Komunikacja na terenie gminy Konstancin-Jeziorna

Pisz tutaj o nurtujących problemach mieszkańców gminy Konstancin-Jeziorna, ich pomysłach oraz propozycjach rozwiązania.

Moderator: GTW

Czy będzie tramwaj do Konstancina?

Postautor: Filip » śr kwie 05, 2017 6:30 pm

Obrazek

Czy w przyszłości do uzdrowiska będzie można dojechać za pomocą komunikacji tramwajowej?

Licząca 18 kilometrów długości planowana linia tramwajowa z Woli na Wilanów połączy ze sobą kilka dzielnic Warszawy. Budowa składać się będzie z sześciu etapów – odcinka od ulicy Kasprzaka do Dworca Zachodniego, tunelu podziemnego pod Dworcem Zachodnim, torowiska wzdłuż Pola Mokotowskiego, odcinka Pole Mokotowskie-Św. Bonifacego, odcinka wilanowskiego oraz pętli na Muranowie. Budowa ma ruszyć w 2019 roku.

Na Wilanowie trasa będzie się kończyła przed powstającą Południową Obwodnicą Warszawy, ale projekt będzie przewidywał możliwe przedłużenie trasy w przyszłości. Wobec tego mieszkańcy gminy Konstancin-Jeziorna zastanawiają się, czy istnieje możliwość, by trasa tramwajowa ciągnęła się aż do uzdrowiska

– Zgodnie z obowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego województwa mazowieckiego, dokument ten dopuszcza możliwość budowy trasy tramwajowej do Konstancina-Jeziorny – informuje nas Ewa Rogala rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

Program rozwoju i modernizacji technologicznej transportu szynowego w województwie mazowieckim przewiduje, na zasadzie postulatu, prowadzenie prac studialnych dotyczących rozwoju sieci tramwajów regionalnych, w tym do Konstancina-Jeziorny.

W 2012 roku przeprowadzono prace studialne na zlecenie inwestora Papierni w Konstancinie-Jeziornie, we współpracy z gminą.

– Wstępne wyniki prognoz nie wskazywały uzasadnienia dla budowy trasy tramwajowej. Oczywiście udzielenie odpowiedzi na to pytanie wymaga szczegółowych studiów – mówi w kontekście prac Ewa Rogala, która dodaje, iż budowa trasy tramwajowej do Konstancina nie jest zależna od Tramwajów Warszawskich. – Decyzja inwestorska, jak i finansowanie, wymaga porozumienia się m.st. Warszawy i gminy Konstancin-Jeziorna (co najmniej) oraz współpracy z Samorządem Województwa Mazowieckiego i powiatem piaseczyńskim. http://www.przegladpiaseczynski.pl/aktu ... onstancina
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1664
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Samorządy chcą pociągów pasażerskich na linii do Siekierek

Postautor: Filip » ndz cze 18, 2017 6:19 pm

Obrazek

Samorządy chcą pociągów pasażerskich na linii do Siekierek. Samorządy podwarszawskiego powiatu piaseczyńskiego chcą uruchomienia połączenia kolejowego z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury do Elektrowni Siekierki.
Gmina Piaseczno, Starosta powiatowy, Konstancin-Jeziorna oraz Lesznowola chcą wykorzystać linię kolejową nr 937 prowadzącą do Elektrowni Siekierki w przewozach pasażerskich. połączenia kolejowego z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury do Siekierek. Mówi o tym burmistrzem miasta i gminy Piaseczno Zdzisław Lis na oficjalnej stronie urzędu miasta.

– Gmina Piaseczno od początku jest zwolennikiem uruchomienia połączenia kolejowego z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury do Siekierek, niestety projekt nie doszedł do realizacji. Tym bardziej cieszy mnie, że w ostatnim czasie Pan Starosta wykazał inicjatywę i wspólnie z burmistrzem Konstancina-Jeziorny oraz wójt Lesznowoli postanowiliśmy temat reaktywować i przygotowaliśmy rodzaj listu intencyjnego, który przekazaliśmy Prezesowi Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe – mówi burmistrz.

Obrazek

Samorządy oferują pomoc

Jak dodaje, my sygnały, że obecnie jest duże zrozumienie dla tej idei ze strony PKP PLK. – Stąd nasza wspólna deklaracja, w której oferujemy wszelką pomoc i współdziałanie w realizacji takiej inwestycji, a zwłaszcza w zakresie aktualizacji dokumentów i uzgodnień niezbędnych do uruchomienia procesu inwestycyjnego (...) nigdy nie odpuściliśmy tego tematu, dlatego uwzględnialiśmy ten pomysł we wszystkich dokumentach strategicznych, m.in. w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego oraz konkretnych planach miejscowych, w których zabezpieczyliśmy miejsce pod przystanki kolejowe oraz potrzebną infrastrukturę jak chociażby Parkingi P&R.

Na terenie gminy Piaseczno przewidziano przystanki przy ul. Mleczarskiej, planowanej ulicy Elektronicznej oraz Julianowskiej. Miasto deklaruje też udział finansowy w realizacji infrastruktury towarzyszącej czy organizacji systemu linii dowozowych do przystanków kolejowych. Na pytanie, czy nie łatwiej i prościej byłoby uruchomić linię tramwajową wzdłuż ulicy Puławskiej odpowiada, że w przypadku linii Siekierkowskiej mamy gotową i przejezdną trasę. – W 2010 roku był nawet zorganizowany pokazowy przejazd osobowy, który udowodnił, że technicznie jest to możliwe, a czas przejazdu z Nowej Iwicznej do Centrum Konstancina wynosił 12 minut. W drugą stronę linia łączyć może się z główną trasą kolejową w kierunku Okęcia –
dodaje.

Województwo sceptyczne

Entuzjazmu lokalnych samorządów nie podziela urząd marszałkowski województwa. – W roku 2010 Samorząd Województwa Mazowieckiego wspólnie ze Spółką Koleje Mazowieckie zorganizował próbny przejazd pociągu na trasie Warszawa - Konstancin-Jeziorna. Przejazd ten pokazał ogrom prac i potrzebę realizacji wielu inwestycji, które dostosowałyby linię do możliwości prowadzenia pasażerskiego ruchu kolejowego. Linia tzw. siekierkowska nigdy nie była wykorzystywana do przewozu osób. Zatem konieczne jest przebudowanie toru pod kątem możliwości mijanek, zbudowanie infrastruktury przystankowej oraz podniesienie parametrów technicznych linii, tak aby czas przejazdu był satysfakcjonujący dla podróżnych – mówi "Rynkowi Kolejowemu" rzeczniczka marszałka Marta Milewska.

Jak informuje, w roku 2010 wprowadzenie połączeń na tej trasie było analizowane pod kątem wykonania prac modernizacyjnych na linii nr 937, które byłby prowadzone wraz z planową wówczas modernizacją linii kolejowej nr 8 na odcinku Warszawa Okęcie – Radom. Z uwagi na kolejne przesunięcia w rozpoczęciu prac remontowych na linii nr 8, odstąpiono od pomysłu uruchomienia połączeń na odcinku Nowa Iwiczna – Konstancin Jeziorna.

– Obecnie nie jest analizowana możliwości uruchomienia połączeń na linii „siekierkowskiej”. W Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na terenie województwa mazowieckiego linia nr 937 nie została ujęta jako linia, na której mają być prowadzone przewozy pasażerskie – przypomina Milewska i dodaje, że lokalne samorządy, które są zainteresowane uruchomieniem połączeń pasażerskich na tej linii, nie kontaktowały się z samorządem województwa w celu przedstawiania propozycji działań i udziału województwa jako partnera projektu.

O możliwościach skomunikowania Piaseczna ze stolicą portal Transport-Publiczny.pl pisał już w 2014 roku. Już wówczas warszawski ZTM radził wykorzystanie tej linii kolejowej. http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 82210.html
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1664
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Rewolucja w komunikacji miejskiej

Postautor: Kacperek » sob lip 08, 2017 1:53 pm

Obrazek

710 i 724 do Metra Kabaty? Pętla autobusowa na Grapie? Takie zmiany mogą niedługo czekać mieszkańców.

Temat funkcjonowania komunikacji miejskiej po remoncie łączącej Wilanów z Ursynowem ulicy Nowokabackiej w Warszawie przewija się już od kilku dobrych miesięcy. Jeszcze w październiku ubiegłego roku Burmistrz Gminy Konstancin-Jeziorna Kazimierz Jańczuk informował nas, iż po zakończeniu budowy Nowokabackiej gmina zamierza podjąć działania mające na celu utworzenie dogodnego połączenia ze stacją metra Kabaty. W lutym dodatkowo pojawił się pomysł wyznaczenia buspasa, który ciągnąłby się od ulicy Warszawskiej do ulicy Nowokabackiej włącznie. Dzięki temu duża część mieszkańców zamieniłaby samochód na autobus. Korzystałyby z niego również autobusy o napędzie elektrycznym, które obsługiwałyby nową linię.

Kierunek: Grapa-Metro Kabaty

27 czerwca w Urzędzie Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy odbyło się posiedzenie Komisji Spraw Społecznych, Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego w sprawie planowanego układu komunikacji miejskiej w ramach budowy ulicy Nowokabackiej oraz Rosnowskiego. Na posiedzeniu obecni byli przedstawiciele gminy Konstancin-Jeziorna.

– Burzliwe posiedzenie. Radni dzielnicy oburzeni propozycją zmian po uruchomieniu ulicy Nowokabackiej – wstępna propozycja ZTM: 710, 724, 742 do Metra Kabaty, 139 do Wilanowa co 15 minut, nie jak dotychczas 30 minut. Dyskusja trwa – relacjonował przewodniczaćy Doraźnej Komisji do spraw Transportu Miejskiego i Infrastruktury Rowerowej Rady Miejskiej Konstancina-Jeziorny Tomasz Nowicki, który za pośrednictwem Facebooka przedstawił mieszkańcom najważniejsze plany związane ze zmianami w komunikacji miejskiej.

Odnośnie do autobusów elektrycznych to niewykluczone, że na początku zamiast nich jeździć będą autobusy z dieslem, w razie gdyby przewoźnik nie posiadał autobusu elektrycznego. Urząd Miasta i Gminy jest za tym, by autobus ten kursował od Grapy do Metra Kabaty. Oprócz tego zmianie uległaby trasa linii 710 i 724 – obie linie jeździłyby do Metra Kabaty. Do Wilanowa dalej kursowałby autobus linii 742, trasa linii 700 by się nie zmieniła. W planach jest także wytyczenie buspasa od ulicy Warszawskiej do Nowokabackiej.

– Urząd podpisze na dniach umowę z projektantem na zaprojektowanie pętli autobusowej na Grapie. Ani koszt, ani termin wykonania umowy nie jest znany – dodał radny.

Elektryczna „siedemsetka”

Tomasz Nowicki przedstawił własną propozycję zmian, którą popierają również inni radni. Proponuje on zamianę linii 700 na autobus elektryczny kursujący od Grapy do Wilanowa (choć sam radny uważa, iż lepszą lokalizacją dla pętli byłaby obecna pętla lub Skolimów), skierowanie autobusów linii 710 i 742 do Metra Kabaty i przekształcenie linii 724 w linię dojazdową typu „L”, dowożącą mieszkańców Skolimowa. Autobusy nocne N50 jeździłyby do Metra Kabaty, również w tygodniu.

Posiedzenie komisji doraźnej odbędzie się w sierpniu. Jesienią prawdopodobnie będą miały miejsce konsultacje społeczne prowadzone we współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego, zmiany w komunikacji miejskiej powinny zaś nastąpić wraz z nadejściem nowego roku. http://www.przegladpiaseczynski.pl/aktu ... -miejskiej
Awatar użytkownika
Kacperek
 
Posty: 1191
Rejestracja: śr maja 13, 2009 5:48 am
Lokalizacja: Piaseczno

Pierwsza strefa na Grapie

Postautor: Filip » śr wrz 06, 2017 8:18 pm

Obrazek

Burmistrz wystąpił do Zarządu Transportu Miejskiego o przesunięcie granicy strefy biletowej.

W trakcie ostatniego posiedzenia Doraźnej Komisji do Spraw Transportu Miejskiego i Infrastruktury Rowerowej pojawiła się informacja, iż Burmistrz Gminy Konstancin-Jeziorna Kazimierz Jańczuk czyni starania, by granica strefy biletowej ZTM na terenie gminy została przeniesiona.

– Pan burmistrz wraz z koncepcją uruchomienia pętli autobusowej na Grapie wystąpił z wnioskiem i jest w trakcie dyskusji z ZTM-em na temat ewentualnego przeniesienia granicy pierwszej strefy z Klarysewa na Grapę – usłyszeli zgromadzeni.

Jak wyglądają rozmowy w tej sprawie?

– Informuję, że burmistrz wcześniej już występował do ZTM o przesunięcie pierwszej strefy na terenie naszej gminy. Wówczas stanowisko ZTM było następujące: ZTM do czasu oceny pilotażowego programu tego zadania z gminy Marki nie będzie rozpatrywał wniosków innych gmin – mówi nam burmistrz Kazimierz Jańczuk.

Przypomnijmy, że władze Marek od lat starały się o włączenie gminy do pierwszej strefy biletowej. Po długich negocjacjach udało się osiągnąć cel i od 1 listopada mieszkańcy mogą korzystać z tańszych biletów autobusowych, a samorząd zamiast 40 pokrywa teraz 60 procent kosztów funkcjonowania linii. Po Markach nadszedł czas na inne gminy.
– W dniu 30.08.2017 roku Dyrektor ZTM Wiesław Witek na konferencji z burmistrzami i wójtami współpracującymi z ZTM w zakresie komunikacji publicznej poinformował, że dokonali oceny programu pilotażowego, o którym mowa wyżej, i są skłonni rozpatrywać indywidualne wnioski gmin w tej sprawie. Obecnie burmistrz gminy wystosował pismo do ZTM z prośbą o określenie warunków finansowych związanych z przeniesieniem strefy – dodaje włodarz gminy Konstancin-Jeziorna.

Przesunięcie granicy oznaczałoby znacznie niższe ceny biletów dla dużej części mieszkańców dojeżdżających do Warszawy (np. 110 złotych za bilet miesięczny normalny zamiast 180), co wiąże się z większą ilością osób korzystających z transportu publicznego. http://www.przegladpiaseczynski.pl/aktu ... -na-grapie
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1664
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Zmiana tras 710, N50, L15, L21 i L28

Postautor: Redakcja » pt wrz 15, 2017 5:17 pm

Obrazek

Od 18 września 2017 roku w związku z kompleksową przebudową ulicy Mirkowskiej, nastąpią zmiany w kursowaniu autobusów linii 710, N50 i linii lokalnych L15, L21, L28
http://www.powiat-piaseczynski.info/kon ... -l21-i-l28
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 9102
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Komunikacja na terenie gminy Konstancin-Jeziorna

Postautor: Redakcja » pt wrz 22, 2017 6:49 pm

Obrazek

Burmistrz Gminy Konstancin-Jeziorna ogłasza konsultacje społeczne w sprawie komunikacji publicznej na terenie gminy Konstancin-Jeziorna, świadczonej autobusami linii lokalnych L14, L15, L16, L21, L28
http://www.powiat-piaseczynski.info/kon ... n-jeziorna
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 9102
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

I strefa dla wszystkich Konstancin-Jeziorna

Postautor: weronika » śr paź 11, 2017 1:32 pm

Obrazek

I strefa dla wszystkich. Osoby dojeżdżające do Warszawy sporo by zaoszczędziły...

Na początku września informowaliśmy, że Burmistrz Gminy Konstancin-Jeziorna Kazimierz Jańczuk zamierza doprowadzić do przesunięcia granicy pierwszej strefy ZTM z Klarysewa na osiedle Grapa. Wystosowano pismo do ZTM z prośbą o określenie warunków finansowych, związanych z przeniesieniem strefy. Dzięki tej zmianie duża część mieszkańców dojeżdżających autobusem do Warszawy przykładowo zamiast 180 zł, za bilet miesięczny płaciłaby 110 zł. Niewykluczone jednak, że plany pójdą jeszcze dalej i pierwszą strefą zostanie objęty teren całej gminy.

Podążając za Markami i Łomiankami

Radny Tomasz Nowicki złożył ostatnio interpelację do burmistrza, w której zaproponował wprowadzenie pierwszej strefy biletowej na obszarze całego Konstancina-Jeziorny. Jego zdaniem gmina powinna pójść w ślady Marek (dołączyły do pierwszej strefy w listopadzie ubiegłego roku) oraz Łomianek, które również mają niedługo zostać nią objęte. Nieoficjalnie mówi się też o tym, że kolejną gminą będzie Otwock. Według radnego zmiany niosą ze sobą ogromne korzyści.

Poza oszczędnościami dla mieszkańców (np. ponad 670 złotych w skali roku dla kupujących bilet miesięczny) do zalet tego pomysłu zalicza się także to, iż duża część osób zamiast korzystać z samochodu, wsiadałyby w komunikację miejską, tym bardziej, że niedługo autobusy będą jeździć bezpośrednio do Metra Kabaty. Po wprowadzeniu pierwszej strefy w Markach liczba pasażerów zwiększyła się tam o 7%.

– Przykład Marek i Łomianek jest dowodem, że I strefa może być wprowadzona na obszarze całej gminy. Kompletnie nie rozumiem pomysłu przesunięcia strefy do Grapy. Dlaczego? To tak, jakbym ja proponował przesunięcie I strefy do osiedla Kozia – absurd, prawda? Dlaczego poszkodowani mają być mieszkańcy Skolimowa, Królewskiej Góry, Chylic, czy terenów wiejskich? Potrzeby budżetowe w przyszłym roku będą znaczące, ale z planu dochodów i wydatków „wypada” tak duża inwestycja, jak budowa ratusza. Po 15 listopada (wtedy otrzymamy projekt budżetu) będziemy wśród radnych budować poparcie dla wprowadzenia w naszej gminie I strefy biletowej na całym obszarze – napisał na swojej stronie internetowej radny Tomasz Nowicki, który poprosił włodarza gminy o wystąpienie do ZTM o przedstawienie symulacji poniesienia kosztów związanych z przeniesieniem obecnej granicy strefy biletowej do poszczególnych obszarów.

Wszystkie ręce na pokład

Równocześnie zapowiedziano kampanię informacyjną o nazwie „I strefa dla Konstancina”, która obejmie cała gminę. Jak informuje radny, „niezbędne jest zaangażowanie społeczne mieszkańców, aby uświadomić i pokazać realną potrzebę wprowadzenia tychże zmian”.

Z pewnością zwolenników tego pomysłu nie brakuje, pojawia się jednak pytanie, co z osobami, które dojeżdżają do Piaseczna. Odpowiedź na nie mogą dać konsultacje społeczne, również zaproponowane przez Tomasz Nowickiego w interpelacji. http://www.przegladpiaseczynski.pl/aktu ... wszystkich
weronika
 
Posty: 678
Rejestracja: pn lut 11, 2008 10:04 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Komunikacja dla osiedla Mirków

Postautor: Redakcja » pn paź 16, 2017 6:25 pm

Obrazek

18 października 2017 roku w związku z przebudową ul. Mirkowskiej nastąpi zmiana trasy kursowania autobusów
http://www.powiat-piaseczynski.info/kon ... dla-mirkow
Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 9102
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Ekspresowo z Konstancina do metra

Postautor: Filip » śr lis 08, 2017 6:37 pm

Obrazek

Oficjalnie – zapowiadają się ogromne zmiany w komunikacji miejskiej.

Od nowego roku, w związku z planowanym otwarciem ulic Korbońskiego oraz Rosnowskiego, które połączą Wilanów z Ursynowem, autobusy przejeżdżające przez Konstancin-Jeziornę w kierunku Warszawy będą kursowały na innej trasie. Dzięki tym zmianom znacząco skróci się czas dojazdu do metra. O szczegółach możemy dowiedzieć się więcej z odpowiedzi Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie na pisma radnego Konstancina-Jeziorny Tomasza Nowickiego.

Kabaty zamiast Wilanowskiej

– W naszej ocenie linie dowożące z rejonów najdalej położonych od granic Warszawy (710, 724, 742) powinny być skomunikowane z najbliższą stacją metra, tj. ze stacją Metra Kabaty. W tym kontekście wiązkę w/w linii należy traktować jako wspólną ofertę, dlatego dzięki odpowiednio dopasowanej koordynacji odjazdów, planowana częstotliwość kursowania na wspólnym odcinku tras wyniesie 10 minut w godzinach szczytu komunikacyjnego, a w dni wolne od pracy 20 minut, dzięki czemu ulegnie skróceniu rzeczywisty czas oczekiwania na autobus – czytamy w piśmie ZTM.

Przypomnijmy, że dwie pierwsze linie kursują obecnie do Metra Wilanowska, a 742 zatrzymuje się na pętli w Wilanowie. Pojawia się pytanie, co z pasażerami, którzy dojeżdżają do Wilanowa i Dolnego Mokotowa. Prawdopodobnie dalej będzie tamtędy jeździć linia 700, a także autobus mający mieć pętlę na Grapie.

– Mając na uwadze konieczność zapewnienia jednocześnie stabilnej oferty przewozowej w relacji Konstancin-Jeziorna – Wilanów, jak również deklaracje gminy Konstancin-Jeziorna w zakresie ustanowienia nowej pętli autobusowej w rejonie Os. Grapa, pracujemy obecnie nad odpowiednim zapewnieniem przesiadek dla pasażerów jadących z Konstancina-Jeziorny w kierunku Wilanowa i Dolnego Mokotowa w powiązaniu z układem komunikacyjnym dzielnicy Wilanów – poinformował radnego Zastępca Dyrektora ZTM Katarzyna Strzegowska.

Ważny aspekt będą stanowić konsultacje społeczne, które mogą pomóc w przeprowadzeniu zmian tak, by każdemu one odpowiadały.

– Na posiedzeniu komisji doraźnej w dniu 19.10. br. skierowaliśmy do burmistrza wniosek ws. zorganizowania spotkania z Zarządem Transportu Miejskiego ws. podjęcia konsultacji społecznych. Czekamy na decyzję – mówi radny Tomasz Nowicki.

Analizują I strefę

Poza zmianami w kursowaniu autobusów, ZTM odniósł się również do kwestii objęcia terenu gminy Konstancin-Jeziorna I strefą biletową. Jak na razie pozostaje czekać.

– Zarząd Transportu Miejskiego prowadzi szczegółowe analizy ekonomiczne funkcjonowania I strefy biletowej po jej ubiegłorocznym rozszerzeniu o teren miasta Marki. Gmina Konstancin-Jeziorna jest jedną z kilku gmin, które wystąpiły niedawno do ZTM o możliwość wytyczenia na całym obszarze lub wybranej części miasta I strefy biletowej. Mając na uwadze systemowy charakter ewentualnych modyfikacji zasięgu stref biletowych, jak również wspomniane uwarunkowania ekonomiczne, ZTM po zakończeniu w/w analiz podejmie z władzami poszczególnych samorządów rozmowy o ewentualnym wprowadzeniu na ich teren I strefy biletowe – wyjaśnia Nowicki. http://www.przegladpiaseczynski.pl/aktu ... o-do-metra
Awatar użytkownika
Filip
 
Posty: 1664
Rejestracja: pt kwie 06, 2012 3:18 pm
Lokalizacja: okolice

Konsultacje społeczne dotyczące komunikacji publicznej

Postautor: Redakcja » czw lis 16, 2017 3:30 pm

Awatar użytkownika
Redakcja
Site Admin
 
Posty: 9102
Rejestracja: śr gru 22, 2010 2:28 pm
Lokalizacja: Powiat piaseczyński

Poprzednia

Wróć do Sprawy mieszkańców gminy Konstancin-Jeziorna

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość