Zamiast składu piętrowego "Bombardier" na stację PKP w Piasecznie wjechał wysłużony pociąg typu EN57. To był początek naszych problemów związanych z podróżą do Warszawy...

Niestety na kilka minut przed planowym przyjazdem pociągu "Radomiak" na stację PKP Piaseczno został poddany komunikat o opóźnieniu się składu o około 10 minut. Na szczęście mimo tych zapowiedzi pociąg pojawił się z dwie minuty wcześniej. Problem jednak polegał na tym, że tym razem nie był to skład piętrowy typu "Bombardier", a zwykłych wysłużony już skład Kolei Mazowieckich typu EN57. To niestety spowodowało bardzo duże zamieszane. Jak dobrze wiemy codziennie rano najwięcej podróżujących Kolejami Mazowieckimi do Warszawy wybiera właśnie pociąg "Radomiak". Wszystko przez dogodny czas dojazdu pociągu do Warszawy. Niestety w dniu 5 marca 2014 r. czekała nas pod tym względem bardzo nie miła niespodzianka. Nie tylko pociąg ostatecznie spóźnił się do Warszawy o 10 minut, a po drugie musieliśmy jechać zdecydowanie za małym składem Kolei Mazowieckich. Już na stacji PKP Piaseczno nie udało się wsiąść wszystkim zgromadzonym na peronie pasażerom, którzy musieli czekać na kolejny skład. Podobnie sytuacja wyglądała w Nowej Iwicznej. Także na obydwu stacjach zostali pasażerowie, którzy nie byli wstanie wsiąść do wysłużonego składu EN57, który tego dnia realizował połączenie do Warszawy Wschodniej. Oczywiście nie lepiej wyglądała sytuacja pasażerów, którzy zdołali wsiąść do pociągu "Radomiak". Znakomita większość jechała w bardzo dużym ścisku do stacji Warszawa Służewiec. Nie lepiej sytuacja wyglądała na dalszej trasie, bo pociąg nadal był przeciążony właściwie do Warszawy Centralnej. Nie wiem czemu przyjechał dzisiaj wysłużony skład EN57, a nie piętrowy "Bombardier", ale to już nie pierwsza sytuacja kiedy pasażerowie z linii radomskiej są traktowani gorzej od innych linii. Co gorsza wysyłamy wiele skarg i petycji odnośnie złego funkcjonowania Kolei Mazowieckich. Mimo tego nadal nic się nie zmienia.

Sytuacja z dzisiejszego poranka pokazała dobitnie, że jest nam potrzebne zwiększenie połączeń kolejowych do Warszawy. W tym względzie powinno pomóc nowe połączenie Szybkiej Kolei Miejskiej na trasie Warszawa - Piaseczno. Niestety będzie to dopiero możliwe po remoncie linii kolejowej nr.8. Miejmy nadzieję, że nastąpi to bardzo szybko. Na osłodę pozostaje fakt, że po wakacjach na ul. Puławskiej będzie w końcu buspas jako czwarty pas. To naprawdę powinno nam pomóc w skutecznym dojeździe do pracy czy szkoły.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Stowarzyszenie Niezależne Porozumienie Mieszkańców
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » pt mar 14, 2014 12:41 am

Zwykle mówimy, że 13-nastego może spotkać nas tylko pech, ale dzisiejszy 13-ty był wyjątkowy szczęśliwy dla pasażerów linii uzupełniającej L-3. Co prawda poranny kurs realizowany o godz. 08:05 z Jastrzębca w kierunku PKP Piaseczno był jak zwykle przeładowany do granic możliwości. Według mojej wiedzy w busie marki Mercedes Sprinter mogło być nawet około 29 pasażerów. Jednak popołudniu na pasażerów czekała już miła niespodzianka. Otóż o godz. 15:10 na dworcu w Piasecznie pojawiły się dwa busy linii uzupełniającej L-3. Według informacji poddanej mi przez kolegę podstawiona dwa busy, aby rozładować potoki pasażerskie występującej o tej porze dnia. Trzeba przyznać, że ten eksperyment powiódł się, bo pasażerowie podróżujący w drodze powrotnej do Jastrzębca jechali w komfortowych warunkach. Zobaczymy czy ten swojego rodzaju eksperyment będzie trwał nadal. Według zapewnień Zarządu Transportu Miejskiego m.st Warszawy w dniu 10 stycznia 2014 r. doszło do rozmów z gminą Lesznowola o powiększeniu taboru, który nie spełnia realnych potrzeb mieszkańców. Dopiero w dniu 13 marca 2014 r. mogliśmy zaobserwować jakieś pozytywne zmiany. Szkoda, że dopiero po wizycie jednych ze stacji telewizyjnych...

Obrazek

Zdjęcie autorstwa: Michała Zawiszy

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Stowarzyszenie Niezależne Porozumienie Mieszkańców
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » śr mar 19, 2014 11:22 pm

Burmistrz Konstancina-Jeziornej Pan Kazimierz Jańczuk otwierał w tym tygodniu nową linię lokalną L-21. Przyglądał się osobiście sytuacji swoich mieszkańców korzystających z linii uzupełniających „L” jeżdżących w ramach Zarządu Transportu Miejskiego. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w nie daleko oddalonej Lesznowoli.

Od wejścia firmy SEKAR-TRANS na nasze linie lokalne L-1, L-3 i L-4 mamy same kłopoty. Głównie związane ze zbyt małymi busami, które nie spełniają oczekiwań lesznowolskich pasażerów. Walkę o zmianę i większe autobusy rozpoczęliśmy pierwszym pismem w dniu 17 stycznia 2013 r. Od tego czasu udało się nam wywalczyć dodatkowy autobus linii L-1, który o godz. 07:06 pojawia się na Łazach i zabiera dzieciaki do Zespołu Szkół w Łazach, a także do Liceum Ogólnokształcącego do Piaseczna. Udało się wprowadzić dodatkowe oznakowanie busów, bo na ul. Łączności w Łazach jeżdżą w dwóch kierunkach. Także rozdzieliliśmy linię L-3 od linii okresowej 807 na ul. Słonecznej, bo obie linie na początku 2013 r. dublowały się. Mimo tych nie wątpliwych sukcesów nadal pozostaje ogromny problem z linią lokalną L-3. Dwa kursy o godz. 08:05 z Jastrzębca do PKP Piaseczno i o 15:10 z PKP Piaseczno do Jastrzębca są strasznie zatłoczone. Mimo wielu pism i próśb kierowanych do Urzędu Gminy Lesznowola i firmy SEKAR-TRANS sytuacja pozostaje bez zmian. W dniu 18 marca 2014 r. otrzymałem kolejne pismo w tej sprawie od gminy Lesznowola. Niestety po raz kolejny mam wrażenie, że Pani wójt nie zdaje sobie sprawy z sytuacji na linii L-3 i problemów pasażerów:

„W odpowiedzi na Pana pismo w sprawie przepełnionych kursów w godzinach szczytu linii L-3 uprzejmie informuję, iż od października ubiegłego roku monitorujemy napełnienie linii L-3. Po zapoznaniu się z wynikami badań dotyczących liczby wsiadających i wysiadających zwróciliśmy uwagę, iż wielu podróżnych to mieszkańcy Piaseczna. W związku z tym faktem w grudniu ub. r. skierowaliśmy pismo do Burmistrza Miasta i Gminy Piaseczno z prośbą o współfinansowanie części linii L-3.

Jednocześnie trwają rozmowy z Zarządem Transportu Miejskiego oraz firmą SEKAR-TRANS w sprawie wypracowania optymalnego rozwiązania w celu poprawy komfortu jazdy pasażerów do czasu określenia nowych warunków na zapotrzebowanie taboru do kolejnego przetargu na obsługę komunikacji pasażerskiej na terenie Gminy Lesznowola. Przewoźnik podejmuje próby rozładowania przepełnionych kursów na przedmiotowej linii”.

Niestety nie mogę zgodzić się z tą odpowiedzią. Po pierwsze na linii L-3 nie ma problemu z pasażerami z gminy Piaseczno. Na tej linii jeżdżą tylko i wyłącznie pasażerowie mieszkających na terenie gminy Lesznowola. Problem z piaseczyńskimi pasażerami występuje tylko i wyłącznie na linii L-1. Tutaj nie tylko podróżują mieszkańcy Bobrowca, ale i Piaseczna. Zwłaszcza, że linia L-1 jako jedyna jeździ regularnie ul. Okrężną w Piasecznie. Na linii L-3 nie ma powyższych problemów. Co do prowadzonych rozmów to rzeczywiście były konsultacje w tej sprawie w dniu 10 stycznia 2013 r. Trudno jest mi naprawdę zrozumieć czemu mimo upływu już blisko 2,5 miesiąca nadal nic się nie zmieniło na linii L-3!. Oczywiście należy zauważyć, że firma SEKAR-TRANS w dniu 13 marca 2014 r. wysłała o godz. 15:10 z PKP Piaseczno dwa autobusy linii L-3, aby rozładować potoki pasażerskie, ale był to incydentalny przypadek.

Niestety nadal Urząd Gminy Lesznowola jak i firma SEKAR-TRANS zapominają o umocowaniach prawnych dotyczących obsługi pasażerów w regularnych kursach. Dlatego warto przypomnieć wszystkim uregulowania w tej sprawie. Zgodnie z przepisem art. 63 ust. 1 ustawy o ruchu drogowym przewóz osób może odbywać się tylko pojazdem do tego przeznaczonym lub przystosowanym. Liczba przewożonych osób nie może przekraczać liczby miejsc określonych w dowodzie rejestracyjnym. Za przewóz większej liczby osób odpowiedzialność będzie więc spoczywała na przewoźniku. Naruszenie zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym jest wykroczeniem z art. 86 i 97 Kodeksu wykroczeń karanych karą grzywny (do 5.000 zł). Kierowca pojazdu może natomiast stracić prawo jazdy. Mimo tego nadal dochodzi do naruszeń na linii lokalnej L-3 … Mi już po prostu brakuje słów na to co dzieje się w tej sprawie …

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Stowarzyszenie Niezależne Porozumienie Mieszkańców
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » ndz mar 23, 2014 6:16 pm

Zachęcam wszystkich do oglądania w poniedziałek 24 marca 2014 r. TVN Turbo o godz. 18:20 będzie wyemitowany program Turbo Kamera. W tym odcinku będzie pokazana cała obłuda przewoźników jeżdżących na busach. Dziwnym trafem będzie poruszona sprawa naszych lesznowolskich busów. Powiem wam, że jest to niesamowite, że moją pracę na rzecz bezpieczeństwa mieszkańców i zaangażowania społecznego dostrzegła ogólnopolska telewizja. Cieszę się, ze problem związany z naszymi busami został poruszony w mediach ogólnopolskich. Może będzie to wreszcie sygnał ostrzegawczy dla firmy SEKAR - TRANS i Urzędu Gminy Lesznowola. NA koncert Stachurskiego mamy pieniądze, ale na polepszenie warunków pasażerów podróżujących linią lokalną L-3 już nie. Dlatego cieszę się z zainteresowania telewizji TVN Turbo naszymi busami.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Stowarzyszenie Niezależne Porozumienie Mieszkańców
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » czw mar 27, 2014 4:42 pm

Na XXXIX sesji Rady Gminy Lesznowola została poruszona kwestia linii autobusowych L-3 i L-4.

W przypadku linii uzupełniającej L-3 sytuacja dotyczy oczywiście dwóch przeładowanych kursów. Pierwszy jest realizowany o godz. 08:05 przez firmę SEKAR – TRANS z Jastrzębca do PKP Piaseczno, a drugi o godz. 15:10 z PKP Piaseczno do Jastrzębca. W każdym z tych kursów dochodzi do istotnego naruszenia ilości pasażerów mogących podróżować busem marki Mercedes Sprinter. Na naklejce znajdującej się przy wejściu do autobusu widnieje napis, że tym busem może podróżować tylko 18 pasażerów na miejscach siedzących. Jednak wielokrotnie przekonaliśmy się już o tym, że autobusem podróżuje jeszcze od 10 do 11 pasażerów stojących między rzędami siedzisk. Niestety to wpływa na bardzo duże zagrożenie dla pasażerów. W związku z tą trudną sytuacją zabrałem po raz kolejny głos na sesji Rady Gminy Lesznowola. Według zapewnień wicewójta Marka Ruszkowskiego trwają właśnie rozmowy dotyczące poprawy komfortu pasażerów na linii L-3. Wcześniej zrobiono odpowiednie badania dotyczące potoków pasażerskich występujących na linii lokalnej L-3. Niewykluczone, że efektem tych badań i trwających konsultacji będzie wprowadzenie dodatkowych kursów powielających przeładowane busy jadące o godz. 08:05 z Jastrzębca do PKP Piaseczno i o godz. 15:10 z PKP Piaseczno do Jastrzębca. Jeżeli do tego dojdzie to zniknie już całkowicie problem z przeładowanymi kursami na linii lokalnej L-3. Oby tę sprawę udało się załatwić jak najszybciej.

W przypadku linii uzupełniającej L-4 głos zabrała radna Justyna Gawęda, która podkreśliła, że busy jeżdżą tylko w określonych godzinach rannych i wieczornych. Brakuje kursów w godzinach popołudniowych. Przez to wielu mieszkańców nie jest w stanie dojechać z Mysiadła czy Nowej Iwicznej do Urzędu Gminy Lesznowola i załatwić tam swoich spraw. Rzeczywiście jeśli spojrzymy na rozkład jazdy linii uzupełniającej L-4 z Mysiadła do Lesznowoli to zobaczymy, że poranny kurs autobusu jest o godz. 8:30. Po przyjeździe do Urzędu Gminy Lesznowola na godz. 08:46 nie mamy właściwie możliwości powrotu do Mysiadła po załatwieniu naszych spraw urzędowych, bo pierwszy kurs mamy dopiero o godz. 14:30. Dlatego tak bardzo jest potrzebny dodatkowy kurs autobusu w okolicach popołudnia, który zapewniłbym mieszkańcom dogodny powrót do domu z Urzędu Gminy. Zdaniem radnej Justyny Gawędy można taką zmianę przeprowadzić bez konieczności płacenia dodatkowych środków finansowych. Wystarczy po prostu przełożyć najpóźniejszy kurs linii L-4 jeżdżący po godz. 18 na wcześniejszą popołudniową porę. Taka zmiana pozwoli mieszkańcom Mysiadła, Nowej Iwicznej i Nowej Woli w lepszym dojeździe do Urzędu Gminy Lesznowola.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Stowarzyszenie Niezależne Porozumienie Mieszkańców
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » pt mar 28, 2014 10:40 am

W tym odcinku "Turbo Kamery" jest pokazana sytuacją na nasze linii lokalnej L-3. Warto obejrzeć, żeby zobaczyć jak prywatni przewoźnicy łamią obowiązujące przepisy prawa o ruchu drogowym. Dodam, że jest moja krótka wypowiedź na temat sytuacji na busach.

http://www.tvnturbo.pl/aktualnosci,1850 ... 17051.html
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » pt mar 28, 2014 8:09 pm

Potwierdziła się informacja, że na kursie o godz. 15:10 nadal funkcjonują dwa busy na linii lokalnej L-3. Jest to bardzo dobra informacja dla pasażerów. Dzisiaj jak mijałem w Magdalence te dwa Mercedesy Sprintery to pasażerowie byli w obydwu autobusach. To potwierdza, że potrzeba wprowadzenie dodatkowych kursów dla rozładowania dużych potoków pasażerskich sprawdza się. Tak jak wspominałem wczoraj na sesji jest wola wprowadzenia dodatkowych busów podczas godzin rannych i popołudniowych. Miejmy nadzieję, że na rozkład jazdy zostaną wreszcie wpisane dodatkowe kursy na linii L-3. Wystarczy po prostu wpisać nowy kurs dosłownie po minucie na rozkład jazdy. Cieszę się, że wreszcie sytuacja na linii lokalnej L-3 wraca do normy. Trwało to ponad rok, ale było warto.

Jednocześnie zwróciłem się do firmy Sekar - Trans o oznakowanie dodatkowych kursów na linii L-3, bo brakuje informacji, że drugi autobus jedzie tylko do ronda w Łazach.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » czw kwie 10, 2014 5:48 pm

Dzisiaj autobusem linii lokalnej L-3 jechało 34 osoby, w tym ja zostałem na przystanku Lesznowola. Wolałem iść na pieszo, po to aby dzieci i młodzież z Zespołu Szkół w Lesznowoli mogła wrócić do domu. Wszystko oczywiście było związane z kursem linii L-3 odjeżdżającym z PKP Piaseczno o godz. 15:10. Chciałem wszystkim serdecznie podziękować za to, że macie nas w [cenzura], za to, że 15 miesięcy pracy nad poprawą bezpieczeństwa na liniach lokalnych w Lesznowoli nie dało żadnego efektu !!!. Dodatkowo chciałem zauważyć, że firma Sekar-Trans złamała dzisiaj Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia dotyczącą obsługi linii lokalnych na terenie Lesznowoli. Na linii L-1 w dniu 10 kwietnia 2014 r. jeździł autobus marki Mercedes Sprinter, a nie Mercedes Vario. Warto przypomnieć, że Mercedes Sprinter może przewozić 18 osób na miejscach siedzących, a według SIWZ linię L-1 ma obsługiwać pojazd mogący przewieźć 20 osób na miejscach siedzących i 40 na stojących.

W związku z tą całą sytuacją kieruję oficjalną skargę na działania przewoźnika do Urzędu Gminy Lesznowola, Zarządu Transportu Miejskiego, Komendanta Powiatowego Policji w Piasecznie.

DOSYĆ FARSY, DOSYĆ ZARABIANIA KOSZTEM PASAŻERÓW I MIESZKAŃCÓW GMINY LESZNOWOLA. DOSYĆ !!!.

Oburzony
Kamil Myszyński
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

PoprzedniaNastępna

Wróć do Sprawy mieszkańców gminy Lesznowola

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości

cron