Komunikacja w Gminie Lesznowola

Pisz tutaj o nurtujących problemach mieszkańców gminy Lesznowola, ich pomysłach oraz propozycjach rozwiązania.

Moderator: GTW

Komunikacja w Gminie Lesznowola

Postautor: Jakub » pt sie 14, 2009 10:50 am

Komunikacja w Gminie Lesznowola

:autobus:
Jakub
Moderator
 
Posty: 1973
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 9:02 pm
Lokalizacja: Warszawa

Komunikacja w Gminie Lesznowola

Postautor: Jakub » pt sie 14, 2009 10:52 am

Jakub
Moderator
 
Posty: 1973
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 9:02 pm
Lokalizacja: Warszawa

Komunikacja w Gminie Lesznowola

Postautor: Marcin KANIA » pt sie 14, 2009 12:38 pm

Nowe rozkłady jazdy busów. Od dnia 16 sierpnia 2009 r. obowiązują nowe rozkłady jazdy busów na liniach L1, L3 i L4. Linia L2 została zlikwidowana.

http://www.lesznowola.waw.pl/index.php?id=1&n_id=3246
Marcin Kania
Dążę do wyznaczonego celu...

Radny Gminy Lesznowola Powiat Piaseczyński Mysiadło

Obrazek
Awatar użytkownika
Marcin KANIA
 
Posty: 1687
Rejestracja: pt mar 02, 2007 5:30 pm
Lokalizacja: Mysiadło/Gmina Lesznowola

Komunikacja w Gminie Lesznowola

Postautor: Martin » czw gru 30, 2010 8:43 pm

Marcin Borkowski [Martin]
- Kleks to najlepsze prywatne przedszkole w Piasecznie
- restauracja włoska La Nostra zaprasza
- usługi fotograficzne zapraszam na fotoblog ze zdjęciami
Awatar użytkownika
Martin
Site Admin
 
Posty: 12611
Rejestracja: czw lut 15, 2007 12:28 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Komunikacja w Gminie Lesznowola

Postautor: Goszczyn » pn sty 23, 2012 1:39 pm

INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie uprzejmie zawiadamia, że w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego nr 82/2011 na świadczenie usługi przewozu regularnego wykonywanej w ramach lokalnego transportu zbiorowego na linii autobusowej funkcjonującej w ramach systemu komunikacji miejskiej łączącego obszar Gminy Lesznowola z Warszawą, za najkorzystniejszą (kryterium ceny - waga 100%) została wybrana oferta firmy:
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Sp. z o.o. w Grójcu
ul. Laskowa 26, 05-600 Grójec


Źródło: http://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublicz ... &i=203&l=1
Goszczyn
 
Posty: 230
Rejestracja: wt lip 24, 2007 12:12 am
Lokalizacja: Warszawa

Komunikacja w Gminie Lesznowola

Postautor: Redakcja » pn mar 19, 2012 10:36 pm

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11315
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Komunikat ZTM - nowe przystanki na L-3 i L-4

Postautor: Redakcja » czw paź 04, 2012 5:18 pm

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 11315
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Prośba mieszkańców sołectwa £azy o wydłużenie linii L-3

Postautor: Kamil M » wt paź 30, 2012 8:03 pm

Prośba o wydłużenie kursowania wszystkich linii L-3 do os. Walendia

Zwracamy się do Państwa z uprzejmą prośbą o wydłużenie wszystkich kursów linii uzupełniającej L-3 do krańca osiedla Walendia. Tym samym do zwiększenia częstotliwości kursowania autobusów na ulicy £ączności na odcinku od Alei Krakowskiej do ulicy Konwaliowej.
Aktualnie tylko cztery autobusy linii uzupełniającej L-3 pojawiają się na tej trasie. Przez to wielu mieszkańców ulicy: £ączności, Cichej, Spokojnej, Marzeń, Szmaragdowej, Kwiatowej, Konwaliowej musi chodzić na przystanek "£azy" zlokalizowany za Aleją Krakowską.

Rozkład jazdy z przystanku "Os. Walendia". Obejmujący dzień powszedni:
06:39 (Jastrzębiec) 06:41 (Piaseczno)
07:26 (Piaseczno)
08:36 (Jastrzębiec)
15:32 (Piaseczno)
16:44 (Jastrzębiec)
17:26 (Piaseczno)
18:41 (Jastrzębiec)

Rozkład jazdy z przystanku "£azy". Obejmujący dzień powszedni:
Odjazdy linii L-3 w kierunku Piaseczna
Odjazdy linii L-3 w kierunku Jastrzębca

05:40
06:43

06:46
07:36
07:31
08:40

08:30
12:56

11:20
14:59

14:35
15:39

15:37
16:48

16:20
18:45

17:31
-



Proponowane przez mieszkańców zmiany wiązałby się z wprowadzeniem dodatkowych kursów na trasę Aleja Krakowska – ul. £ączności – Os. Walendia – ul. £ączności – Aleja Krakowska. Tym samym wzrosłyby koszty ponoszone przez gminę Lesznowola na rzecz przewoźnika PKS Grójec, który realizuje połączenia na linii uzupełniającej L-3. Jednak nie są to duże sumy:

Trasa
Ilość km
Ilość nowych kursów
Stawka 1 wozokilometra
Suma
Z Jastrzębca przez Os. Walendia do Piaseczna.
~ 2 km
Dodatkowe kursy w ilości 5 dziennie
2,96 zł brutto
29,60 zł brutto
Z Piaseczna przez Os. Walendia do Jastrzębca.
~ 2 km
Dodatkowe kursy w ilości 4 dziennie
2,96 zł brutto
23,68 zł brutto
Razem dzień
~ 2km
Dodatkowych kursów 9 dziennie
2,96 zł brutto
53,28 zł brutto
Razem tydzień
~ 2km
Dodatkowych kursów 45 tygodniowo (5 dni bez weekendu)
2,96 zł brutto
266,40 zł brutto
Razem miesiąc
~ 2km
Dodatkowych kursów 180 miesięcznie (5 dni bez weekendu)
2,96 zł brutto
1 065,60 zł brutto

Wprowadzenie dodatkowych autobusów w tygodniu zapewni dogodny dojazd dzieciom, młodzieży do szkoły i osobom starszym do sklepu, apteki czy też ośrodka zdrowia. Dzisiaj przez mniejszą liczbę kursów do Os. Walendia najwięcej tracą właśnie najmłodsi i najstarsi mieszkańcy sołectwa £azy, którzy muszą wędrować blisko 2 kilometry do najbliższego przystanku. Warto także zauważyć, że nowe autobusy i większa ich liczba na przedmiotowej trasie może wpłynąć na napływ nowych pasażerów. Zwłaszcza, że rodzice liczą na autobusy w kierunku Piaseczna o godzinie:
8:30 i 11:20. Dzięki tylko tym dwóm kursom młodzież będzie mogła dojeżdżać do
Zespołu Szkół w £azach. Dzisiaj nie opłaca się najmłodszym wędrować do przystanku "£azy", bo stamtąd mają już wyjątkowo blisko do szkoły. Gdyby tylko te wybrane kursy były realizowane przez £ączności to młodzież jeździłaby autobusem, a nie szła na pieszo.
Warto dodać, że przez dzisiejszą "podwójną" trasę linii uzupełniającej L-3 dochodzi do pomyłek pasażerów i mylenia kursów realizujących połączenie do Os. Walendia. Wszystko przez to, że przewoźnik PKS Grójec nie raz mylnie umieszcza tablicę "L-3 Jastrzębiec", która by oznaczała, że autobus będzie realizował połączenie do Jastrzębca przez
Os. Walednia. Nic bardziej mylnego. Dość często taki kurs jest realizowany do Jastrzębca bez zjazdu do Os. Walendia. Najczęściej niestety mylą się dzieci, bo one zawiłych znaków typu: "16:28j" rozpisanych w rozkładzie jazdy nie potrafią odczytać.
Mam nadzieję, że nasze propozycje zyskają pozytywną opinię gminy Lesznowola i Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
portal WspolneRazem.pl

Do wiadomości:
Wójt Gminy Lesznowola Pani Marii Jolanty Batyckiej – Wąsik
Dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie Pana Leszka Ruty
Załącznik:
105 podpisów mieszkańców sołectwa £azy
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » pt lis 23, 2012 5:03 pm

Pod koniec października wspólnie z mieszkańcami sołectwa £azy wystosowałem projekt zmiany trasy linii uzupełniającej L-3. Dotyczył on wydłużenia kursowania wszystkich autobusów na trasie Al. Krakowska – ulica £ączności (przystanki £azy, Spokojna, Konwaliowa) – Os. Walednia – ulica £ączności (przystanki Konwaliowa, Spokojna, £azy). Pod wnioskiem odnośnie zmiany podpisało się, aż 105 mieszkańców. Niestety ZTM Warszawa odniósł się negatywnie do tej propozycji.

Pismo od ZTM – u Warszawa w sprawie linii uzupełniające L-3:

” W odpowiedzi na Pana wystąpienie z dnia 30.10.2012 r., uprzejmie informujemy, że na podstawie dotychczas wykonanych pomiarów w autobusach linii L-3, wynika, że pojazdy do Os. Walendia cieszą się niewielkim zainteresowaniem pasażerów (ok. 2 osób na kurs). W związku z powyższym obecną ofertę przewozową w tej relacji uważamy za wystarczającą i dlatego w najbliższym czasie nie planujemy zmian w tym zakresie. Kopię Pana wystąpienia wraz z Naszym stanowiskiem przesyłamy do Urzędu Gminy Lesznowola zamawiającego usługę przewozową ZTM na terenie Gminy Lesznowola”.

Ja osobiście nie zgadzam się ze stanowiskiem Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Nie wiem po pierwsze skąd ZTM ma takie pomiary. Co do ich wiarygodności mam duże wątpliwości. Patrząc tylko na dwa kursy linii uzupełniającej L-3 z przystanku Spokojna mieszczącego się w £azach wynikają następujące dane:

kurs linii L-3 w kierunku Piaseczna 06:43 – 2 pasażerów

kurs linii L-3 w kierunku Piaseczna 07:28 – 4 pasażerów


Już tylko tutaj widać pewną rozbieżność co do metody liczenia ZTM – u Warszawa. Warto dodać, że te dane dotyczą tylko przystanku Spokojna, a na tej trasie jeszcze są dwa przystanki: Konwaliowa i Os. Walendia. Z Walendowa jeżdżą przecież dzieci, które uczą się w Zespole Szkół w £azach.

Już jakiś czas temu przy okazji kursów wakacyjnych na linii podmiejskiej 728 odjeżdżających w godzinach 16:50 i 19:25. Zwróciłem się do ZTM – u Warszawa odnośnie puszczenia większych autobusów. W czasie roku szkolnego trasę linii 728 realizują autobusy marki Solaris Urbino 15. Natomiast w wakacje funkcjonował autobus marki Solaris Urbino, ale 12. Także składy były mniejsze, a liczba pasażerów pozostawała taka sama, bo tymi kursami podróżują osoby pracujące. Mimo moich próśb kursy nie zostały zwiększone. Według moich wyliczeń średnio autobusem linii podmiejskiej 728 o godzinie 19:25 z P+R Al. Krakowska podróżowało około 75 osób. Co stanowiło praktycznie cały autobus. Jednak dane ZTM – u Warszawa były zupełnie inne. W piśmie, który dostałem pod koniec września 2012 roku było naliczone, że kursem z 27 sierpnia 2012 roku podróżowało 60 osób. Nie wiem i zachodzę w głowę skąd takie pomiary ma ZTM. Oczywiście moje wyliczenia dotyczyły kursu linii 728 z innego dnia. Jednak chciałbym poznać metodę obliczania pasażerów w danych kursie. Czy jest to od skasowanych biletów?, czy też od innych czynników?. Ja już pomijam fakt, że odpowiedź na pismo dotyczące mniejszych składów linii podmiejskiej 728 otrzymałem pod koniec września. Jak słusznie zostało zauważone wtedy już kursowały autobusy marki Solaris Urbino 15.

Wracając do linii uzupełniającej L-3 to dziwi mnie stanowisko w tej sprawie ZTM – u Warszawa z drugiego powodu. Większość kosztów dotyczących linii uzupełniających ponoszą gminy podwarszawskie, które chcą mieć taką siatkę połączeń na swoim terytorium. W związku z w tym wszystkim warto przyjrzeć się samej procedurze przetargowej i kosztom ponoszonym przez samorządy lokalne:

Najpierw są rozmowy z ZTM na temat kwestii dofinansowania – standardowy podział 80% gmina, 20% Warszawa. Następnie potrzeba jest uchwała Rady Warszawy i rady gminy na zawarcie porozumienia międzygminnego i zapewnienie w budżetach – tu chodzi o gminy, bo ZTM niejako ma swoją pulę pieniędzy – zabezpieczenia na opłatę.

W międzyczasie wykonuje się przejazdu pomiarowe. Zgodnie z nową procedurą ZTM nie ogłasza przetargu póki nie będzie zatwierdzonej i wykonanej stałej organizacji ruchu. Chodzi o to, aby nie dopuścić do sytuacji, że jest linia a nie ma przystanków. Za wykonanie projektu i jego wdrożenie odpowiada gmina. ZTM dostarcza jedynie słupki przystankowe.

Rozliczenie następuje co miesiąc – gmina płaci 80% faktury wystawionej przez przewoźnika w przypadku naszej gminy – PKS Grójec (wcześniej MK – 2) dla ZTM – u Warszawa. Ogłoszenie przetargu leży w gestii ZTM. W zasadzie inicjatywa leży po stronie gminy. Dlatego nie rozumiem czemu tak mocno negatywnie wypowiada się ZTM Warszawa w przypadku wniosku mieszkańców sołectwa £azy. Całość kosztów poniesionych z tytułu linii uzupełniającej bierze na siebie gmina Lesznowola.

Zmiana trasy linii uzupełniającej L-3 od dnia 1 stycznia 2013 roku zgodnie ze specyfikacją jaka została ogłoszona przez ZTM Warszawa dla nowego przedsiębiorstwa realizującego komunikację zbiorową w gminie Lesznowola


L-3: PKP Piaseczno (Piaseczno) - Stara Iwiczna – Kolonia Lesznowola – Lesznowola – Magdalenka – £azy – Marysin – Mroków – Wola Mrokowska – Jastrzębiec w wybranych kursach w dni powszednie autobusy w/w linii będą realizować podjazdy do Os. Walednia w Walendowie, w niedzielę i święta kościelne autobusy linii L-3 w wybranych kursach będą kursować przez Nową Wolę.

Trasa linii uzupełniającej L-3 ulegnie zmianie. Dotychczas autobus tej linii kończył swój bieg w Piasecznie przy ulicy Nadarzyńskiej. Od 1 stycznia 2013 roku pętla została przeniesiona do dworca kolejowego w Piasecznie. Interpelację w tej sprawie przedłożył radny Michał Otręba i Marcin Kania.

Dzięki tej zmianie pasażerowie z sołectwa Stara Iwiczna będą mieli bezpośredni dojazd do dworca kolejowego. Poprzednia trasa linii L-3 powodowała, że pasażerowie, którzy chcieli przesiąść się do pociągu musieli maszerować blisko 1,5 kilometra z ulicy Nadarzyńskiej w Piasecznie na ulicę Dworcową. Teraz będą mieli oni dogodną przesiadkę w drodze do pracy czy szkoły.

Pozdrawiam Kamil Myszyński
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » śr gru 05, 2012 9:48 pm

W związku ze złym stanem technicznym autobusu marki Solaris Urbino 15 na linii podmiejskiej 721. Skierowałem sprawę do Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Feralny autobus mimo złego stanu technicznego obsługuje cały czas linię podwarszawską. Mijają kolejne tygodnie, a zakład „Kleszczowa” nie potrafi wymienić tego autobusu, ani go naprawić!.

Witam serdecznie Państwa,

Chciałem zwrócić uwagę na zły stan techniczny autobusu marki Solaris Urbino 15, numer boczny 8623 o numerze rejestracyjnym WI 50928, który obsługiwał dzisiaj linię podmiejską 721 o godzinie 6:54 z przystanku „£azy” w kierunku Warszawy. Niestety ten autobus już od dłuższego czasu obsługuję nasze linie podmiejskie, a ma problemy techniczne. Przy przyśpieszaniu autobus szarpie i wygląda na to, że traci obroty. Sytuacja najgorsza jest na niższych biegach. Kiedy autobus wchodzi już na czwarty bieg sytuacja uspokaja się. Dodatkowo ostatnie drzwi ciężko się domykają. Na przystanku „Podleśna” i „Sękocin Stary” był duży problem z ich zamknięciem.

Stan techniczny tego pojazdu budzi spore obawy. Jeżeli ten pojazd dalej bez koniecznych napraw będzie poruszał się po ulicach to wcześniej czy później zepsuje się!. Niestety jest to dość istotny problem na liniach podmiejskich 721 i 728. Kursy autobusów tutaj są dość rzadkie i wypadnięcie jednego autobusu to spory problem. Następny dopiero jest o godzinie 7:30.

Dlatego prosiłbym Państwa o zainteresowaniem się tą sprawą. Zwłaszcza, że my jako mieszkańcy podwarszawskich miejscowości płacimy bardzo dużo za bilety. Nowe podwyżki spowodują, że nasze wydatki na komunikację miejską zdrożeją o 100%. Jednak tabor jaki obsługuje nasze linie, pozostawia sporo do życzenia.

Mam nadzieję, że Państwo zaczną puszczać bardziej sprawne składy na nasze linie podmiejskiej 721 i 728. Zwłaszcza, że Miejskie Zakłady Autobusowe w ostatnim czasie pozyskały nowe autobusy marki Mercedes – Benz. W związku z tym nie powinno być problemu z wymienieniem feralnego autobusu marki Solaris Urbino 15 o numerze rejestracyjnym WI 50928 z zajezdni Kleszczowa.
2001 Solaris Urbino 15


Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
portal WspolneRazem.pl
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » śr gru 05, 2012 9:51 pm

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie informuje o ogłoszeniu przetargu na obsługę w okresie od 1.1.2013 r. do 30.11.2014 r., linii autobusowych funkcjonujących w ramach systemu komunikacji miejskiej łączącego obszar Gminy Lesznowola z Warszawą. Wykonawca musi dysponować taborem 6. autobusów (2 dla linii L-1 oraz 3 dla linii L-3 i L-4).

Opis przedmiotu zamówienia publicznego:

Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie w okresie od 01.01.2013 do 30.11.2014., z możliwością ewentualnego udzielenia zamówienia uzupełniającego i wydłużenia okresu obowiązywania umowy o maksymalnie 2 miesiące, usługi przewozu regularnego wykonywanej w ramach lokalnego transportu zbiorowego na liniach autobusowych funkcjonujących w ramach systemu komunikacji miejskiej łączącego obszar Gminy Lesznowola z Warszawą., w ilości ok. 667 850, 00 zł +5% / -20% wozokilometru. W tym:

- 377 630,00 złoty wozokilometru na linię L-1

- 290 220,00 złoty wozokilometru na linię L-3, L-4

Usługi będą świadczone na następujących trasach:

L-1: PL. Szwedzki (Janki) – Falenty Duże – Janczewice – Lesznowola – Magdalenka – £azy – Kuleszówka – Władysławów – Wilcza Góra – Bobrowiec – Kolonia Lesznowola – £oziska – Szkolna (Piaseczno). Wybrane kursy będą realizować połączenia do cmentarza Południowego w Antoninowie.

L-3: PKP Piaseczno (Piaseczno) - Stara Iwiczna – Kolonia Lesznowola – Lesznowola – Magdalenka – £azy – Marysin – Mroków – Wola Mrokowska – Jastrzębiec w wybranych kursach w dni powszednie autobusy w/w linii będą realizować podjazdy do Os. Walednia w Walendowie, w niedzielę i święta kościelne autobusy linii L-3 w wybranych kursach będą kursować przez Nową Wolę.

L-4: Urząd Gminy (Lesznowola) – Nowa Wola – Nowa Iwiczna – Mysiadło.

W pojazdach obsługujących linie honorowane będą bilety Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie na 2 strefę biletową:

- dobowe

- 3- dniowe

- 30-dniowe

- 90-dniowe

- seniora

oraz uprawnienia do ulgowych i bezpłatnych przejazdów środkami lokalnego transportu zbiorowego w Warszawie.

Przejazdy na liniach odbywać się mogą również (poza biletami wymieniowymi według taryfy ZTM – u Warszawa) na podstawie biletów emitowanych przez Wykonawcę na zasadach i według cen określonych przez Gminę Lesznowola na podstawie obowiązujących przepisów w wysokości:

- bilet jednorazowy normalny w cenie nie wyższej niż 2,00 złoty

- bilet jednorazowy w cenie nie wyższej niż 1,00 złoty

- bilet miesięczny normalny w cenie nie wyższej niż 60,00 złoty

- bilet miesięczny ulgowy w cenie nie wyższej niż 30,00 złoty

Opis techniczny autobusów

Usługi przewozowe muszą być wykonywane autobusami dopuszczonymi do ruchu zgodnie z prawem polskim oraz spełniającymi następujące warunki:

- rok produkcji 2004 lub późniejszy

- pojemność możliwość przewozu: linia L-1 co najmniej 40 pasażerów (w tym 20 pasażerów na miejscu siedzącym), linie L-3 i L-4 co najmniej 15 pasażerów ( w tym 15 pasażerów na miejscach siedzących).

- napędzane silnikami wysokoprężnymi, spełniającymi normy ekologiczne, co najmniej EURO 3.

- podłoga gładka, z materiału antypoślizgowego.

- wentylacja naturalna – poprzez przesuwane/uchylne okna boczne lub poprzez uchylne wywietrzniki dachowe. W przypadku wyposażenia pojazdów w klimatyzację, wyposażenie ich w okna przesuwne/uchylne oraz w wywietrzniki dachowe nie jest obligatoryjne.

Obowiązkowe oznakowanie autobusów obejmuje, co najmniej:

- tablice liniowe: przednia i tylnia ramka podświetlana na całej długości, przystosowana do mocowania tablic o rozmiarze ok. 26-27cm x 40-41cm, zawierająca numer linii.

- tablica boczna umieszczona z prawej strony pojazdu w okolicach drzwi, ramka podświetlana na całej długości, przystosowana do mocowania tablicy w rozmiarze ok. 25-26cm x 87-89cm., pełniącej funkcję tablicy wewnętrznej i zewnętrznej, zawierającej opis trasy z nazwami krańców, szczegółowa lokalizacja ramki musi zostać zatwierdzona przez Zamawiającego.

- logo ZTM – u Warszawa i Gminy Lesznowola będzie umieszczona na pojazdach realizujących linię L-1, L-3 i L-4.

Ze specyfikacji istotnych warunków zamówienia możemy doszukać się ciekawej zmiany. Otóż trasa linii uzupełniającej L-3 ulegnie zmianie. Dotychczas autobus tej linii kończył swój bieg w Piasecznie przy ulicy Nadarzyńskiej. Od 1 stycznia 2013 roku pętla została przeniesiona do dworca kolejowego w Piasecznie. Interpelację w tej sprawie przedłożył radny Michał Otręba i Marcin Kania.

Dzięki tej zmianie pasażerowie z sołectwa Stara Iwiczna będą mieli bezpośredni dojazd do dworca kolejowego. Poprzednia trasa linii L-3 powodowała, że pasażerowie, którzy chcieli przesiąść się do pociągu musieli maszerować blisko 1,5 kilometra z ulicy Nadarzyńskiej w Piasecznie na ulicę Dworcową. Teraz będą mieli oni dogodną przesiadkę w drodze do pracy czy szkoły.

Źródło: dział zamówień publicznych Zarządu Transportu Miejskiego, wykorzystano w tekście dokument dotyczący specyfikacji istotnych warunków zamówienia na świadczenie usług przewozu regularnego.

Pozdrawiam Kamil Myszyński
Ruch Palikota
portal WspolneRazem.pl
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » sob gru 22, 2012 1:55 pm

Niestety cięcia w ZTM-ie Warszawa widać już gołym okiem!. Dzisiaj rzecznik starosty wołomińskiego poinformował, że Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie wypowiedział wszystkim podwarszawskim gminom umowę o wspólnym bilecie na liniach kolei podmiejskich!.

Informacja ze strony Powiatu Wołomińskiego:

„Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie wypowiedział nam Porozumienie dotyczące „Wspólnego Biletu”. Wszystkie gminy wokół Warszawy objęte Wspólnym Biletem także otrzymały wypowiedzenia umów. Wypowiedzenie przez ZTM „Wspólnego Biletu” jest związane z ograniczeniami budżetu ZTM w Warszawie w 2013 r.

W dniu dzisiejszym, 21 grudnia 2012 r., wpłynęło do nas pismo Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie z wypowiedzeniem Porozumienia zawartego w dniu 29 lutego 2012 roku dotyczącego realizacji przez ZTM usług wykonywanych liniami kolejowymi uruchamianymi przez spółek Koleje Mazowieckie czyli „ Wspólnego Biletu”.

Oferta „Wspólnego Biletu” będzie funkcjonowała na dotychczasowych zasadach do dnia 31 marca 2013r.

Wg ZTM w Warszawie mają trafić do nas nowe propozycje współpracy z podyktowanymi przez ZTM nowymi warunkami funkcjonowania i finansowania oferty „Wspólny Bilet”

ZTM informuje, że wypowiedzenie przez nich „Wspólnego Biletu” jest związane z ograniczeniami budżetu ZTM w 2013 r.

„… przy przewidywanym zmniejszeniu środków przeznaczanych na obsługę warszawskiej komunikacji miejskiej informujemy, że m.st. Warszawa nie może ponosić tak dużych kosztów funkcjonowania „Wspólnego Biletu” na obszarze pozawarszawskim w roku 2013”. – czytamy m.in. w piśmie ZTM.

Z przekazanych przez informacji ZTM w Warszawie wynika, że wszystkie gminy wokół Warszawy objęte dotychczas „Wspólnym Biletem” także otrzymały podobne pisma z wypowiedzeniem umów”.

Warto przypomnieć na czym polegał „Wspólny Bilet”. To specjalna oferta taryfowa dla posiadaczy biletu ZTM Warszawa. Dzięki posiadaniu wybranych biletów miejskich pasażerowie z Warszawy i gmin podwarszawskich mogli podróżować koleją podmiejską bez dodatkowych opłat. Porozumienie obowiązywało wśród następujących przewoźników:

„Koleje Mazowieckie – KM” Sp. z o.o.
Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o.

Oferta „Wspólny Bilet” obejmuje bilety ZTM:

90-dniowe,
30-dniowe,
dobowe,
3-dniowe,
bilety seniora

Niestety dla mieszkańców powiatu piaseczyńskiego jest to fatalna wiadomość!. Od 1 kwietnia 2013 roku nie będzie można już podróżować na biletach ZTM-u Warszawa w Kolejach Mazowieckich. Taką możliwość stracą pasażerowie z Nowej Iwicznej (gmina Lesznowola), z Piaseczna i Zalesia Górnego (gmina Piaseczno). Pośrednio także mieszkańcy gminy Prażmów, którzy dojeżdżali do Zalesia Górnego linią uzupełniającą L-19 i dalej mogli podróżować na „Wspólnym Bilecie” do Warszawy.

Teraz wejdą nowe regulacje!. Na biletach miejskich będzie można tylko podróżować komunikacją miejską. W naszym przypadku będzie to transport autobusowy. Posiadamy nie tylko linie podmiejskie, ale także uzupełniające. Dalsze podróżowanie koleją będzie kosztowne dla pasażerów. Przyjrzyjmy się bliżej cenom proponowanym przez Koleje Mazowieckie pasażerom na wybranych trasach:

Zalesie Górne – Warszawa śródmieście (długość trasy – 29 km)
Cena biletu jednorazowego dla dorosłego w jedną stronę: 9,40 zł
Cena biletu jednorazowego dla dorosłego tam i z powrotem: 18,80 zł
Cena biletu okresowego imiennego dla dorosłego w jedną stronę: 98,00 zł
Cena biletu imiennego dla dorosłego tam i powrotem: 196,00 zł

Nowa Iwiczna – Warszawa śródmieście (długość trasy – 21 km)
Cena biletu jednorazowego dla dorosłego w jedną stronę: 9,40 zł
Cena biletu jednorazowego dla dorosłego tam i z powrotem: 18,80 zł
Cena biletu okresowego imiennego dla dorosłego w jedną stronę: 98,00 zł
Cena biletu imiennego dla dorosłego tam i powrotem: 196,00 zł

Tak jak widać ceny biletów są bardzo wysokie!. Do tego trzeba dodać bilety miejskie ZTM-u Warszawa na podróżowanie jeszcze komunikacją miejską w Warszawie. Aktualnie pasażerowie kupując bilet miesięczny 30 dniowy ZTM-u Warszawa (156,00 zł) zyskiwali 40,00 zł wobec biletu Kolei Mazowieckich (196,00 zł). Od 1 kwietnia 2013 roku to wszystko ulegnie diametralnej zmianie!.

Na tych zmianach zyska Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, który szuka oszczędności, a stracą pasażerowie miejscowości podwarszawskich. Co gorsza słabsza oferta dla pasażerów może spowodować zwiększenie się ruchu samochodowego, co jeszcze bardziej sparaliżuje ruch na ulicy Puławskiej!. W najbliższych latach ZTM Warszawa będzie stawiał w przypadku gmin podwarszawskich na transport autobusowy!. Co gorsza także w tym segmencie nie wykluczone są zmiany. „Wspólny Bilet” został wypowiedziany wszystkim gmino podwarszawskim w ciągu jednego dnia!. Choć w przypadku Powiatu Wołomińskiego obowiązywała jeszcze czteroletnia umowa na „Wspólny Bilet”.

Źródło: Powiat Wołomin, Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, Koleje Mazowieckie

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
portal WspolneRazem.pl
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » ndz gru 23, 2012 10:26 am

W związku ze zbliżającą się Wigilią i świętami. Warto przyjrzeć się kursowaniu komunikacji miejskiej na terenie gminy Lesznowola i Piaseczno.

Gmina Lesznowola:

linia 707, 721, L-1, L-3 według świątecznego rozkładu jazdy.

linia 728 według świątecznego rozkładu jazdy z wyłączeniem kursu 18:25 w kierunku Złotokłosu i 19:25 w kierunku P+R Al. Krakowska.

linia okresowa 807 i linia uzupełniająca L-4 nie kursują w dniu 24 grudnia 2012 roku.

Gmina Piaseczno:

linia 707, 724, L-2, L-5, L-13 według świątecznego rozkładu jazdy.

linia uzupełniająca L-19 kursuje według sobotniego rozkładu jazdy.

linia 727 według świątecznego rozkładu jazdy z wyłączeniem podjazdów autobusów do cmentarza Południowego w Antoninowie.

linia 728 według świątecznego rozkładu jazdy z wyłączeniem kursu 18:25 w kierunku Złotokłosu i 19:25 w kierunku P+R Al. Krakowska.

linie 709, 710 i 739 kursują według specjalnego rozkładu jazdy. Więcej składów pojawi się w przedpołudniowym szczycie. Wszystko w związku z tym, że wiele osób musi udać się normalnie do pracy w Wigilię. Jednak po godzinie 17:00 zostaną ograniczone kursy autobusów na liniach: 709 i 739.

W dniach 25 – 26 grudnia 2012 roku:

Na liniach autobusowych obowiązuje świąteczny rozkład jazdy. Za wyjątkiem linii podmiejskich z naszego powiatu piaseczyńskiego. Ograniczone zostanie kursowanie linii 709, 728 i 739.

W przypadku linii podmiejskiej 709 autobusów będzie zdecydowanie mniej, niż nawet według rozkładu niedzielnego. W szczycie od godziny 7 do 17 będą kursować autobusy co 20 minut.

W przypadku linii podmiejskiej 728 wypada praktycznie połowa kursów z P+R. Al. Krakowska i Złotokłosu. Z pętli P+R Al. Krakowska nie odjadą kursy: 8:25, 10:25, 12:25, 14:25, 16:25 i 18:25, ale tylko w dniu 26 grudnia. Z pętli Złotokłos nie odjadą kursy: 9:25, 11:25, 13:25, 15:25, 17:25 i 19:25, ale tylko w dniu 26 grudnia. Podobne zmiany będą miały miejsce w dniu 1 stycznia 2013 roku.

W dniach 27 – 28 grudnia 2012 roku:

Obowiązuje rozkład dnia powszedniego.

Źródło: www.ztm.waw.pl

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
portal WspolneRazem.pl
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » pt gru 28, 2012 10:05 pm

Na XXIV sesji Rady Gminy w Lesznowoli poruszano wiele kwestii dotyczących lokalnego transportu zbiorowego. Jak dobrze wiemy tuż przed świętami Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie wypowiedział umowy dotyczące „Wspólnego Biletu”. Dodatkowo zmienił się przewoźnik realizujący połączenia w ramach linii uzupełniających.

Na początku XXIV została wniesiona uchwała dotycząca nowego aneksu międzygminnego odnośnie realizowania transportu zbiorowego. Głównym celem nowego porozumienia była kwestia urealnienia kosztów. W związku z tym zostały podniesione obciążenia finansowe dotyczące stawek wozokilometrowych i pociągokilometrowych. Wzrost w przypadku linii podmiejskich: 703, 707, 721 i 728 wynosi 0,50 gr na 1 km. Dotychczas gmina Lesznowola dopłacała do 1 wozokilometra – 7,83 zł. Od Nowego Roku 2013 będzie to suma 8,33 zł. W sumie na finansowanie linii autobusowych ZTM Warszawa gmina Lesznowola przeznaczy 1 170 000,00 zł. W przypadku kolei podwyżka jest bardziej drastyczna. Dotychczas gmina Lesznowola płaciła 19,20 zł za 1 pociągokilometr. Od Nowego Roku 2013 będzie obowiązywała stawka – 22,02 zł. Tutaj wzrost jest dość znaczny i wynosi 2,82 zł na 1 pociągokilometrze.

Została także poruszona kwestia wypowiedzenia „Wspólnego Biletu” przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie. Wicewójt Marek Ruszkowski powiedział, że przyjęty przez Radę Gminy Lesznowola aneks z m.st Warszawą jest na I kwartał 2013 r. Tak naprawdę nie wiadomo co stanie się w II, III i IV kwartale 2013 r. Gmina Lesznowola na razie nie dostała wypowiedzenia umowy dotyczącej „Wspólnego Biletu” od ZTM-u Warszawa. W związku z tym nadal mamy do czynienia ze statusem quo. Warto dodać, że dzisiaj na stronie ZTM-u Warszawa pojawiła się informacja dotycząca wypowiedzenia „Wspólnego Biletu” gminom podwarszawskim:

„Decyzję o złożeniu wypowiedzeń ZTM podjął po sesji budżetowej, na której Rada Warszawy ograniczyła przyszłoroczne wydatki na transport publiczny a także w kontekście docierających do ZTM sygnałów z podwarszawskich gmin, o tym, że koszty, jakie ponoszą współfinansując Wspólny Bilet są dla nich zbyt dużym obciążeniem.

Porozumienia z gminami mogą być rozwiązane za trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia. ZTM chce więc ten warunek formalny spełnić. Zanim wypowiedzenia staną się prawomocne, ZTM będzie prowadził z gminami rozmowy na temat kontynuacji współpracy w dotychczasowej lub nowej formule (źródło: www.ztm.waw.pl)”.


Możliwe, że podpisanie nowego aneksu do porozumienia międzygminnego z m.st Warszawą dotyczącego transportu gminnego pozwoli na zachowanie dotychczasowych regulacji. Bez konieczność nowych negocjacji i likwidacji możliwości podróżowania na bilecie ZTM Warszawa w Kolejach Mazowieckich. Warto dodać, że „Wspólny Bilet” kosztuje gminę Lesznowola – 600 000,00 zł (dane dotyczą roku 2013).

W wolnych wnioskach zadałem pytanie dotyczące rozstrzygniętego przetargu na obsługiwanie linii uzupełniających na terenie gminy Lesznowola. Od 1 stycznia 2013 r. na linię: L-1, L-3 i L-4 wchodzi nowy przewoźnik – SEKAR – TRANS z Raszyna. Porozumienia będzie obowiązywać od 1 stycznia 2013 r. do 30 listopada 2014 r. Linię uzupełniające w gminie Lesznowola powinny obsługiwać busy marki Mercedes Sprinter. Wszystkie dotychczasowe regulację dotyczące podróżowania na biletach ZTM-u Warszawa pozostają w nie zmienionej formie. Jedynie uległa zmianie trasa linii L-3. Dotychczas autobusy podjeżdżały do pętli przy ulicy Nadarzyńskiej w Piasecznie. Od 1 stycznia 2013 r. linia L-3 będzie dojeżdżać do dworca kolejowego w Piasecznie. W związku z tym ulegnie zmianie trasa:

JASTRZęBIEC – … – (Piaseczno) Wojska Polskiego – Sienkiewicza – Towarowa – PKP PIASECZNO.

Warto dodać, że w przyszłym roku gmina Lesznowola na linię uzupełniające przeznaczy 980 000,00 zł. Co warte podkreślenia nie wszystkie podwarszawskie gminy decydują się na utrzymanie linii uzupełniających na swoim terenie. Pruszków od Nowego Roku 2013 zrezygnował z linii uzupełniającej L-11 na własnym terenie. Wszystko przez bardzo duże koszty ponoszone na utrzymanie linii we współpracy z ZTM-em Warszawa. Od 2013 r. na terenie Pruszkowa będą funkcjonować cztery linie autobusowe. Co ważne w tych autobusach będą honorowane bilety długookresowe ZTM-u Warszawa.

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
portal WspolneRazem.pl
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Postautor: Kamil M » pt sty 04, 2013 6:33 pm

Po zmianie rozkładu jazdy po Nowym Roku. Doszło do bardzo dziwnej sytuacji na przystanku Kusocińskiego w Piasecznie i dalej wzdłuż ulicy Nowej i Słonecznej w gminie Lesznowola. Otóż o godzinie 14:15 z przystanku Kusocińskiego odjeżdża autobus linii 807, a o godzinie 14:16 autobus linii L-3. Trasa tych linii przez gminę Lesznowola jest taka sama, aż do sołectwa Magdalenka. W związku z tym puszczanie dwóch linii o tej samej porze jest błędem. Dotychczas autobus linii 807 odjeżdżał o godzinie 14:15, a autobus linii L-3 o godzinie 14:38. W związku z tą sytuacją i na prośbę pasażera jeżdżącego z tego przystanku wystosowałem interpelację do Pani wójt Marii Jolanty Batyckiej – Wąsik i Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie.

Problem z dublującymi się autobusami linii L-3 i 807 o godz. 14:15 z przystanku Kusocińskiego w Piasecznie

Chciałbym zwrócić Państwa uwagę na odjazdy autobusów z przystanku Kusocińskiego w Piasecznie w kierunku gminy Lesznowola. Przez nowy rozkład jazdy, dwa autobusy linii L-3 i 807 odjeżdżają o tej samej porze!. W przypadku linii okresowej odjazd jest o godz. 14:15. Z kolei linia uzupełniająca L-3 odjeżdża o godz. 14:16. W mijającym roku 2012 sytuacja wyglądała trochę inaczej. Linia 807 ruszała bez zmian o godz. 14:15, ale linia L-3 odjeżdżała o godz. 14:38. W tym przypadku nie dochodziło do dublowania się dwóch linii kierujących się do gminy Lesznowola. Oczywiście trasy nie są zbieżne, ale dzięki linii 807 można dojechać do Al. Krakowskiej. Tamtędy jeżdżą linię strefowe 721 i 728. Dzięki, którym można dojechać do Mrokowa i Woli Mrokowskiej, czyli dokładnie tak samo jak na linii L-3.

Rozwiązaniem tej sytuacji byłaby zmiana godziny odjazdu linii 807 z przystanku Kusocińskiego w Piasecznie. Warto zauważyć, że od godz. 12:16 do godz. 14:15 nie odjeżdża żaden autobus z Piaseczna w kierunku ulicy Nowej, Słonecznej i Al. Krakowskiej. Jedyny kurs w trakcie tych dwóch godzin jest realizowany przez linię uzupełniającą L-1. Jednak odjazd z przystanku Wojska Polskiego jest o godz. 12:42. Dodatkowo przebieg trasy jest zupełnie inny, niż w przypadku L-3 i 807. Linia L-1 jedzie ulicą Leśną, żwirową i Wojska Polskiego w kierunku sołectwa £azy, a dalej Lesznowoli i Janek.


W związku z tą sytuacją bardzo dobrym rozwiązaniem byłaby zmiana godziny odjazdu linii 807 z przystanku Kusocińskiego w Piasecznie. Najlepiej byłoby jakby autobus linii 807 odjeżdżał o godz. 13:55. Dla pasażerów zmniejszyłoby to czas oczekiwania na autobus w kierunku gminy Lesznowola o 20 minut. Ta zmiana jest dość łatwa do przeprowadzenia. Autobus 807 z P+R Al. Krakowska przyjeżdża na pętle zlokalizowaną przy ulicy Nadarzyńskiej o godz. 13:36. Odjazd mógłby być o godzinie 13:51, co dałoby kierowcy 15 minut odpoczynku między kursami i 4 minuty na dojazd z pętli do przystanku Kusocińskiego w Piasecznie. Dzięki tej zmianie pasażerowie nie będą musieli już czekać równo dwóch godzin na kolejny autobus w kierunku ulicy Nowej i Słonecznej w gminie Lesznowola. Czas oczekiwania skróci się o 20 minut dla pasażerów podróżujących na tej trasie. Dodatkowo zwiększy się efektywność w wykorzystaniu autobusów. Dzisiaj pasażerowie rozbijani są między dwie linie. Co wpływa na słabą frekwencję o godz. 14:15 na linii 807 i o 14.16 na linii L-3.


Mam nadzieję, że Państwo przychylicie się do wniosku odnośnie zmiany odjazdu linii 807 z Piaseczna. Aktualny stan powoduje, że pasażerowie jadący do gminy Lesznowola są rozbijani między dwa autobusy. W związku z tym nie jest wykorzystywany pełny potencjał komunikacyjny jaki dają obydwie linie autobusowe.


Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Ruch Palikota
portal WspolneRazem.pl
Awatar użytkownika
Kamil M
 
Posty: 716
Rejestracja: śr lip 04, 2012 4:49 pm
Lokalizacja: Łazy, Lesznowola

Następna

Wróć do Sprawy mieszkańców gminy Lesznowola

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość